I helgen monterade jag nya dämpare fram med en annan setting som jag tagit fram från utvärderingen av första provkörningen. Det blev en enorm förbättring och nu börjar jag hitta en setting som funkar bra på väg och som gör att bilen "flyter" fram i terrängen i lite högre hastighet än "crawl". Riktigt kul!
Vi inledde helgen med lite iskörning. 3.5mm bestgrip dubben gav riktigt bra grepp! Ett gäng bilder.
Tjejen fick åka med och tyckte det var skitkul! Så förhoppningsvis får jag vara i garage några timmar i veckan
Tjejens kusinbarn var på besök hos oss i helgen och hon fick åka med också! Fast inte på isen om något skulle hända. Hon fick åka med på grusvägar och lite kalhygge. Det var väldigt uppskattat där med vilket känns kul
Några bilder och lite filmklipp från provkörningen på väg och terräng kommer senare!
Lite mera "rally" Lät sällskapet som var med under dagen få sig en åktur. 100 blås grejar den lilla fyran! Men det vore mycket roligare med 200 häst till
Några fler klipp. Ska öka dämpningen fram lite grann. Den är lite för mjuk i lågfart nu.
I bak sitter det inte Öhlinare än så där har jag inte börjat med dämpningen ännu. Dämpningen i bak behöver ökas på då den bottnar ur så bilen "kickar" upp. Får se om jag börjar med den ombyggnationen i helgen eventuellt.
Ligger man några hundra varv från varvstopp konstant så låter det lite kul
Ja det kommer bli grymt fett när du får igång din. Förstår att du är sugen att köra!
mateks skrev:Lägg till Öhlins bak och en diffspärr fram så blir det en riktig dräpare.
Ikväll så har jag skurit bort alla fästen bak och börjat måtta in fästen till öhlinare där med. I fram sitter det en automatisk diffspärr, en spartan locker. Sen är det dags att ta tag i styrningen
Stämmer. De sitter i buren. Buren i sig sitter fast i ramen på 8 ställen så min kaross är inte längre gummiupphängd. Den är stumt monterad i ram och bur vilket förbättrar vridstyvheten i chassiet.
Blev ett flextest i helgen och det blev över förväntan. Trodde att det skulle ta i mer, men allt går fritt. Vid fullt inflex på ena sidan och fullt utflex på andra sidan så gnuggar däcket lite på fjädern. Men med den nya axeln som ska på så försvinner det problemet då den axeln är lite bredare.
Började med att ta bort reservhjulet från fälgen då det ska bli en beadlock fälg istället.
Sen fick jag besök av Bullen med kollega från Larpers Garage! Trevliga prickar, tack för besöket
Flextestet!
Så näst på tur står att helsvetsa fästena och lacka.