ni som byggt dörrar eller ändrat låsen se hit, behöver råd

All teknik som inte är märkesbunden. Ex. Däck, Winchar och allmänna motorfrågor o.s.v.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Mathias T
4x4xnerd

Inlägg av Mathias T » tor nov 01, 2007 22:34

tror inte det finns krav på dörrar för då hade det tex inte gått att bygga en sk kirunacab där man svetsar igen dörrarna.
Sedan finns ju ett antal bilar som inte hade sådana från fabrik som etx cj5 mfl då.
Jag reggade en mahindrajeep 88- (jeep cj3b kopia) och där var inget snack i alla fall.
och är det vanlig kontrollbes tror jag ingen tänker på det hur som helst
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

hesselgren
Beroende

Inlägg av hesselgren » tor nov 01, 2007 22:39

Mathias T ok, ja jag är inge proffs därför ja är tacksam för andras erfarenheter med bilprovningen ang just detta..

att svetsa igen dörrarna är ju OK det vet jag (under förutsättning att det går lagom smidigt å ta sig i och ur bilen)

Mathias T
4x4xnerd

Inlägg av Mathias T » tor nov 01, 2007 22:45

Erfarenhet av bilprovningen? :lol: :lol: :lol: :lol:
Jo ibland släpper dom igenom totalt trafikfarliga fordon och ibland går det inte ens att regga ett helt fabriksbygge.
Många gånger kunde dom lika gärna ha ett sådant där lottohjul i hallen och låta bilen stå kvar på utsidan
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

RogerÅ
Avstängd

Inlägg av RogerÅ » tor nov 01, 2007 22:45

Vissa bilar har ett krockskydd i dörrarna dock inte alla tror att dom bilarna som har det moste ha dom kvar dvs olika på olika bilar där

suzuki & jeep har defenitivt inga krockskydd

har ett vagt minne om detta men kan ha fel :roll:

hesselgren
Beroende

Inlägg av hesselgren » tor nov 01, 2007 22:47

Mathias T skrev:Erfarenhet av bilprovningen? :lol: :lol: :lol: :lol:
Jo ibland släpper dom igenom totalt trafikfarliga fordon och ibland går det inte ens att regga ett helt fabriksbygge.
Många gånger kunde dom lika gärna ha ett sådant där lottohjul i hallen och låta bilen stå kvar på utsidan
mjo lite såna är väl mina erfarenheter med.. :roll: dom släppte igenom min brors totalt upprostade 745a för en vecka sen, utan anmärkning. en polare fick 2 2or på sin V70 för skitgrejer.. :wink: :lol:

nämen ärligt, tänkte på erfarenheter av just besiktning av liknande terängbilar..

RogerÅ
Avstängd

Inlägg av RogerÅ » tor nov 01, 2007 22:47

Mathias T skrev:Erfarenhet av bilprovningen? :lol: :lol: :lol: :lol:
det håller jag med om

men men det är ju ett statligt bolag det säger väll allt vad funkar som staten driver?

hesselgren
Beroende

Inlägg av hesselgren » fre nov 02, 2007 17:36

nu har ja gjort såhär, så får vi se om d duger. titta ganska långt ner i den tråden om nån är intresserad dvs.. :P

viewtopic.php?t=5508&start=15

Moggen
Rutinerad

Inlägg av Moggen » fre nov 02, 2007 20:00

ser ut som en stall box, he he. om du tittar på lastbilars lådor så finns det ett lås som går att köpa löst som sen är rost fritt, detta är standad låset på vissa jeepar det borde ju gå igenom, större chans än det du har även om det e ok
Jag har alltid varit ledande då det gäller dåliga lösningar, he he

hesselgren
Beroende

Inlägg av hesselgren » fre nov 02, 2007 20:21

Moggen skrev:ser ut som en stall box, he he. om du tittar på lastbilars lådor så finns det ett lås som går att köpa löst som sen är rost fritt, detta är standad låset på vissa jeepar det borde ju gå igenom, större chans än det du har även om det e ok
har ingen lastbil nära mig tyvärr, hur ser dom ut ungefär? (är ju inte försent å förbättra ännu)

Skriv svar