Re: Roliga klipp/filmer med bilar och motorer mk II
Postat: sön dec 29, 2013 13:14
Lättmekad i alla fall....Sami.b. skrev:Denna måste nästan vara karosshöjd eller? :p
http://www.youtube.com/watch?v=T6U6-6XrrJU
Men frågan är varför????
Sveriges bredaste offroadforum
http://forum.4x4sweden.se/
Lättmekad i alla fall....Sami.b. skrev:Denna måste nästan vara karosshöjd eller? :p
http://www.youtube.com/watch?v=T6U6-6XrrJU
Lite som att rida kamel kan jag tänka mig.Lasse Suzican skrev:Lättmekad i alla fall....Sami.b. skrev:Denna måste nästan vara karosshöjd eller? :p
http://www.youtube.com/watch?v=T6U6-6XrrJU
Men frågan är varför????
Kan ju vara en "reklampelare" medOBELIX skrev:Han har ju besiktningshjulen på ju, men frågan är varför höja nåt som inte ens är 4X4?
SKREV OBELIX
Helt plötsligt blir det väldigt uppenbart vad Danne menar.Danne skrev:I mitt tycke så är ju en karosshöjning sista utvägen för att få på en storlek större däck, personligen så höjer jag fjädring och kapar bort plåt mycket hellre än att kaross höjer.
Anledning är enkel, du höjer tyngdpunkten utan att egentligen tjäna på det, höjer man i fjädringen så får man i alla fall bättre frigång under bilen.
Helt plötsligt blev Danne bevisad motsatsen skulle jag säga, Tyngden är ju kvar där nere, fast bilen är jätte hög? :pjoones skrev:Jag tror att det är någon med aldeles för mycket pengar som blivit "trött" på alla som karosshöjer bilen. Den åskådliggör ju i alla fall väldigt bra vad Danne skrev om i tråden om karosshöjning av Terrano II
Helt plötsligt blir det väldigt uppenbart vad Danne menar.Danne skrev:I mitt tycke så är ju en karosshöjning sista utvägen för att få på en storlek större däck, personligen så höjer jag fjädring och kapar bort plåt mycket hellre än att kaross höjer.
Anledning är enkel, du höjer tyngdpunkten utan att egentligen tjäna på det, höjer man i fjädringen så får man i alla fall bättre frigång under bilen.
Nej, markfrigång har han ju inte vunnit. Men nog är bilen högre?Danne skrev:Skulle nog påstå att han höjt tyngdpunkten utan att få mer markfrigång
Största anledningen till karosshöjning är väl att få plats med större däck, och det ger både höjd tyngdpunkt och mer frigång under axlarna. Fjädringshöjning på en stelaxlad bil ger väl inte så mycket eftersom det bukar vara axelklumparna som är lägsta punkten ändå. Min Wrangler är puckhöjd och står och väntar på platårdojjor...skogsvild skrev:Karosshöjer man flyttar man tyngdpunkten marginellt utan att vinna markfrigång
Höjer man i fjädringen flyttar man tyngdpunkten mycket mer men vinner oxå markfrigång