vilken motor är lämpligast o smidigast att stoppa i en valp
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
vilken motor är lämpligast o smidigast att stoppa i en valp
som rubriken låter vad är det för motor som är smidigast att montera i en volvo valp är nämligen trött på b 18 !
bensin eller diesel gärna med turbo !
bensin eller diesel gärna med turbo !
tatra 813
www.smt.nu tar 1900:- för satsen till VW 1,9 TD
det lät intressant, kanske man köper en till valp o köper kiteto får en 1,9tdHasse skrev:www.smt.nu tar 1900:- för satsen till VW 1,9 TD
TGB 13
Jag stoppade in en b21:a i min, krävde inte så mycket ombyggnad. Passar direkt på samma sprängkåpa. Valde en b21:a eftersom jag kom över den billigt och snabbt, hade gått lika bra med en b23:a. Jag valde dock förgasarmotor då det är enklare, men det kräver att man jackar ur lite i plåten bakom förarsätet så att förgasaren får plats.
-
- Beroende
- Inlägg: 1391
- Blev medlem: tor okt 18, 2007 23:06
- Ort: Stockholm
D24 från 240/740 går fetbort! Finns många glada som stoppat i den i sina bilar och fått en urstark bil som toppar 60 kmh. Inge kul och inte bättre med turbo. Däremot tic-motorn från 940 lär vara bättre men då börjar det kosta fläsk. Dessutom är den stor som nåt jag inte vill beskriva här.
Jag röstar på TDI-femman från VAG/Volvo 850 på ca 140 hk. Den är både lätt och stark, precis som jag (önskar att jag vore)
Jag röstar på TDI-femman från VAG/Volvo 850 på ca 140 hk. Den är både lätt och stark, precis som jag (önskar att jag vore)
Ständigt kritiserad för mina kontroversiella idéer.
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!
TIC motorn från 940 är ju samma motor som sitter i 740/760 d24 med turbo å intercoler..Bullmoose skrev:D24 från 240/740 går fetbort! Finns många glada som stoppat i den i sina bilar och fått en urstark bil som toppar 60 kmh. Inge kul och inte bättre med turbo. Däremot tic-motorn från 940 lär vara bättre men då börjar det kosta fläsk. Dessutom är den stor som nåt jag inte vill beskriva här.
Jag röstar på TDI-femman från VAG/Volvo 850 på ca 140 hk. Den är både lätt och stark, precis som jag (önskar att jag vore)