Svar ja. 2,91 x 2,06 = 5,99:1Andreas skrev:utväxlingen är: 11an axelväxel 2,91 hjulväxel 2,06 13on bilen axelväxel 3,44 och hjulväxeö 2,06
När man räknar ut utväxlingen är det då bara att räkna ihop dom olika delarnas utväxling lr?
Jag har ju portaler på min wrangler och det är 11ans som sitter där, om jag räknar ihop så blir det 4,97 i utväxling men den går ju inte fortare än 85 utan att varva ihäjl sig, original på patrol som drivlinan är ifrån så är utväxlingen 4,35 och det borde väl inte bli sån jäkla skillnad?? Min patrol -86 gjorde ju ialla fall en bra bit över hundra utan att varva ihjäl sig
Portaler på min cherokke??
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Beyond bolt-on. Beyond recond.
Jo jag fundrear på att skaffa mig en range rover, då fästen på axlarna redan är färdiga(sparar mkt jobb).
men så är det så att jag är helt såld på automat och det verkar inte så vanligt på rangen, verkar ju som att rangen f-låda är betydligt hållbarare än på cherokeen.
Så har ni en range rover 2 dörrars till salu så ring eller pma
Andreas 0736-440030.
men så är det så att jag är helt såld på automat och det verkar inte så vanligt på rangen, verkar ju som att rangen f-låda är betydligt hållbarare än på cherokeen.
Så har ni en range rover 2 dörrars till salu så ring eller pma
Andreas 0736-440030.
Merca Geländewagen 300TD
Det blir trångt mellan automatlådstråget och framkardan på RR med aut. Även original sugrörskardan skrapar i enl. polarn Tobbe som byggt en sån. Detta kan ju vara en anledning att åka manuellt .
Fast när jag tänker på det så är ju Discons automat väldigt smal och fin. Om det är en annan automatlåda på Discon kanske man ska köpa den Range man hittar (man/aut) och skruva dit en Disco-automat?
Fast när jag tänker på det så är ju Discons automat väldigt smal och fin. Om det är en annan automatlåda på Discon kanske man ska köpa den Range man hittar (man/aut) och skruva dit en Disco-automat?
Beyond bolt-on. Beyond recond.
Om man vill byta sida på klumpen utan allt för mycket jobb så tar man en bakaxelbanjo och kapar den korta sidan så får man en vänsterklumpad axel med rätt bredd.
Jacob
G & J Off-Road
Återförsäljare av Sway-A-Way Racerunner Air Shocks och Coilovers i Sverige
Summit Machine bussningar och Flex Joints
Ryckstroppar
Jacob@gjoffroad.se
Mobil: 070 7570737
G & J Off-Road
Återförsäljare av Sway-A-Way Racerunner Air Shocks och Coilovers i Sverige
Summit Machine bussningar och Flex Joints
Ryckstroppar
Jacob@gjoffroad.se
Mobil: 070 7570737