Naturen brukar hjälpa till att befria bilarna från lågt hängande backlampor och fotsteg.
Mest för Stureplan för att impa på brudar.
Annars är väl stänkskydd det som vanligtvis hittas i skogen.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Naturen brukar hjälpa till att befria bilarna från lågt hängande backlampor och fotsteg.
Tack!Trevlig film igen!!
Alltid kul att testa bilen, det är lika kul även när man gjort det 100 gånger!!
Det där med hängande backlampor och låga dragkrokar blir fort stökigt i skogen.
Precis så, satte lamporna där för impa på stureplan. Ingen har nappat än, inte ens min sambo är särskilt imponerad. Får ta bort det för att kunna köra offroad, eller låta skogen demontera lamporna åt mig...gubbstrutten skrev: ↑sön okt 27, 2019 11:00Naturen brukar hjälpa till att befria bilarna från lågt hängande backlampor och fotsteg.
Mest för Stureplan för att impa på brudar.
Annars är väl stänkskydd det som vanligtvis hittas i skogen.
Inte nödvändigt att fälgen styr på navet.
Tack för svar! Dåså, då kan vi köra på som tänkt och inte oroa sig det minsta. Det är koniska muttrar och har tänkt behålla det.gubbstrutten skrev: ↑ons okt 30, 2019 10:02Inte nödvändigt att fälgen styr på navet.
Har på ett flertal bilar haft 25 mm spacers utan problem.
På en Defender 40 mm spacers utan problem.
B t w så är behovet av navringar obefintligt med fälgar som styrs av skruv-/mutterkonor.
Kanske, säger kanske, problem med fälgar som monteras med muttrar/skruvar som har planbrickor påvalsade och plana ytor i fälghålen.
Asfalsts indianen skrev: ↑tis okt 22, 2019 13:10 Verkligen snyggt filmat. Hade jag inte redan en "Pajje" skulle jag definitivt blivigt sugen.
För övrigt är dina Incabus fälgar riktigt sjysta. På med ett par rejäla M/T däck bara så behöver du inte skämmas. Men däck var redan beställda skrev du.
Blir du inte av med vibrationerna efter balansering så kolla hjullagrena. Går antagligten att dra år om de skulle ha glappat upp en aning.
Sök på FB efter grupper med Pajeros. Finns mycket kunnande i Australien och USA. (Sök på Challenger & Montero då de har lite olika namn.)
Jag har (försökt) vickat(-t) på hjulet vid montering av spacers och det sitter som berget när hjulet hänger fritt.JohnE skrev: ↑tis nov 05, 2019 22:33
Jodå! Mutter som håller drivaxeln håller även ihop hjullagret så det inte separerar. Sitter de för klent draget kan man höra ett klickande ljud när man växlar mellan fram och back.
På Gen3 ska den vara åtdragen med 220nm, vet ej på rak arm om det är samma på Gen4.
Men om det gått så långt att man kan känna ett glapp så är det nog lite långt gånget tyvärr...
Tack JohnE och Danne för att ni tar er tid att hjälpa mig.