Spänna lamelldiff??
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Spänna lamelldiff??
Går det att spänna upp lamelldiffen i bakaxeln på min Grand -97 v8? Hur gör man isf. Är det svårt? Hur mkt kan man spänna?
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Man kan byta lamellpaket om dessa är slitna. Det finns också olika starka fjädrar som man byter, så håller/släpper den vid högre/lägre belastning. Vet dock ej om det gäller för Jeep/Dana35, men det finns på en del racerbilar har jag hört. (Ombygd Volvo P1800)
Jeep Wrangler Unlimited Sahara -07.
http://jeepetorp.blogg.se
http://jeepetorp.blogg.se
När man byter till nya lameller kan man spara en av dom gamla och lägga tbx. Då får man lite bättre tryck på dom.
Ständigt kritiserad för mina kontroversiella idéer.
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!
Okej, Måste man ta ut diffen då eller kan man göra det på plats? Amalie olja, vad är det för special?diamond bollocks skrev:Som lågbudjetlösning kan man också lägga en lämpligt tjock bricka bakom varje fjäder för att få högre tryck. Sudda av lamellerna med 240k slippapper och hälla i Amalie-olja.
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
fråga efter knäppoljaMarcus-84 skrev:Okej, Måste man ta ut diffen då eller kan man göra det på plats? Amalie olja, vad är det för special?diamond bollocks skrev:Som lågbudjetlösning kan man också lägga en lämpligt tjock bricka bakom varje fjäder för att få högre tryck. Sudda av lamellerna med 240k slippapper och hälla i Amalie-olja.
Hela klumpen måste ut. Mycket jobb för liten skillnad. Den blir som ny, men en diffbroms gör ju inte så mycket skillnad i skogen. Om du bara ska ut med klumpen och inte byta några lager, behöver du inte shimsa om den.Marcus-84 skrev:Okej, Måste man ta ut diffen då eller kan man göra det på plats? Amalie olja, vad är det för special?diamond bollocks skrev:Som lågbudjetlösning kan man också lägga en lämpligt tjock bricka bakom varje fjäder för att få högre tryck. Sudda av lamellerna med 240k slippapper och hälla i Amalie-olja.
Amalie gör axeloljor som enligt utsago ska vara "klistrigare" i lamellpaketet och blir tjockare med temperaturen. Jag kan inte garantera att det är så, men jag tycker att diffbromsar jag haft har fått nytt liv med denna olja. Ganska populärt bland räjserbilsåkare.
Amalie-oljan behöver inga extra tillsatser, men en del andra axeloljor behöver kombineras med knäppvätska för att det inte ska "knaka" i diffbromsen vid gatkörning.
Beyond bolt-on. Beyond recond.
-
- ProvModerator
- Inlägg: 928
- Blev medlem: sön sep 23, 2007 21:23
- Ort: Linköping
Ständigt kritiserad för mina kontroversiella idéer.
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!
-
- Beroende
- Inlägg: 1391
- Blev medlem: tor okt 18, 2007 23:06
- Ort: Stockholm