Sida 2 av 2

Re: Funderingar kring Challenge tävlingar

Postat: tis okt 11, 2011 23:52
av Sigicon
Skriv på, det ser bra ut det här inför framtiden :tumbup:

Jag vet att det finurligas och spekuleras i några garage inför 2012.

Personligen så skulle jag önska en blandning av alla disipliner, specialprov-slinga-kontroller
roadbook-gps + transport på väg till andra områden likt europeiska tävlingar.
Gps är kanske lite "overkill" då våra områden är ganska begränsade i nuläget.

-1.5-2.5 dagars tävling förlagda till långhelger med en fri dag på tex söndagen för trp hem.
Detta skulle troligtvis sätta lite press på tävlande att inte "bränna allt krut" direkt och köra lite mer återhållsamt/taktiskt.
-Möjlighet till följebil ger även en viss säkerhet för tävlande, då oturen alltid kan inträffa.
-Färre tävlingar med större engagemang och tjo o tjim, kanske 3 st per år!?
Detta gör kanske att utländska fordon kommer oftare....... :D

Oavsett så - Starkt jobbat alla inblandade 2011, superkul om det ökar :tumbup:

Re: Funderingar kring Challenge tävlingar

Postat: ons okt 12, 2011 13:04
av oxyjohan
carfrigge skrev:
volvotl12 skrev:Här kan vi skriva om vi har några funderingar Challenge tävlingar.

Jag och några till tycker att det räcker att vi kör bara en dag,
lördag och lite på söndags natten, (tex. kl 12.00 till 02.00 )

Poängräkningen kan bli bättre,
tycker synd om dom som får 0 poäng men har klarat flera prov innan bilen gick sönder.

Instämmer, 12:00-02:00 känns som ett bättre upplägg.


//F
Även jag håller med, en lång dag är lagom, det hinner hända så mycket på 14 timmar att man inte måste stressa för att placera sig om bara banorna är vettigt utformade. Upplägget i t.ex. där Ökna och Borås där man själv kunde välja vilka specialprov man vill göra tycker jag är bra, då kan man köra vidare om det är trafikstockning.

Jag är inte säker på att man måste köra en slinga alla gånger, kanske räcker det med ett antal specialprov som är utmärkta på en karta, alternativt GPS positioner. Det blir ju betydligt lättare att ordna och så slipper man diskussionen om hur många meter man får köra från bandningen.

Hursomhelst, eftersom jag tyvärr måste jobba i USA i november och därmed inte kan närvara vid finalen vill jag passa på att ge ett jättetack till alla som engagerat sig i årets tävlingar, vi har haft skitkul. TACK! :tumbup:

Jag hoppas verkligen att ni som läser detta och inte har testat Challenge vågar göra ett försök 2012. Jag är mer eller mindre nybörjare i offroad (köpte min första "skogsbil" januari 2010). Nästan alla deltagare är väldigt hjälpsamma och trevliga, och det ger verkligen ett annan dimension till körningen än en "vanlig" träff när man kämpar om poäng och måste jobba ihop med sin co-driver.

Man måste inte vara super-erfaren eller ha en extrem bil för att vara med! Själv har jag redan bestämt att köra allt som ordnas nästa år :)

/johan

Re: Funderingar kring Challenge tävlingar

Postat: ons okt 12, 2011 15:31
av Ax
oxyjohan skrev:
carfrigge skrev:
volvotl12 skrev:Här kan vi skriva om vi har några funderingar Challenge tävlingar.

Jag och några till tycker att det räcker att vi kör bara en dag,
lördag och lite på söndags natten, (tex. kl 12.00 till 02.00 )

Poängräkningen kan bli bättre,
tycker synd om dom som får 0 poäng men har klarat flera prov innan bilen gick sönder.

Instämmer, 12:00-02:00 känns som ett bättre upplägg.


//F
Även jag håller med, en lång dag är lagom, det hinner hända så mycket på 14 timmar att man inte måste stressa för att placera sig om bara banorna är vettigt utformade. Upplägget i t.ex. där Ökna och Borås där man själv kunde välja vilka specialprov man vill göra tycker jag är bra, då kan man köra vidare om det är trafikstockning.

Jag är inte säker på att man måste köra en slinga alla gånger, kanske räcker det med ett antal specialprov som är utmärkta på en karta, alternativt GPS positioner. Det blir ju betydligt lättare att ordna och så slipper man diskussionen om hur många meter man får köra från bandningen.

Hursomhelst, eftersom jag tyvärr måste jobba i USA i november och därmed inte kan närvara vid finalen vill jag passa på att ge ett jättetack till alla som engagerat sig i årets tävlingar, vi har haft skitkul. TACK! :tumbup:

Jag hoppas verkligen att ni som läser detta och inte har testat Challenge vågar göra ett försök 2012. Jag är mer eller mindre nybörjare i offroad (köpte min första "skogsbil" januari 2010). Nästan alla deltagare är väldigt hjälpsamma och trevliga, och det ger verkligen ett annan dimension till körningen än en "vanlig" träff när man kämpar om poäng och måste jobba ihop med sin co-driver.

Man måste inte vara super-erfaren eller ha en extrem bil för att vara med! Själv har jag redan bestämt att köra allt som ordnas nästa år :)

/johan
Håller med Johan det är en helt ny dimension. Men känns inte som en tävling då alla hjälper varan.
Jag kommer också försöka köra allt nästa år.

Re: Funderingar kring Challenge tävlingar

Postat: tor okt 13, 2011 11:48
av Vanderlei

Även jag håller med, en lång dag är lagom, det hinner hända så mycket på 14 timmar att man inte måste stressa för att placera sig om bara banorna är vettigt utformade. Upplägget i t.ex. där Ökna och Borås där man själv kunde välja vilka specialprov man vill göra tycker jag är bra, då kan man köra vidare om det är trafikstockning.

Jag är inte säker på att man måste köra en slinga alla gånger, kanske räcker det med ett antal specialprov som är utmärkta på en karta, alternativt GPS positioner. Det blir ju betydligt lättare att ordna och så slipper man diskussionen om hur många meter man får köra från bandningen.

Hursomhelst, eftersom jag tyvärr måste jobba i USA i november och därmed inte kan närvara vid finalen vill jag passa på att ge ett jättetack till alla som engagerat sig i årets tävlingar, vi har haft skitkul. TACK! :tumbup:

Jag hoppas verkligen att ni som läser detta och inte har testat Challenge vågar göra ett försök 2012. Jag är mer eller mindre nybörjare i offroad (köpte min första "skogsbil" januari 2010). Nästan alla deltagare är väldigt hjälpsamma och trevliga, och det ger verkligen ett annan dimension till körningen än en "vanlig" träff när man kämpar om poäng och måste jobba ihop med sin co-driver.

Man måste inte vara super-erfaren eller ha en extrem bil för att vara med! Själv har jag redan bestämt att köra allt som ordnas nästa år :)

/johan
X2 Håller helt med

Re:

Postat: tor okt 13, 2011 18:20
av sj410
Marcus skrev:Jag röstar oxå på en dagstävling faktiskt...
Nu har jag inte tävlat i år, men har planer på att dyka upp nästa år. Och jag håller med om att en endagars tävling passar bättre för mej, då detta med challenge troligtvis bara blir en kul grej att hålla på med. Kommer challenge köras under Ore eller kommer ni klassa upp till nästa år.