insprut VS Förgasare
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
insprut VS Förgasare
har en motor från en Commanche (rak 6:A) som jag tänkte pressa ner i min suzuki ram ...ska jag köra med insprut lr förgasare? jag vet att det försvinner HK, men det blir ju lite mindre elektronik i jeepen...
My Suzuki is Fanatic
-
- Beroende
- Inlägg: 1391
- Blev medlem: tor okt 18, 2007 23:06
- Ort: Stockholm
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 5922
- Blev medlem: mån nov 13, 2006 22:12
- Ort: Söderhamn
- Kontakt:
Hur ofta slutar insprutningen fungera?hesselgren skrev:insprut är ju som tidigare nämt bra i backar (borde kunna funka med en trycksatt förgasare utan flottör kanske?)
om inte annat så kommer förgasaren krångla oftare, men du kommer ha större chans att fixa felet på plats med lite meck.
när insprutningen väl slutar fungera så lär du stå där i skogen.
Nä, förknasare hör forntiden till som sagt..
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
-
- Beroende
- Inlägg: 1391
- Blev medlem: tor okt 18, 2007 23:06
- Ort: Stockholm
mattebigge skrev:Hur ofta slutar insprutningen fungera?hesselgren skrev:insprut är ju som tidigare nämt bra i backar (borde kunna funka med en trycksatt förgasare utan flottör kanske?)
om inte annat så kommer förgasaren krångla oftare, men du kommer ha större chans att fixa felet på plats med lite meck.
när insprutningen väl slutar fungera så lär du stå där i skogen.
Nä, förknasare hör forntiden till som sagt..
nu vill ja bara säga att jag förespråkar alltså insprut! har det ockspå i skogsbilen.
säger bara som det är att förgasaren reparerar man troligen med en fickkniv i skogen men inte insprutningen.
-
- Beroende
- Inlägg: 1032
- Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
- Ort: Stockholm
Håller också med om att insprut är rätta vägen att gå – efter att i många år talat mig tämligen varm om förgasare. Enda fördelen med förgasaren är att den lätt kan rivas ner i skogen, men hur ofta sker det ... Nä, nu är det snarare "fy för f–n". De enda som verkar funka någorlunda är de små som sitter i Suzuki – om de inte är fulla av rostflagor förstås – samt arrangemanget på gamla Range Rover. De klarar osannolikt mycket lutning innan de börjar strula.
Nu sitter det visserligen vinkel i min "Suzuki" och där har jag provat både Holley och Predator. Just nu sitter det en Edelbrock på insuget.
Holley funkar inte när det går uppför, Predatorn flödade vid inbromsningar/nerförslut och Edelbrock:aren som har flottörhusen på sidan klarar inte sidolutningar ...
Nya maskinen i Femman är en TBI, och jag kan knappt vänta på att dra igång den. Frågan är hur det blir med den gröne. Det finns "eftermarknadssprut" men de kostar ju en slant. Något Holley-sprut blir det i alla fall inte.
Nu sitter det visserligen vinkel i min "Suzuki" och där har jag provat både Holley och Predator. Just nu sitter det en Edelbrock på insuget.
Holley funkar inte när det går uppför, Predatorn flödade vid inbromsningar/nerförslut och Edelbrock:aren som har flottörhusen på sidan klarar inte sidolutningar ...
Nya maskinen i Femman är en TBI, och jag kan knappt vänta på att dra igång den. Frågan är hur det blir med den gröne. Det finns "eftermarknadssprut" men de kostar ju en slant. Något Holley-sprut blir det i alla fall inte.
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?