hur att växla ner ih scout
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
hur att växla ner ih scout
behöver växla ner en ih scout efter att jag har satt dit 44 er.
ska man sätta dit dana 20 låda elr en ih automat?
ska man sätta dit dana 20 låda elr en ih automat?
Det enda som hjälper är väl att byta utväxling i axlarna?
vill du bara ha ner utväxlingen när du kör offroad så får du fixa en doubler dvs en extra lågväxel. Till dana 20 finns ett lågväxel kit men det är nog dyrt som
Per
vill du bara ha ner utväxlingen när du kör offroad så får du fixa en doubler dvs en extra lågväxel. Till dana 20 finns ett lågväxel kit men det är nog dyrt som
Per
"Vilken jävla idiot som helst kan hantera en kris. Det är det dagliga livet som tröttar ut en."
Jag skulle nog säga att manuella lådor normalt är lägre växlade än automater. I min JEEP har jag manuell låda och 1:an är ca 6:1 medans en th700 automat som har en ganska låg 1:a jämfört med andra automater ligger på ca 3:1. Det finns säkert undantag.
som sagt det bästa är att byta utväxling i axlarna. Med så stora däck skulle du nog behöva gå ner till 5:13/5:38 eller ännu lägre.
Vet du vad du har nu?
Per
som sagt det bästa är att byta utväxling i axlarna. Med så stora däck skulle du nog behöva gå ner till 5:13/5:38 eller ännu lägre.
Vet du vad du har nu?
Per
"Vilken jävla idiot som helst kan hantera en kris. Det är det dagliga livet som tröttar ut en."
USA. billigast.
tex.
http://www.performanceoffroadcenter.com ... p?cPath=89
men sen behöver du install kits för att shimsa in utväxlingarna, har du justa lager vid diffarna kräcker det med 1/2 (small) install kits.
Per
tex.
http://www.performanceoffroadcenter.com ... p?cPath=89
men sen behöver du install kits för att shimsa in utväxlingarna, har du justa lager vid diffarna kräcker det med 1/2 (small) install kits.
Per
"Vilken jävla idiot som helst kan hantera en kris. Det är det dagliga livet som tröttar ut en."
-
- Användare
- Inlägg: 26
- Blev medlem: mån feb 19, 2007 23:31
- Ort: Haninge
Ja om du menar att du satt på 44" däck på axlarna så borde du nog sattsa på numreriskt högre utväxlingar i axlarna som jimmy6.2 skrev, över 5.00 typ
Och om det är terräng körning du tänker utsätta scouten för, så skulle nog iallfall jag rekomendera en automat, inget slirande med koppling hit&dit. Och om det är en Scout automat som du har liggades (chrysler 727) så vad jag hört så är den ruuskigt tålig och kraftig.
Jimmy6.2 har kanske något annat o säga om den saken då han tänker köra med manuell låda.
Och om det är terräng körning du tänker utsätta scouten för, så skulle nog iallfall jag rekomendera en automat, inget slirande med koppling hit&dit. Och om det är en Scout automat som du har liggades (chrysler 727) så vad jag hört så är den ruuskigt tålig och kraftig.
Jimmy6.2 har kanske något annat o säga om den saken då han tänker köra med manuell låda.
-
- Beroende
- Inlägg: 1046
- Blev medlem: ons feb 15, 2006 20:03
- Ort: Sandared
Byt utvxl. i axlarna, ta Valpens utvxl. 5.38 och svarva en distans på 8 mm o bulta i, ta även o byt till automat så sväljer den lite av storleken på däcken. Har själv fått hjälp att göra detta på Scoutaxlar o det blev mkt bra. En som kan detta är Swamper här på forumet, så vill du kan jag förmedla kontakt så att du får lite råd av honom.
MVH / Arne Karlsson
MVH / Arne Karlsson
-
- Användare
- Inlägg: 55
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 16:36
- Kontakt:
Råkade sladda in här och såg frågan.
TEE: Det är kanske en korkad fundering men har du en Dana 20 i bilen nu eller kedjelådan med bara högväxel? Har förstått att en del Scout:ar hade kedjelådan. Ifall du har kedjelådan så gör ju en Dana 20 underverk. Dock inte hela vägen om du åker 44:or. Då är det nog utväxlingsbyte som gäller. Också.
Har du en kedjelåda som blir över så får du jättegärna höra av dig då jag åker med en sån i min Formula Offroad bil. En liten slant kan jag betala för att ha en till i reserv istället för att du kastar den.
//Mäki
070-626 19 65
TEE: Det är kanske en korkad fundering men har du en Dana 20 i bilen nu eller kedjelådan med bara högväxel? Har förstått att en del Scout:ar hade kedjelådan. Ifall du har kedjelådan så gör ju en Dana 20 underverk. Dock inte hela vägen om du åker 44:or. Då är det nog utväxlingsbyte som gäller. Också.
Har du en kedjelåda som blir över så får du jättegärna höra av dig då jag åker med en sån i min Formula Offroad bil. En liten slant kan jag betala för att ha en till i reserv istället för att du kastar den.
//Mäki
070-626 19 65
nee jag har inte kedielådaMäki Offroad Racing skrev:Råkade sladda in här och såg frågan.
TEE: Det är kanske en korkad fundering men har du en Dana 20 i bilen nu eller kedjelådan med bara högväxel? Har förstått att en del Scout:ar hade kedjelådan. Ifall du har kedjelådan så gör ju en Dana 20 underverk. Dock inte hela vägen om du åker 44:or. Då är det nog utväxlingsbyte som gäller. Också.
Har du en kedjelåda som blir över så får du jättegärna höra av dig då jag åker med en sån i min Formula Offroad bil. En liten slant kan jag betala för att ha en till i reserv istället för att du kastar den.
//Mäki
070-626 19 65