Robes Wrangler "Recon"
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Robes Wrangler "Recon"
Nu kan jag äntligen andas ut!
Kort sammanfattning:
För några månader sedan rullade jag runt med Jeepen och förstörde huv, front och framskärmar.
För drygt 30 dagar sedan fick jag en förfrågan från SBF att ställa Jeepen i deras monter på mässan Bilsport performance and custom motor show på Elmia.
Varje dag efter jobbet (ibland även före) och varje helg har tillbringats i garaget för att hinna utföra alla modifieringar jag vill göra innan jag ställde ut den inför 84´000 personer i 4 dagar.
Lite av det jag hann med:
- ARB diffspärr i framaxeln
- Ny utväxling i framaxeln
- Hydroassist på framaxeln
- Uppkapad motorhuv
- Nya rör-framskärmar
- Nya sidoskydd, "rock slides"
- Nya bakre hjulhus
- Spacklat, slipat och lackat hela bilen med U-pol Raptor och färgat med Moss green (originalkulör på min jeep)
- Nya undra länkarmar i 7075 aluminium
Jag jobbade in i det sista och den sista lacken torkade under natten innan avfärd till Jönköping.
Tack till alla som hjälpt mig så jag hann klart till mässan. Det hade aldrig gått utan er hjälp!
Södermalms maskin AB
Offroad Worx
Upplands Bilfärg AB
Stockholms Vattenskärning AB
PBZ
Factor 55
Justdifferentials
Nitro Gear
Tack till Robin "bjorntass" som ställde upp som chaufför hela helgen.
Även stort tack till min sambo som tog hand om hemmet och dottern denna period
Lite fler bilder under ombyggnationen som jag inte delat med mig så mycket av.
PSC cylinder med genomgående kolvstång ersätter parallellstaget. Jag behåller styrstaget från snäckan ned till knuckeln så det är fortfarande en mekanisk överföring = för besiktningens skull.
Pumpen kommer bytas ut till en högflödes från PSC.
Eftersom bakaxeln flyttats bakåt en bit så blev det väldigt mycket luft framför bakhjulen. Det såg inte så bra ut (tycker jag) så nya paneler i aluminium fick det bli. Här testar jag olika design på panelerna innan jag la mallen på aluminiumet och skar ut de med vinkelkapen.
Börjar ta form.
Jag fick hjälp av upplands bilfärg AB att lacka huv, dörrar och grill. Resten lackade jag själv. U-pol Raptor som de blandade till i kulören moss green (går att blanda till vilken kulör som helst).
Raptorn var väldigt lättapplicerad! I princip omöjligt att få rinningar och eftersom den är såpass tjock så är underarbetet inte fullt lika känsligt som en vanlig slät billack.
Öhlins ville synas på bilen så de fick bakskärmarna. Här är några förslag på design och färg som de gjorde.
Kvällen innan avfärd. Dottern har nu lärt sig att hitta pappa genom att peka på dörren som går ut till garaget och göra brum-ljud. Hon tycker det är svinkul att stå i sätet, hålla i ratten och trycka på knappar. Det blir nog bra det här
På väg ner till Jönköping. Givetvis var det kö genom Stockholm men i övrigt rullade det på i påsktrafiken!
Framme vid mässan! Fel märke på dragbilen men man tager vad man... får låna
Recon drog mycket uppmärksamhet på mässan och jag fick många frågor kring bilen och tävlingsformen. Det var roligt att få träffa så många "IRL" som följt bygget genom åren på olika sociala medier (och detta forum). Riktigt kul! Även en del personer från andra länder i Europa som kände igen bygget kom fram och pratade lite kring offroaden i Sverige.
Här kommer några bilder från montern:
Nästa deadline är Lodbrok-tävlingen i Borås slutet av maj! Det är trots allt en hel del kvar att göra tills dess men jag får nog ägna mig åt hushållssysslor några veckor till innan jag vågar mig ut till garaget igen!
/Robin
Kort sammanfattning:
För några månader sedan rullade jag runt med Jeepen och förstörde huv, front och framskärmar.
För drygt 30 dagar sedan fick jag en förfrågan från SBF att ställa Jeepen i deras monter på mässan Bilsport performance and custom motor show på Elmia.
Varje dag efter jobbet (ibland även före) och varje helg har tillbringats i garaget för att hinna utföra alla modifieringar jag vill göra innan jag ställde ut den inför 84´000 personer i 4 dagar.
Lite av det jag hann med:
- ARB diffspärr i framaxeln
- Ny utväxling i framaxeln
- Hydroassist på framaxeln
- Uppkapad motorhuv
- Nya rör-framskärmar
- Nya sidoskydd, "rock slides"
- Nya bakre hjulhus
- Spacklat, slipat och lackat hela bilen med U-pol Raptor och färgat med Moss green (originalkulör på min jeep)
- Nya undra länkarmar i 7075 aluminium
Jag jobbade in i det sista och den sista lacken torkade under natten innan avfärd till Jönköping.
Tack till alla som hjälpt mig så jag hann klart till mässan. Det hade aldrig gått utan er hjälp!
Södermalms maskin AB
Offroad Worx
Upplands Bilfärg AB
Stockholms Vattenskärning AB
PBZ
Factor 55
Justdifferentials
Nitro Gear
Tack till Robin "bjorntass" som ställde upp som chaufför hela helgen.
Även stort tack till min sambo som tog hand om hemmet och dottern denna period
Lite fler bilder under ombyggnationen som jag inte delat med mig så mycket av.
PSC cylinder med genomgående kolvstång ersätter parallellstaget. Jag behåller styrstaget från snäckan ned till knuckeln så det är fortfarande en mekanisk överföring = för besiktningens skull.
Pumpen kommer bytas ut till en högflödes från PSC.
Eftersom bakaxeln flyttats bakåt en bit så blev det väldigt mycket luft framför bakhjulen. Det såg inte så bra ut (tycker jag) så nya paneler i aluminium fick det bli. Här testar jag olika design på panelerna innan jag la mallen på aluminiumet och skar ut de med vinkelkapen.
Börjar ta form.
Jag fick hjälp av upplands bilfärg AB att lacka huv, dörrar och grill. Resten lackade jag själv. U-pol Raptor som de blandade till i kulören moss green (går att blanda till vilken kulör som helst).
Raptorn var väldigt lättapplicerad! I princip omöjligt att få rinningar och eftersom den är såpass tjock så är underarbetet inte fullt lika känsligt som en vanlig slät billack.
Öhlins ville synas på bilen så de fick bakskärmarna. Här är några förslag på design och färg som de gjorde.
Kvällen innan avfärd. Dottern har nu lärt sig att hitta pappa genom att peka på dörren som går ut till garaget och göra brum-ljud. Hon tycker det är svinkul att stå i sätet, hålla i ratten och trycka på knappar. Det blir nog bra det här
På väg ner till Jönköping. Givetvis var det kö genom Stockholm men i övrigt rullade det på i påsktrafiken!
Framme vid mässan! Fel märke på dragbilen men man tager vad man... får låna
Recon drog mycket uppmärksamhet på mässan och jag fick många frågor kring bilen och tävlingsformen. Det var roligt att få träffa så många "IRL" som följt bygget genom åren på olika sociala medier (och detta forum). Riktigt kul! Även en del personer från andra länder i Europa som kände igen bygget kom fram och pratade lite kring offroaden i Sverige.
Här kommer några bilder från montern:
Nästa deadline är Lodbrok-tävlingen i Borås slutet av maj! Det är trots allt en hel del kvar att göra tills dess men jag får nog ägna mig åt hushållssysslor några veckor till innan jag vågar mig ut till garaget igen!
/Robin
-
- Rutinerad
- Inlägg: 338
- Blev medlem: mån mar 02, 2015 23:45
- Ort: Stockholm Huddinge
Re: Robes Wrangler "Recon"
Kul att se bilen och få en pratstund.
Du har verkligen gjort ett superjobb på kort tid. Snygg finish har du fått till också. Nästan för fin för skogen, så bevisa nu att både lack och bil är till för att användas.
Du har verkligen gjort ett superjobb på kort tid. Snygg finish har du fått till också. Nästan för fin för skogen, så bevisa nu att både lack och bil är till för att användas.
Daniel E
Pajero Sport V6 -01 höjd 2" Cooper STT 31" och snorkel
Garagetråd: http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic ... 15&t=55721
Pajero Sport V6 -01 höjd 2" Cooper STT 31" och snorkel
Garagetråd: http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic ... 15&t=55721
Re: Robes Wrangler "Recon"
Grymt Robin!!! Starkt marcherat! Den börjar se elak ut!Robe skrev:Nu kan jag äntligen andas ut!
Kort sammanfattning:
För några månader sedan rullade jag runt med Jeepen och förstörde huv, front och framskärmar.
För drygt 30 dagar sedan fick jag en förfrågan från SBF att ställa Jeepen i deras monter på mässan Bilsport performance and custom motor show på Elmia.
Varje dag efter jobbet (ibland även före) och varje helg har tillbringats i garaget för att hinna utföra alla modifieringar jag vill göra innan jag ställde ut den inför 84´000 personer i 4 dagar.
Lite av det jag hann med:
- ARB diffspärr i framaxeln
- Ny utväxling i framaxeln
- Hydroassist på framaxeln
- Uppkapad motorhuv
- Nya rör-framskärmar
- Nya sidoskydd, "rock slides"
- Nya bakre hjulhus
- Spacklat, slipat och lackat hela bilen med U-pol Raptor och färgat med Moss green (originalkulör på min jeep)
- Nya undra länkarmar i 7075 aluminium
Jag jobbade in i det sista och den sista lacken torkade under natten innan avfärd till Jönköping.
Tack till alla som hjälpt mig så jag hann klart till mässan. Det hade aldrig gått utan er hjälp!
Södermalms maskin AB
Offroad Worx
Upplands Bilfärg AB
Stockholms Vattenskärning AB
PBZ
Factor 55
Justdifferentials
Nitro Gear
Tack till Robin "bjorntass" som ställde upp som chaufför hela helgen.
Även stort tack till min sambo som tog hand om hemmet och dottern denna period
Lite fler bilder under ombyggnationen som jag inte delat med mig så mycket av.
PSC cylinder med genomgående kolvstång ersätter parallellstaget. Jag behåller styrstaget från snäckan ned till knuckeln så det är fortfarande en mekanisk överföring = för besiktningens skull.
Pumpen kommer bytas ut till en högflödes från PSC.
Eftersom bakaxeln flyttats bakåt en bit så blev det väldigt mycket luft framför bakhjulen. Det såg inte så bra ut (tycker jag) så nya paneler i aluminium fick det bli. Här testar jag olika design på panelerna innan jag la mallen på aluminiumet och skar ut de med vinkelkapen.
Börjar ta form.
Jag fick hjälp av upplands bilfärg AB att lacka huv, dörrar och grill. Resten lackade jag själv. U-pol Raptor som de blandade till i kulören moss green (går att blanda till vilken kulör som helst).
Raptorn var väldigt lättapplicerad! I princip omöjligt att få rinningar och eftersom den är såpass tjock så är underarbetet inte fullt lika känsligt som en vanlig slät billack.
Öhlins ville synas på bilen så de fick bakskärmarna. Här är några förslag på design och färg som de gjorde.
Kvällen innan avfärd. Dottern har nu lärt sig att hitta pappa genom att peka på dörren som går ut till garaget och göra brum-ljud. Hon tycker det är svinkul att stå i sätet, hålla i ratten och trycka på knappar. Det blir nog bra det här
På väg ner till Jönköping. Givetvis var det kö genom Stockholm men i övrigt rullade det på i påsktrafiken!
Framme vid mässan! Fel märke på dragbilen men man tager vad man... får låna
Recon drog mycket uppmärksamhet på mässan och jag fick många frågor kring bilen och tävlingsformen. Det var roligt att få träffa så många "IRL" som följt bygget genom åren på olika sociala medier (och detta forum). Riktigt kul! Även en del personer från andra länder i Europa som kände igen bygget kom fram och pratade lite kring offroaden i Sverige.
Här kommer några bilder från montern:
Nästa deadline är Lodbrok-tävlingen i Borås slutet av maj! Det är trots allt en hel del kvar att göra tills dess men jag får nog ägna mig åt hushållssysslor några veckor till innan jag vågar mig ut till garaget igen!
/Robin
Ja, det är nog bäst du laddar upp för Lodbrok!
Anmälningarna trillar in i rask takt. Många, varierande, olika, fräcka byggen har anmält sig!
Kommer bli ett toppen evenemang, något nytt som det aldrig varit i Sverige hitills!
Tänk att just DU har äran att vara med på det första!
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Re: Robes Wrangler "Recon"
Tja!
Har fått inse att jag inte hinner få ihop bilen till Lodbrok-tävlingen i Borås Jäkligt tråkigt, hade verkligen sett fram mot den tävlingen! Önskar er alla som ska dit och tävla lycka till!
Det största hindret var drivaxlarna som inte fanns att köpa till min Wagoneer wide track framaxel. Det innebar att jag fick köpa RCV knutar och speciallängder på de splinsade drivaxlarna. Tidskrävande men framförallt dyrt så jag har fått skramla lite medel innan jag kunde beställa. Jag väntar på delarna just nu, så inom 1-2 veckor har jag det hemma.
Så just nu är det bara "tråkigt" meck. Rensa upp elsystemet och koppla in lampor, regskyltsbelysning och annat smått och gott inför årets besiktning. En annan "stor" grej är att fixa handbroms. Lösningen blir 2 extra ok på bakaxeln.
Rensar elsystem och tar bort allt onödigt och snyggar till det som blir kvar.
Regskylt med belysning och nya bakljus på plats. Det som är kvar att göra baktill inför besiktning är skärmbreddare och handbroms.
/Robin
Har fått inse att jag inte hinner få ihop bilen till Lodbrok-tävlingen i Borås Jäkligt tråkigt, hade verkligen sett fram mot den tävlingen! Önskar er alla som ska dit och tävla lycka till!
Det största hindret var drivaxlarna som inte fanns att köpa till min Wagoneer wide track framaxel. Det innebar att jag fick köpa RCV knutar och speciallängder på de splinsade drivaxlarna. Tidskrävande men framförallt dyrt så jag har fått skramla lite medel innan jag kunde beställa. Jag väntar på delarna just nu, så inom 1-2 veckor har jag det hemma.
Så just nu är det bara "tråkigt" meck. Rensa upp elsystemet och koppla in lampor, regskyltsbelysning och annat smått och gott inför årets besiktning. En annan "stor" grej är att fixa handbroms. Lösningen blir 2 extra ok på bakaxeln.
Rensar elsystem och tar bort allt onödigt och snyggar till det som blir kvar.
Regskylt med belysning och nya bakljus på plats. Det som är kvar att göra baktill inför besiktning är skärmbreddare och handbroms.
/Robin
Re: Robes Wrangler "Recon"
Körde ut bilen i helgen och körde lite på väg för att känna på styrningen. Det känns bra och det är lite motstånd i ratten, inbillar mig nästan att det är lite mer än tidigare. Det gillar jag, så det inte blir "över-servo´at" eller vad man ska säga Det går att ratta såpass snabbt så man kan motstyra en sladd. Så det borde lira!
Dock var det ett jävla gnissel från motorn. Trodde först att jag lyckats överspänna drivremmen så jag förstört den nya PSC pumpen men det visade sig vara vattenpumpen som inte ville vara med längre. En ny är beställd!
Fick besked från RCV att de ska skicka mina prylar i slutet av maj då det var slut på lager... aja... får väl hjälpa till i trädgården så länge eller något!
Dock var det ett jävla gnissel från motorn. Trodde först att jag lyckats överspänna drivremmen så jag förstört den nya PSC pumpen men det visade sig vara vattenpumpen som inte ville vara med längre. En ny är beställd!
Fick besked från RCV att de ska skicka mina prylar i slutet av maj då det var slut på lager... aja... får väl hjälpa till i trädgården så länge eller något!
Re: Robes Wrangler "Recon"
Haha ja det hade varit riktigt drygt! Jag böt vattenpumpen och startade upp... samma jäkla gnissel! Vafan! Började misstänka att någon rulle satt snett eller liknande. När jag hällde vatten på remmen så försvann gnisslet några sekunder och kom sedan tillbaka. Började prova vrida PSC pumpen med bilen igång men gnisslet var kvar. Tog bort remmen igen och beställde en ny rem.
Några dagar senare kollade jag noggrannare på remmen och såg att det var fullt med inpressade små stenar i gummit! Jag pillade bort alla med en miniskruvmejsel. Monterade tillbaka remmen och nu var det tyst. Så det lägger jag till på min erfarenhets-lista
Några dagar senare kollade jag noggrannare på remmen och såg att det var fullt med inpressade små stenar i gummit! Jag pillade bort alla med en miniskruvmejsel. Monterade tillbaka remmen och nu var det tyst. Så det lägger jag till på min erfarenhets-lista
Re: Robes Wrangler "Recon"
Hej!
Liten update!
Ny tank till kylaren monterad.
Drivaxlar med RCV knutar på plats, ARBn inkopplad och funktionstestad. Äntligen 4x4 igen!
Drog iväg på ett 5 min test. Fyrhjulsdriften verkar fungera och de nya 40" Trepador-däcken var det fint bett i! 1 bar i däcken och med olåsta spärrar så klättrade jag upp på den här stenen utan minsta tendens till hjulspinn i något hörn.
Jag har även provstartat V8an som ska ner i Jeepen efter årets älgjakt. Det blir en Lexus 1UZ V8. 250 hk, helaluminium och vikten är bara 10kg mer än min 4a jag har idag
Jag har modifierat en Jeep AW4 automat så på bilden nedan är det en AW4 på. Den kommer jag styra manuellt och min fördelningslåda kommer passa rakt på (behöver byta ingående axel i fördelningslådan från 21 till 23 splines, men nästan bolt on)!
Den lät väldigt fint med öppna grenrör!
Har tagit bort ACn och bytt lager i alla remhjul samt köpt en kortare rem.
Imorgon blir det avfärd till Rörken för att testa allting! Det är mycket som har byggts om sedan jag körde offroad senast för ungefär ett år sedan. Men förhoppningsvis ska allt lira!
/Robin
Liten update!
Ny tank till kylaren monterad.
Drivaxlar med RCV knutar på plats, ARBn inkopplad och funktionstestad. Äntligen 4x4 igen!
Drog iväg på ett 5 min test. Fyrhjulsdriften verkar fungera och de nya 40" Trepador-däcken var det fint bett i! 1 bar i däcken och med olåsta spärrar så klättrade jag upp på den här stenen utan minsta tendens till hjulspinn i något hörn.
Jag har även provstartat V8an som ska ner i Jeepen efter årets älgjakt. Det blir en Lexus 1UZ V8. 250 hk, helaluminium och vikten är bara 10kg mer än min 4a jag har idag
Jag har modifierat en Jeep AW4 automat så på bilden nedan är det en AW4 på. Den kommer jag styra manuellt och min fördelningslåda kommer passa rakt på (behöver byta ingående axel i fördelningslådan från 21 till 23 splines, men nästan bolt on)!
Den lät väldigt fint med öppna grenrör!
Har tagit bort ACn och bytt lager i alla remhjul samt köpt en kortare rem.
Imorgon blir det avfärd till Rörken för att testa allting! Det är mycket som har byggts om sedan jag körde offroad senast för ungefär ett år sedan. Men förhoppningsvis ska allt lira!
/Robin
Re: Robes Wrangler "Recon"
Ser fint ut!
Men varför inte behålla AC-kompressorn å bygga om till luft-kompressor??
Men varför inte behålla AC-kompressorn å bygga om till luft-kompressor??
Vitara -89
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!
Re: Robes Wrangler "Recon"
1UZ
jag vill veta mer hur bra/dåligt aw4 passar på motorn
du börja knåpa på v6 vortec först eller?
jag vill veta mer hur bra/dåligt aw4 passar på motorn
du börja knåpa på v6 vortec först eller?
Re: Robes Wrangler "Recon"
Jag tycker inte att jag har så stort behov av onboard air. Jag har en liten 12v kompressor som duger gott. Dessutom är tid dyrbart för mig så jag måste prioritera tidenJ Landin skrev:Ser fint ut!
Men varför inte behålla AC-kompressorn å bygga om till luft-kompressor??
Tar man sprängkåpa, converter och ingående axel från A340 lådan och monterar i AW4an så är det bolt on Japp, mina första planer var att hiva i en Vortec V6a men efter noga övervägande så var det en åtta jag ville haLone Wolf skrev:1UZ
jag vill veta mer hur bra/dåligt aw4 passar på motorn
du börja knåpa på v6 vortec först eller?
I helgen körde jag på Rörken motorstadion med Recon. Jag tog med mig en kollega från jobbet som tidigare varit chef för hela bil R&D på Öhlins. Han har varit med och tagit fram dämpare samt deltagit på tester till de flesta motorsporter, bla Trophy trucks i USA. Han blev klart imponerad hur vi kan ta oss fram med våra bilar i eländig terräng. Och ändå är min bil inte mycket att komma med jämfört med rörchassin byggda för U4. Men han tyckte det var skitkul och tyckte mina dämpare fungerade bra! Han började spåna på hur vi ska bygga krosskopplade hydrauliska krängare som de kör med på Le mans bilarna... det skulle funka grymt bra för offroad-ändamål var han övertygad om!
Här finns det ett litet reportage från Öhlins trophy truck projekt. Tanken var att Pflueger skulle ta hand om försäljning och distrubition av dessa dämpare. Men pga bl.a skaffefiffel från deras sida så kunde dom inte driva projektet vidare. Synd, undrar hur Öhlins offroad-verksamhet skulle sett ut idag annars??
https://www.popsci.com/cars/article/200 ... where-fast" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeepen fungerade ruskigt bra efter all ombyggnad! Mycket är nog tack vare Trepador-däcken. Vilket jäkla grepp jag har nu jämfört med creepy crawler däcken. Kunde ta mig fram på alla ställen där jag tidigare haft problem. Tyvärr hade vi ingen kameraman/kvinna med oss, så det finns inte så roliga bilder tyvärr.
Ett filmklipp när vi testar att hoppa lite. Det är det enda "hopp" som jag hittat på Rörken. Lite fel att kalla det ett hopp, det är mer en skarp jordkant. Skulle vara roligare att testa på ett riktigt hopp så man kan köra med lite hastighet. Problemet här är att man träffar kanten med bakhjulen när framhjulen precis lyft, vilket kastar upp bakänden. Så skulle jag kört snabbare så hade jag gjort en kullerbytta
https://www.youtube.com/watch?v=BX_G018 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Några få bilder också!
Fint väder, tacksamt när man kör öppet
Ytterligare en kollega från jobbet som jag lurade med! En helt original J20 med vägdäck. Han hade det tufft ungefär hela tiden!
Nya styrningen fungerade riktigt bra utan minsta strul. Men jag skulle vilja kunna ratta snabbare...
Däckbyte! Skar sönder ett bakdäck förmodligen mot en sten. Vet inte riktigt när det skedde men jag slog i fälgen mot en utstickande sten så det small till vid ett tillfälle. Borde varit då. Men däckhuset i Uppsala kunde lappa och vulka däcket som tur var
Däckbytet klart!
Hemma igen och tvättat. Ska hämta däcket idag hos däckhuset så jag har det som reserv. Ska upp till jaktmarkerna ikväll och jaga älg. Jeepen får följa med och agera dragbil för det vilt vi fäller. Nytta med nöje
/Robin
Re: Robes Wrangler "Recon"
Snyggt bygge, ska lacka min XJ med Raptor oxå.
Har sökt snygg grön färg o den du använt verkar vara spot on.
Vad är det för färgkod?
Har sökt snygg grön färg o den du använt verkar vara spot on.
Vad är det för färgkod?
Re: Robes Wrangler "Recon"
Tack
Jag tintade med min Jeeps originalfärg, dvs Moss green. Min färghandlare, Upplands Bilfärg, hade kataloger med alla Chryslers färger. Moss green fanns i några olika kulörter men det skiljde inte mycket mellan dom. De blandade till färgen så tillsatte jag den i Raptorn och blåste på
Jag tintade med min Jeeps originalfärg, dvs Moss green. Min färghandlare, Upplands Bilfärg, hade kataloger med alla Chryslers färger. Moss green fanns i några olika kulörter men det skiljde inte mycket mellan dom. De blandade till färgen så tillsatte jag den i Raptorn och blåste på
Re: Robes Wrangler "Recon"
Aha, riktigt snygg grön är det iaf.
Re: Robes Wrangler "Recon"
Tack!
Det har inte hänt så mycket med Recon sedan sist. Jag har haft fullt med jobb och familj. Var en vecka i Las Vegas på SEMA show och jobbade. Det är en urhäftig mässaa med mycket offroad och "kändis-byggen" som man följer på nätet och sociala medier.
Några smakprov!
Den här rackarn hade vi i vår monter. Koenigsegg Agera RS. Det var just denna bil som slog hastighetsrekordet på allmän väg förra året utanför Las Vegas. 477km/h i snitt. Den drog mycket folk, oftast fullt i montern.
En av BJ Baldwins trophy trucks.
Ken Blocks och Hoonigans senaste kreation - The Hoonitruck! Jäkligt ball.
Casey Curries Baja-jeep som hade en snygg lösning på drivknutsdamask!
En ganska stöddig side-by-side!
Mike Bergmans Ultra4 bil med en ganska unik IFS/IRS lösning. Kul att få se den i verkligheten!
'
Kenny Hauks fräna bygge! Frågan är hur mycket mer droop axeln kan ha innan man bottnar korsen?
Ett fint bygge i mängden!
Gick förbi Factor55-båset och jag har haft en kort mailkontakt med Justin för ett år sedan. Jag behövde inte presentera mig alls, han utbrasst "ROBIN! Nice to meet you!!" När jag kikade på deras produkter! Riktigt roligt! De hade tydligen stenkoll på mitt Instagram-flöde
Mina samtliga 481 bilder finns här:
https://www.flickr.com/photos/138952388 ... 5408953238
I garaget har jag hunnit få ur 2.5 motorn ur Recon och jag har provat att hänga i 1UZan för att se om dämpartornen klarar sig osv. Det ser faktiskt lovande ut! Näst på tur är att kapa bort originalfästena i ramen på jeepen och sedan i med motorn och börja designa nya motorfästen. Jag ligger ganska mycket minus på meck-kontot tack vare "nöjesresan" till SEMA samt 2 helger med älgjakt. Får se när jag vågar smita ut igen. Återkommer med bilder när det är något kul att visa!
/Robin
Det har inte hänt så mycket med Recon sedan sist. Jag har haft fullt med jobb och familj. Var en vecka i Las Vegas på SEMA show och jobbade. Det är en urhäftig mässaa med mycket offroad och "kändis-byggen" som man följer på nätet och sociala medier.
Några smakprov!
Den här rackarn hade vi i vår monter. Koenigsegg Agera RS. Det var just denna bil som slog hastighetsrekordet på allmän väg förra året utanför Las Vegas. 477km/h i snitt. Den drog mycket folk, oftast fullt i montern.
En av BJ Baldwins trophy trucks.
Ken Blocks och Hoonigans senaste kreation - The Hoonitruck! Jäkligt ball.
Casey Curries Baja-jeep som hade en snygg lösning på drivknutsdamask!
En ganska stöddig side-by-side!
Mike Bergmans Ultra4 bil med en ganska unik IFS/IRS lösning. Kul att få se den i verkligheten!
'
Kenny Hauks fräna bygge! Frågan är hur mycket mer droop axeln kan ha innan man bottnar korsen?
Ett fint bygge i mängden!
Gick förbi Factor55-båset och jag har haft en kort mailkontakt med Justin för ett år sedan. Jag behövde inte presentera mig alls, han utbrasst "ROBIN! Nice to meet you!!" När jag kikade på deras produkter! Riktigt roligt! De hade tydligen stenkoll på mitt Instagram-flöde
Mina samtliga 481 bilder finns här:
https://www.flickr.com/photos/138952388 ... 5408953238
I garaget har jag hunnit få ur 2.5 motorn ur Recon och jag har provat att hänga i 1UZan för att se om dämpartornen klarar sig osv. Det ser faktiskt lovande ut! Näst på tur är att kapa bort originalfästena i ramen på jeepen och sedan i med motorn och börja designa nya motorfästen. Jag ligger ganska mycket minus på meck-kontot tack vare "nöjesresan" till SEMA samt 2 helger med älgjakt. Får se när jag vågar smita ut igen. Återkommer med bilder när det är något kul att visa!
/Robin