Sida 2 av 4

Re: Lindboms Garage

Postat: ons apr 17, 2013 16:32
av Rössvik
vi inte den pickupen till salu på blocket för ett tag sedan??? lr va det här på forumet??? trevliga projekt för övrigt! :tumbup:

Re: Lindboms Garage

Postat: ons apr 17, 2013 21:33
av Lepsyl
Jag la ut en annons här på forumet och kollade om det var något intresse på flaket om det var det du tänkte på :) själv köpte jag den via en annons på classiccars.se

Re: Lindboms Garage

Postat: ons apr 17, 2013 21:43
av Rössvik
så va det nog ja :tumbup: minns bara bilden på bilen...

Re: Lindboms Garage

Postat: fre apr 19, 2013 7:40
av Joel_Vbg
Ja, men sätt fart med K20:n då... :wink:

Re: Lindboms Garage

Postat: fre apr 19, 2013 8:27
av Lepsyl
Hehe ja jag ska bara hitta tiden för chevorna är ju tyvär inte det enda man håller på med :P

Re: Lindboms Garage

Postat: fre apr 19, 2013 22:00
av Rössvik
Joel_Vbg skrev:Ja, men sätt fart med K20:n då... :wink:
det samma joel sätt lite fart :poke: :partay:

Re: Lindboms Garage

Postat: lör apr 20, 2013 20:53
av Lepsyl
Har inte hänt något mer än men har gjort lite nya fynd.

Köpte dessa fälgar bara för att det var rätt pris. Vet inte vad jag ska ha dom på men dom är så himla balla :)
Bild

Sen idag har jag varit och hämta ett pedalställ för manuell till cheva :) och av honom köpte jag också en dana 60 :twisted: tyvärr är den för dubbla bakhjul så den är väldigt bred, men det kanske går att plocka bort enkelt? Sen verkar även pinjong lagret ha gått sönder så den glappar mycket. Men för 1000kr så kan man inte vara så kinkig :tumbup:
Bild

Får väl se vad den hamnar på i framtiden :)

Re: Lindboms Garage

Postat: sön apr 21, 2013 10:00
av Grottulf
Lepsyl skrev: Sen idag har jag varit och hämta ett pedalställ för manuell till cheva :) och av honom köpte jag också en dana 60 :twisted: tyvärr är den för dubbla bakhjul så den är väldigt bred, men det kanske går att plocka bort enkelt? Sen verkar även pinjong lagret ha gått sönder så den glappar mycket. Men för 1000kr så kan man inte vara så kinkig :tumbup:
Bild

Får väl se vad den hamnar på i framtiden :)
Grattis till ett riktigt superfynd :tumbup:
Det finns SRW-nav att köpa his tex WFO concepts, men de är himla dyra.
Annars går det att svarva om de du har, men då kan det vara bra att svetsa på en svarvad förstärkningsring.
Ytterligare ett alternativ är att skaffa Hummer-fälgar, de breddar så mycket innåt att de funkar direkt på drw-axlar.

Re: Lindboms Garage

Postat: sön apr 21, 2013 10:42
av Lepsyl
Tackar :) så det är så pass nycket jobb endå för att få den normal bred? Trodde det skulle gå att bulta bort breddningarna bara i stort sett men då hoppades man på för mycket :) vet du föresten om det är något vanlig att pinjongen blir glapp pch vad det kan vara?

Re: Lindboms Garage

Postat: sön apr 21, 2013 10:59
av optodsl
Nej, det är inte så mycket jobb, det är bara öppna plånboken
http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem ... 0593528244" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Lindboms Garage

Postat: sön apr 21, 2013 11:27
av Lepsyl
Jo det är väl alltid det som avgör hur mycket jobb man måste göra :roll: men om felet med pinjongen inte är så svårt och resten av axeln klarat sig så borde det ju vara värt att kosta på en konverteringssats?

Känns lite farligt att svarva av dom som grottulf sa om man ska använda bilen på vägen :)

Re: Lindboms Garage

Postat: tis apr 23, 2013 17:35
av henke_99
Jag har svarvade drw-nav på blazern, funkat fint i flera år nu. Detta med 42" däck.

Re: Lindboms Garage

Postat: ons apr 24, 2013 20:36
av Lepsyl
Men menar du då att man kapar av dom på mitten sen svarvar ner dom lite och sen svetsar ihop dom igen?

Re: Lindboms Garage

Postat: ons apr 24, 2013 21:03
av henke_99
Nää, det går inte.

Så här: (och så ersätter man skruvarna som håller bromsskivan med hjulbultar)
Bild

Re: Lindboms Garage

Postat: tor apr 25, 2013 10:04
av Grottulf
Jag börjar tro att det kanske är onödigt att svetsa dit en ring också, utan det borde hålla bra precis som det är på Henkes bild.
Många i USA verkar köra med det så.
Bromsskivan förstärker det ju från insidan, och fälgen blir ju som en förstärkning på utsidan.
Det enda problemet kan väl bli om det blir dålig anliggningsyta mot fälgen, men det beror nog mycket på vad man har för fälg.
Hur var det, hade inte du problem med det Henke?