Landrover, Volvo, Mercedes, Lada M.fl.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
Joel
- Veteran
- Inlägg: 2074
- Blev medlem: sön jul 01, 2007 19:08
- Ort: Trollhättan
-
Kontakt:
Inlägg
av Joel » sön feb 17, 2008 13:45
men helt klar en v70 motor med mekanisk pump på från en audi.. men du behöver förtfarande en sprängkåpa från en 240 med diesel å m45 K2
-
Bullmoose
- Forumräv
- Inlägg: 868
- Blev medlem: fre dec 08, 2006 1:19
- Ort: Södertälje
-
Kontakt:
Inlägg
av Bullmoose » sön feb 17, 2008 22:18
@blazer: Samma block men andra prylar inuti och runt omkring.
C202 fanns ju med Peugeotdiesel originalmonterad. Kan det vara nåt att spinna vidare på?
Ständigt kritiserad för mina kontroversiella idéer.
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!
-
Lason
- Hemmastadd
- Inlägg: 146
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 20:57
- Ort: Kalmar
Inlägg
av Lason » sön feb 17, 2008 22:52
Med 1,9TD i valp, hur funkar det med bes. då?
Får ju inte överstiga ett visst vridmoment...
Jeep Comanche Laredo 4,0 -88 under uppbyggnad
-
Joel
- Veteran
- Inlägg: 2074
- Blev medlem: sön jul 01, 2007 19:08
- Ort: Trollhättan
-
Kontakt:
Inlägg
av Joel » mån feb 18, 2008 6:28
Bullmoose skrev:@blazer: Samma block men andra prylar inuti och runt omkring.
C202 fanns ju med Peugeotdiesel originalmonterad. Kan det vara nåt att spinna vidare på?
vad är de som är samma.. d24 å v70/850?
javisst peugeot diesln fanns också, de är inte fel..
-
Bullmoose
- Forumräv
- Inlägg: 868
- Blev medlem: fre dec 08, 2006 1:19
- Ort: Södertälje
-
Kontakt:
Inlägg
av Bullmoose » mån feb 18, 2008 7:11
blazer skrev:
vad är de som är samma.. d24 å v70/850?
??? Inget.
Jag pratar om D24/TD24
Ständigt kritiserad för mina kontroversiella idéer.
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!
-
Joel
- Veteran
- Inlägg: 2074
- Blev medlem: sön jul 01, 2007 19:08
- Ort: Trollhättan
-
Kontakt:
Inlägg
av Joel » mån feb 18, 2008 9:29
ingen skillnad på dom heller.. -94 kom annan vattenpump..och olje kylningen på kolvarna kom samtidigt på både sug å turbo.. sen är ju pumpen olika.. detta är vad jag har kommit fram till under åren.. har där med inte sagt att jag har rätt.. rätta mig gärna ni som kan..
-
Hasse
- OffroadGeek
- Inlägg: 4395
- Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
- Ort: Skogen
Inlägg
av Hasse » mån feb 18, 2008 19:01
Lason skrev:Med 1,9TD i valp, hur funkar det med bes. då?
Får ju inte överstiga ett visst vridmoment...
Ska inte vara något problem, du får den godkänd med MB 230 diesel iallafall.......bytar du motor så tar man o bytar till skivor runt om med
får man den godkänd med en volvo B230 från senare 740 så går det med en vw 1,9 TD
-
4x4Dennis
- Användare
- Inlägg: 75
- Blev medlem: tor feb 14, 2008 16:44
- Ort: Örebro
-
Kontakt:
Inlägg
av 4x4Dennis » ons feb 20, 2008 21:35
Har sätt en norrläning från Poff tror jag som la i en rover v8 i valpen.
Har även sätt folk med cheva Bigblock på flaket, det kanske vore nått
Nu måste det bara gå! Nissan Patrol 4dr -96, 36" Irok 2,8TD.
Askersunds Terräng Folk.
www.a-t-f.se
-
macke
- OffroadGeek
- Inlägg: 4889
- Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
- Ort: Segeltorp, Stockholm
Inlägg
av macke » ons feb 20, 2008 21:37
4x4Dennis skrev:Har sätt en norrläning från Poff tror jag som la i en rover v8 i valpen.
Har även sätt folk med cheva Bigblock på flaket, det kanske vore nått
den är min nu
TGB 13
-
Mathias T
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6345
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
- Ort: Nol
Inlägg
av Mathias T » ons feb 20, 2008 21:42
en aspekt i det hela är den extrem låga utväxlingen på valpen,den gamla b18 maskinen får ju jobba med ett h-e varv medans en diesel är lågvarvig
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
-
Zuki
- Rutinerad
- Inlägg: 284
- Blev medlem: sön okt 15, 2006 1:22
- Ort: Åre/Luleå
Inlägg
av Zuki » tor feb 21, 2008 20:54
KOmpenseras ju lämpligen med större däck
-
tatra 813
- Rutinerad
- Inlägg: 472
- Blev medlem: sön nov 26, 2006 9:48
- Ort: jönköping vjk
Inlägg
av tatra 813 » tor feb 21, 2008 23:16
hej tack för alla tipps nu ska det bara funderas lite på vilket allternativ man ska ha ! nån som har nått kul liggande !
tatra 813
-
macke
- OffroadGeek
- Inlägg: 4889
- Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
- Ort: Segeltorp, Stockholm
Inlägg
av macke » fre feb 22, 2008 13:16
sätt i en rover v8
TGB 13
-
Sdkfz251
- Guru
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
- Ort: Båstad
Inlägg
av Sdkfz251 » tis maj 06, 2008 2:26
tatra 813 skrev:som rubriken låter vad är det för motor som är smidigast att montera i en volvo valp är nämligen trött på b 18 !
Hmm smidigast... kan det vara B20
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
-
tatra 813
- Rutinerad
- Inlägg: 472
- Blev medlem: sön nov 26, 2006 9:48
- Ort: jönköping vjk
Inlägg
av tatra 813 » sön jul 19, 2009 11:48
åter till frågan ! nu har jag nämligen köpt valpen av min kamrat och nu ska en annan motor i funderar på en td av nått slag som kan holla för jag är inte så snäll på gasen
!
tatra 813