el eller metanol??

Offroad i den mindre skalan.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Marcus-84
OffroadGeek
Inlägg: 4403
Blev medlem: sön okt 22, 2006 18:42
Ort: Vittangi

Inlägg av Marcus-84 » mån jan 03, 2011 19:02

Lipo accarna har inte nämnvärt högre spänning fulladdat så det ska inte vara felet.... Dock så är traxxas orginal esc värdelösa! Passa på att uppgradera till borstlöst system, då går bilen hårt som faaan!!1 :D
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314

Marcus-84
OffroadGeek
Inlägg: 4403
Blev medlem: sön okt 22, 2006 18:42
Ort: Vittangi

Inlägg av Marcus-84 » mån jan 03, 2011 19:02

Lipo accarna har inte nämnvärt högre spänning fulladdat så det ska inte vara felet.... Dock så är traxxas orginal esc värdelösa! Passa på att uppgradera till borstlöst system, då går bilen hårt som faaan!!1 :D
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314

Andreas
Beroende
Inlägg: 1078
Blev medlem: fre jun 01, 2007 11:17
Ort: Tibro

Inlägg av Andreas » ons jan 05, 2011 16:27

vad ska man ha för borstlöst system då? Om jag ska byta till det så måste jag även byta monteringsplattan i min emaxx?? Kan jag ha kvar min radio eller måste den oxå bytas??

är ju som sagt totalt nybörjare på detta

Marcus-84
OffroadGeek
Inlägg: 4403
Blev medlem: sön okt 22, 2006 18:42
Ort: Vittangi

Inlägg av Marcus-84 » ons jan 05, 2011 19:36

Sitter det en eller 2st motorer på den, har för mig att det är 2st.. Då kanske du måste byta motorfästet. Jag ska svara mer utförligt när jag får tid, jobbar hela denna vecka... Återkommer med utförligare svar! :wink:
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314

Andreas
Beroende
Inlägg: 1078
Blev medlem: fre jun 01, 2007 11:17
Ort: Tibro

Inlägg av Andreas » ons jan 05, 2011 22:28

du har rätt det sitter två motorer på den

Marcus-84
OffroadGeek
Inlägg: 4403
Blev medlem: sön okt 22, 2006 18:42
Ort: Vittangi

Inlägg av Marcus-84 » sön jan 09, 2011 8:55

Radion kan du ha kvar, det du måste byta är ESC å motor.

I å med att Emaxx är en tung bil så kanske du bör köra med en Mamba Monster, den är 1:8 i storleksklass. Men du kanske klarar dig med denna: http://www.castlecreations.com/products ... x_pro.html

Finns "Kinagrejer" att köpa också som funkar rätt OK men kvalitet är bäst! ;) Sen finns Novak som också har borstlösa system.
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314

Dimention
Hemmastadd
Inlägg: 152
Blev medlem: mån feb 14, 2011 14:33
Ort: Jönköping

Inlägg av Dimention » fre feb 18, 2011 13:42

Znurf skrev:En elbil har dessutom mycket mer vrid och kraften är där direkt :) Man kan även backa med en elbil, det går inte med en metanolbil, vad jag vet iallafall, då ska man ha en växellåda och grejer, en elbil snurrar bara åt andra hållet :P

Jag har alla tre, elbil, metanol och bensin, metanolen tycker jag är den tråkigaste av de tre :P (El drifter, nitro buggy och bensin monster :D )

Det enda som är fördelen med förbränning tycker jag är ju det där ljudet :P
Back finns beroende på va du köper för metanolbil.
Själv har ja en 2 växlad automatare, 4x4 terrängbil. Går som en klocka och mycket rolig att köra, gillar när man hör motorn, än en elbil vill säga :)
Dom låter ju för de mesta wweeeeeeeeeee... :wink:

Skriv svar