Sida 2 av 2

Re: Wrangler XJ med Drivlina från GC ZJ V8 318 eller 360

Postat: tor dec 13, 2018 8:31
av ErraN_XJ
Bild

De behöver inte va bonnigt att flytta bak bakaxeln, de ger dig kanske mer jobb men sen e de bara fördelar.
Bättre frigångsvinkel bak, längre kardan med mindre vinkel på knutarna å längre hjulbas vilket e en stor fördel.

Re: Wrangler XJ med Drivlina från GC ZJ V8 318 eller 360

Postat: tor dec 13, 2018 8:45
av Iznogoud
242 och 249 är nog lika i storlek gissar jag utan att ha mätt, kan göra det om minnet håller under dagen...
249 är den starkaste lådan, vilket gör att den är enda alternativet från fabrik med V8 motor.
Vid byte av f-låda är det viktigt att hålla koll på vilken ingående axel lådan har, den skiljer mellan årsmodeller och motoralternativ https://www.jeepforum.com/forum/f13/tra ... 42-685644/

93-95 V8 ZJ's: 46RH transmission, 1.55" 23 spline input shaft
93-95 I6 ZJ's with the 42RE: .840" 23 spline input (with collar)
93 I6 ZJ's with the AW4 or AX15: .750" 23 spline input
All 96-98 ZJ's: .840" 23 spline input
All 96-01 XJ's: .840" 23 spline input
92-95 XJ's: .750" 23 spline input
91 and older XJ's: .750" 21 spline input

Re: Wrangler XJ med Drivlina från GC ZJ V8 318 eller 360

Postat: tor dec 13, 2018 14:39
av Iznogoud
242 och 249 är båda ca, 425mm långa.