Re: Lättare challenge?
Postat: ons okt 30, 2013 17:00
Wältmeister skrev:Jag uttryckte mig nog så otydligt att min mening kunde missförstås.Ninetoes skrev:Nej för tusan! Nån måtta får det väl ändå vara! Jag har lite halvallvarliga planer på att köra åtminstone någon tävling med skottkärran nästa år men inte vet jag ju om jag vill köra i samma klass som en Santa Fe eller XC90.... Winch och lågväxel är väl ett rimligt krav. Det är ju ändå challenge det handlar om!Wältmeister skrev:
Låt dom som har Q3/4/5, X1/3/4/5, Captiva, C-Crosser, Duster, Nitro, Journey, Kuga, CR-V, Santa Fe, RAV4, Compass, Patriot, Sportage, Sorento, Freelander, Evoque, RX, CX-5/7, GLK, Outlandar, Joke, Qashqai, X-Trail, Murano, Opel, 4007, Koleos, Yeti, SX4, Subaru, Rav4, Tiguan, XC90 och allt vad stadsjeeparna heter vara med och leka.
(Och ja, Skottkärran är en förädlad SJ410K -pickismodellen alltså.)
Min mening med att rabbla upp en massa suvvar/stadsjeepar var bara för att visa på hur många det nu finns på marknaden.
Av dem borde det ju finnas en hel del som kan vara intresserade av att i alla fall göra ett besök utanför asfalten.
Av dem i sin tur kan det finnas en del som fick så blodad tand av sitt första besök i spenaten och tyckte det var så roligt att de endera köper grövre däck eller rent av byter till en mera terrängkompetent bil.
DET var min (grumliga) tanke.
Det var så jag själv "lurades in" med min korta Terrano II:a som var inhandlad enkom för att, i samband med hundsport = viltspårs- och jaktprov, inte behöva gå så långt utan med bil ta mig till startplatserna för proven.
Såååå var det jag tänkte.
Det var väl detta som TT-träffarna eg var menat för. Få komma o prova vad sin jeep o suv kan klara under ordnade former med Öjeskog som rådgivare osv.