King cab 01 för gata och skog
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: King cab 01 för gata och skog
Ja den fyller sitt syfte iaf eller, inte just nu då
Gjorde ett ryck i tisdags och körde in den i tvätthallen först
Sen började jag riva toppen för att se vad som hänt. jag hoppades på toppackningen men tänkte också att det kunde varit ventilerna eller i värsta fall kolvringarna.
Nädå, Den har skurit på andra cylindern istället och tredje var på väg. Det är ordentliga repor i blocket.
Så jag beställde en motor från skroten i onsdags och hoppas att den hinner komma idag..
Motorn som sitter i nu vet jag ingenting om förutom att det är en terrano 2,7 från en 1996 eller äldre så den kan ju ha gått hur långt som helst. Det kanske inte ens är en turbo motor från början..
Motorn jag köpt är en terrano -01 TD27TDI som gått 8000mil
Gjorde ett ryck i tisdags och körde in den i tvätthallen först
Sen började jag riva toppen för att se vad som hänt. jag hoppades på toppackningen men tänkte också att det kunde varit ventilerna eller i värsta fall kolvringarna.
Nädå, Den har skurit på andra cylindern istället och tredje var på väg. Det är ordentliga repor i blocket.
Så jag beställde en motor från skroten i onsdags och hoppas att den hinner komma idag..
Motorn som sitter i nu vet jag ingenting om förutom att det är en terrano 2,7 från en 1996 eller äldre så den kan ju ha gått hur långt som helst. Det kanske inte ens är en turbo motor från början..
Motorn jag köpt är en terrano -01 TD27TDI som gått 8000mil
SA2CEM
Wranglern: viewtopic.php?f=15&t=56415" onclick="window.open(this.href);return false;
Wranglern: viewtopic.php?f=15&t=56415" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: King cab 01 för gata och skog
Ja jäklar hur det kan bli .
Jag har en ZD30 motor i garget som toppen är kass på, passar underdelen tro? Lite mer volym kan ju aldrig vara fel
Jag har en ZD30 motor i garget som toppen är kass på, passar underdelen tro? Lite mer volym kan ju aldrig vara fel
Re: King cab 01 för gata och skog
haha ja de vore nått
Spårade paketet nu och beräknad leveranstid är innan 18:00 idag till jobbet. Idag slutar vi ju kl 15:00 så jag får sätta mig med en kopp kaffe utanför godsmottagningen och vänta om den inte kommer innan tre
bara motorn kommer så tänkte jag försöka få igång den tills på lördag
Spårade paketet nu och beräknad leveranstid är innan 18:00 idag till jobbet. Idag slutar vi ju kl 15:00 så jag får sätta mig med en kopp kaffe utanför godsmottagningen och vänta om den inte kommer innan tre
bara motorn kommer så tänkte jag försöka få igång den tills på lördag
SA2CEM
Wranglern: viewtopic.php?f=15&t=56415" onclick="window.open(this.href);return false;
Wranglern: viewtopic.php?f=15&t=56415" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: King cab 01 för gata och skog
2001 som gått 8000mil,den måste vart skrot tidigt den bilen............
Tack till vägverket för alla dåliga vägar.
Re: King cab 01 för gata och skog
Den kom ur denna bil, ägarbyte till skroten är gjort 2013.
http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Nissan ... -29662854/" onclick="window.open(this.href);return false;
gick inte riktigt som planerat detta med motorbytet men det går sakta frammåt iaf.
lastbilen med motorn kom iaf fem i tre på fredagen till jobbet och vi stängde kl tre
Lastade motor på flaket och vinchade upp bilen på trailern för hemfärd.
Stångade in den i garaget hemma själv och det var inte det lättaste sen när den var inne kom Micke (kickassford) och hjälpte till.
Plockade av hjulen så det går att nå utan att stå på tårna nu är det inte så mycke bilder från bytet då jag blev rätt grisig men lite hann jag med iaf.
fick ner den nya motorn efter att vi flyttat över dieselpump, turboavgashus, svänghjul å koppling, div fästen till generator och dyligt.
tyvärr hade oljesticksröret rostat hål i nederkant på nya motorn och det passar så klart inte från gamla motorn. det är mycket små detaljer som inte stämmer mellan TD27 från 95 och äldre mot en TD27 från en -01:a
småsaker att reda ut nu är följande.
Varvtalssignal till varvräknaren
vacuumpumpen
div kontakter och värmeplåtar mm,mm men vi har startat upp den iaf och den går mycket snyggare än den gamla motorn.
Här ser man att nya motorn har vacuumpumpen under dieselpumpen och gamla motorn hade varvtalssignalen där för att läsa av pumpdrevet och i sin tur vacuumpumpen på generatorn. så då är frågan, vars tar terranon varvtalssignalen ifrån? spridaren??
http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Nissan ... -29662854/" onclick="window.open(this.href);return false;
gick inte riktigt som planerat detta med motorbytet men det går sakta frammåt iaf.
lastbilen med motorn kom iaf fem i tre på fredagen till jobbet och vi stängde kl tre
Lastade motor på flaket och vinchade upp bilen på trailern för hemfärd.
Stångade in den i garaget hemma själv och det var inte det lättaste sen när den var inne kom Micke (kickassford) och hjälpte till.
Plockade av hjulen så det går att nå utan att stå på tårna nu är det inte så mycke bilder från bytet då jag blev rätt grisig men lite hann jag med iaf.
fick ner den nya motorn efter att vi flyttat över dieselpump, turboavgashus, svänghjul å koppling, div fästen till generator och dyligt.
tyvärr hade oljesticksröret rostat hål i nederkant på nya motorn och det passar så klart inte från gamla motorn. det är mycket små detaljer som inte stämmer mellan TD27 från 95 och äldre mot en TD27 från en -01:a
småsaker att reda ut nu är följande.
Varvtalssignal till varvräknaren
vacuumpumpen
div kontakter och värmeplåtar mm,mm men vi har startat upp den iaf och den går mycket snyggare än den gamla motorn.
Här ser man att nya motorn har vacuumpumpen under dieselpumpen och gamla motorn hade varvtalssignalen där för att läsa av pumpdrevet och i sin tur vacuumpumpen på generatorn. så då är frågan, vars tar terranon varvtalssignalen ifrån? spridaren??
SA2CEM
Wranglern: viewtopic.php?f=15&t=56415" onclick="window.open(this.href);return false;
Wranglern: viewtopic.php?f=15&t=56415" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: King cab 01 för gata och skog
Kul o hitta en så låg milad motor,då har du pickis länge till..kul o se kolvarna,,har ju sett musse toppar...men givetvis ska japsen ha musse kolvar,,,,,,,,
Tack till vägverket för alla dåliga vägar.
Re: King cab 01 för gata och skog
Var det krångligt å byta lamporna till instrumentpanelen ??
Är ju så kasst ljus i den.
Är ju så kasst ljus i den.
Bra gas löser det mesta )
Suzuki 410 A-traktor
Suzuki 410 A-traktor