Tgb 20 Diesel???

Landrover, Volvo, Mercedes, Lada M.fl.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Stenström
Beroende

Inlägg av Stenström » sön aug 27, 2006 20:55

Devil skrev:Jag är också sugen på att trycka ner en diesel i en TGB 11/13 och jag råkar ha en Patrol där motorn och växelåder är bra skick men ram och kaross består av mer rost än plåt.

Kan man hänga ner Patrol motorn och växelåderna rakt ner i TGB:n och sen "bara" koppla ihop kardanerna mot Patrol fördelningslådan eller måste man använda TGB:ns låder?
Det som blir "knöligt" är att få till det med växelspaken. Tgb har både växlar och hög/låg i samma spak. Har själv planer på en Iveco 35/10 med patrol låda i min Tgb13.

Devil
Hemmastadd
Kontakt:

Inlägg av Devil » sön aug 27, 2006 22:18

stolltorp skrev:
Devil skrev:Jag är också sugen på att trycka ner en diesel i en TGB 11/13 och jag råkar ha en Patrol där motorn och växelåder är bra skick men ram och kaross består av mer rost än plåt.

Kan man hänga ner Patrol motorn och växelåderna rakt ner i TGB:n och sen "bara" koppla ihop kardanerna mot Patrol fördelningslådan eller måste man använda TGB:ns låder?
Det som blir "knöligt" är att få till det med växelspaken. Tgb har både växlar och hög/låg i samma spak. Har själv planer på en Iveco 35/10 med patrol låda i min Tgb13.
Jag är väldigt intresserad av eventuela bygg bilder eller beskrivningar när du väl löst problemen :wink:
Taro 1,5 hytt 2.4 B 1991
www.fas-offroad.se

macke
OffroadGeek

Inlägg av macke » tis dec 12, 2006 18:49

Företag som gör adapter till terrängbil 11,13 och 20 så man kan stoppa i en mercedes 300d / td

http://www.smt.nu/default.asp?Expand=13&Display=23

är 300td´n en bra motor :?: för och nackdelar :?:

Tony
Forumräv

Inlägg av Tony » tis dec 12, 2006 20:03

Jag får inte upp något på den adressen :?: :(

Tony
Forumräv

Inlägg av Tony » tis dec 12, 2006 20:05

Det löste sig jag kom in :oops:

yellowhaze
Übermedlem

Re: Tgb 20 Diesel???

Inlägg av yellowhaze » ons okt 01, 2025 16:44

сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт

Skriv svar