Sida 2 av 2

Re: Manulautomatic

Postat: sön okt 01, 2017 8:45
av ErraN_XJ
jonte_malmö skrev:De har byggt om i butiken: :wink:

http://www.radesignsproducts.com/rail-controller.html
Ja hajar fortfarande inte... va e de för grejer man behöver? Nån prata om drivsteg å sen paddlar, nästa om spakar... e de två egna system?

Räcker de å beställa den där spaken å koppla in eller behövs de mer grejer?

Ja, ja kan verka trög men el e definitivt i te min starka sida!

Re: Manulautomatic

Postat: sön okt 01, 2017 12:42
av cherokeex2
ErraN_XJ skrev:
jonte_malmö skrev:De har byggt om i butiken: :wink:

http://www.radesignsproducts.com/rail-controller.html
Ja hajar fortfarande inte... va e de för grejer man behöver? Nån prata om drivsteg å sen paddlar, nästa om spakar... e de två egna system?

Räcker de å beställa den där spaken å koppla in eller behövs de mer grejer?

Ja, ja kan verka trög men el e definitivt i te min starka sida!
Jag kollade bara lite snabbt där men det verkar som att om man beställer selector switch kit samtidigt så får man med några strömbrytare som gör att man kan välja om den ska växla automatiskt som den gör nu, eller välja att växla den manuellt själv.

Blev lite sugen på att köpa själv nu och ha i min XJ, inte för att jag tror jag har nån nytta av det men det kan vara kul att se minen hos bilprovaren när h*n ska lista ut vilken spak som gör att den börjar driva..
Tror det kommer vara lika roligt som att se dom försöka starta min C20, för startnycklen sitter där bara för att inte rattlåset ska gå i..

Re: Manulautomatic

Postat: sön okt 01, 2017 20:49
av Fisketorp
Kika in i tråden "röd wrangler på 40"
(Eller något liknande)

Där har han köpt en maffigare modell.
Men om den "lilla" spaken finns kvar är den lätt att koppla in och man kan välja om man vill växla manuellt eller med drive läget.
Då med brytare (ingår?)

Sedan vill jag minnas inkoppling var lite olika beroende på årsmodell. Ex xj har ju styrningen till lådan i separata box p tidigare modeller.