Allt utom skattekostnad

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Finnpower
Veteran
Inlägg: 2306
Blev medlem: sön mar 02, 2008 19:52
Ort: Robertsfors

Inlägg av Finnpower » tis dec 15, 2009 23:02

Knegolf skrev:
GSImannen skrev:Måste åxå klämma in att de inte är nå fel på Biltemas verktyg, dom med 10års garanti håller nog så länge man lever.
Använder bla Kamasa verktyg dagligen på jobbet, där kan man verkligen säga om kina-kvalite och blötjärn :lol:
Kamasa... pfft, tacka vet jag Bahco och iron tools!
Handlar denna tråden om skattekostnaden på en Silverado eller är jag helt ute och cyklar? ;)
Den där Anna har en förmåga att vrida huvet på småpojkarna så det spårar ur. Har aldrig sett en så tydlig trådkvaddarfrekvens kopplat till en medlem som i hennes fall.
Iofs tror jag inte att det är hennes mening att det ska bli så men med rätt ingredienser så blir det kvadd vare sig man vill det eller inte. :D
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » tis dec 15, 2009 23:25

Finnpower skrev:
Knegolf skrev:
GSImannen skrev:Måste åxå klämma in att de inte är nå fel på Biltemas verktyg, dom med 10års garanti håller nog så länge man lever.
Använder bla Kamasa verktyg dagligen på jobbet, där kan man verkligen säga om kina-kvalite och blötjärn :lol:
Kamasa... pfft, tacka vet jag Bahco och iron tools!
Handlar denna tråden om skattekostnaden på en Silverado eller är jag helt ute och cyklar? ;)
Den där Anna har en förmåga att vrida huvet på småpojkarna så det spårar ur. Har aldrig sett en så tydlig trådkvaddarfrekvens kopplat till en medlem som i hennes fall.
Iofs tror jag inte att det är hennes mening att det ska bli så men med rätt ingredienser så blir det kvadd vare sig man vill det eller inte. :D
du tror alltså inte det hade blivit riktigt så mycket skriverier om jag hade låst in mina nycklar?

egentligen spelar det någon roll vem som skrivit det undra de ja, egentligen uppmärksammas just att det skrivs mer nu då pga att en dam är involverad vilket inte hade blivit samma annars.

så hade någon annan skrivit och uppnått samma resultat hade det inte blivit samma sak även om bara för att denne var en ordinare användare?

fan så kryptiskt de blev då...
The sound of eight hooves tear the earth.
sleipner is here!

ΧΞΣ

http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Finnpower
Veteran
Inlägg: 2306
Blev medlem: sön mar 02, 2008 19:52
Ort: Robertsfors

Inlägg av Finnpower » tis dec 15, 2009 23:33

hade du låst in dina nycklar hade vi bara garvat åt dig :lol:
Hade jag låst in mina nycklar så hade alla som känner mig bra skrikit rakt ut. Jag vet knappt vad låsa bilen är och sitter inte mina nycklar i tändningslåset har jag inte den blekaste aning om var dom är.
Brukar låta rätt kul när frugan kört nån av bilar för hon tar alltid ut nycklarna..
Vad gäller anna så tror jag att när nån ny (läs: tjej) kommer in som intresserar folk och som gärna svarar och frågar med glimten i ögat så blir det automatiskt mer skriverier och då brukar det strax spåra ur för då träffas folk som i vanliga fall kanske bara träffas i ämnes-specifika trådar och vips är bollen i rullning.
Ofta är det ju ganska alldagliga och tråkiga ämnen som tas upp och blir det då en apropå de effekt så med alla nötter och bananer här på forumet så vet man aldrig var det slutar.
Kommer du ihåg tråden om rondellvalpen och summan av rubbningar?
Jag menar vem skulle kalla mig frisk?
Jag tycker det är en skön blandning på folket och tycker det är skitkul att anna kommit i och rört runt lite i grytan. Heja Anna!!! :D
Senast redigerad av Finnpower den tis dec 15, 2009 23:58, redigerad totalt 1 gånger.
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...

optodsl
Guru
Inlägg: 3508
Blev medlem: ons apr 15, 2009 20:25
Ort: Eskilstuna

Inlägg av optodsl » tis dec 15, 2009 23:35

TMT skrev:fan så kryptiskt de blev då...
Nähä.... :lol:
/Magnus

Cheva K2500 -91 6,2TD, i luften axellös
Toyota LC RJ70 -87
www.drawings.hagberga.com

annaloodh88
Hemmastadd
Inlägg: 109
Blev medlem: sön maj 25, 2008 23:42
Ort: Kronobergs Län

Re: gäsp..

Inlägg av annaloodh88 » tis dec 15, 2009 23:52

henke_99 skrev:
Den däringa pluppen jag pratar om är kromgrejen på utsidan av rutan, i vilken låsprylen på insidan är skruvad. (är nåt monterat på insidan av en ruta måste det ju låsas fast i rutan på utsidan på nåt sätt)
Det är väl inte givet att det går att skruva på den från utsidan för det. Den är ju tryckbelastad från insidan när den öppnas
Compared to this, anything is too much money - and not enough truck

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » ons dec 16, 2009 0:08

Finnpower skrev:hade du låst in dina nycklar hade vi bara garvat åt dig :lol:
Hade jag låst in mina nycklar så hade alla som känner mig bra skrikit rakt ut. Jag vet knappt vad låsa bilen är och sitter inte mina nycklar i tändningslåset har jag inte den blekaste aning om var dom är.
Brukar låta rätt kul när frugan kört nån av bilar för hon tar alltid ut nycklarna..

hehe bara börja då de har hänt men inte idag =)
samma här alla mina nyklar sitter i annars hittar jag fan inte dom... står ju några bilar här med.
låsa bilen näää då slår någon sönder skiten om dom vill stjäla den.
The sound of eight hooves tear the earth.
sleipner is here!

ΧΞΣ

http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Wild_Devil
Guru
Inlägg: 2666
Blev medlem: sön sep 21, 2008 22:58
Ort: Köping

Inlägg av Wild_Devil » ons dec 16, 2009 1:30

annaloodh88 skrev: Kläder känns egentligen jävligt onödigt, det håller jag med om. Men så är jag ju tjej.. Samlar på kortkjolar :D Har nog mellan 50-60 stycken.
Håller jag helt med om!! Jävligt onödigt mä kläder på tjejer igentligen..alla killar vill ju se dom utan och få av dom kläderna snabbast möjligt ändå så.. ;-)
Bra mä kortkort..inte mycket till kläder det så..;-)

Mahindra skrev:Mercedes G-klass för min del.. Frågan är hur länge det blir så.. Allt bra med dig annars? Inga fler landrovers till bra pris där uppe;)?
Jaså..till å satsa på statusbil..men det det är klart..som pilot måste man ju tänka på imagen så.;-)
Jodå..klagar inte.Det mesta är som jag vill ha det å bra..själv då??
Nä,klent mä bilar alls här nu tycker jag..men ev en Subba till salu snart så..du kanske är intresserad på?!?;-)
annaloodh88 skrev: Men har jobb på gång imorgon förhoppningsvis! !
Hur gick det med det där jobbet?!?
annaloodh88 skrev: Kan jag ha de här i sängen och ligga och titta på tills jag somnar om kvällarna.
Då skall jag INTE infoga bild nästa ggn för då blir du bara skrämd och får sömnproblem..;-)
annaloodh88 skrev:Super Anna! Helt jävla lysande. Sån tur var hade jag inte låst bakluckan, skruvade av hardtopen och ålade mig in i hytten. Såna dagar ska man bara åka hem och lägga sig, innan något mer händer. På det hela så står det tio pers på Mekonomens kontorsavdelning och glor ut.
Du klara ju ut allt själv så varför ta det negativt??!?? DU fixa allt själv och på ett smart sätt..Ta det som något som är + och inse att du är duktig och smart istället å väx av det som person!!
annaloodh88 skrev: Vi kanske borde starta en tråd, såg en sådan på Jeepsweden "Vad har du gjort för din bil idag?"
Jaså..du är otrogen och smyger där åxå..å inte är du tyst om det heller..;-)
annaloodh88 skrev: Som svar på din fråga om Tradera, så säljer jag allt mellan himmel och jord.
Men har blivit smått rik på porrtidningar :lol:
Oki..som mig då..säljer åxå allt mellan himmel och jord på Tradera...
Men jag har inte blivit rik på porrisar..(vad dom nu har med Tradera att göra..och HUR du har kunnat bli rik på dom och vad du har haft dom till vill jag INTE ens veta... ;-))
Knegolf skrev: Handlar denna tråden om skattekostnaden på en Silverado eller är jag helt ute och cyklar? ;)
Japp..inte åker du bil heller utan helt ute i snön å cyklar..;-) (bra minne du har då..pojkjäkel.. ;-) )

Nä..läggdax..Lite speedad ef ha vart på Alice Coopers Show ikväll..å strax dax å gå uppp å jobba igen så.. :-( :-(
Natti!
/R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..

Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3.. ;)

annaloodh88
Hemmastadd
Inlägg: 109
Blev medlem: sön maj 25, 2008 23:42
Ort: Kronobergs Län

Inlägg av annaloodh88 » ons dec 16, 2009 16:03

Wild_Devil skrev:
annaloodh88 skrev: Kläder känns egentligen jävligt onödigt, det håller jag med om. Men så är jag ju tjej.. Samlar på kortkjolar :D Har nog mellan 50-60 stycken.
Håller jag helt med om!! Jävligt onödigt mä kläder på tjejer igentligen..alla killar vill ju se dom utan och få av dom kläderna snabbast möjligt ändå så.. ;-)
Bra mä kortkort..inte mycket till kläder det så..;-)

Mahindra skrev:Mercedes G-klass för min del.. Frågan är hur länge det blir så.. Allt bra med dig annars? Inga fler landrovers till bra pris där uppe;)?
Jaså..till å satsa på statusbil..men det det är klart..som pilot måste man ju tänka på imagen så.;-)
Jodå..klagar inte.Det mesta är som jag vill ha det å bra..själv då??
Nä,klent mä bilar alls här nu tycker jag..men ev en Subba till salu snart så..du kanske är intresserad på?!?;-)
annaloodh88 skrev: Men har jobb på gång imorgon förhoppningsvis! !
Hur gick det med det där jobbet?!?
annaloodh88 skrev: Kan jag ha de här i sängen och ligga och titta på tills jag somnar om kvällarna.
Då skall jag INTE infoga bild nästa ggn för då blir du bara skrämd och får sömnproblem..;-)
annaloodh88 skrev:Super Anna! Helt jävla lysande. Sån tur var hade jag inte låst bakluckan, skruvade av hardtopen och ålade mig in i hytten. Såna dagar ska man bara åka hem och lägga sig, innan något mer händer. På det hela så står det tio pers på Mekonomens kontorsavdelning och glor ut.
Du klara ju ut allt själv så varför ta det negativt??!?? DU fixa allt själv och på ett smart sätt..Ta det som något som är + och inse att du är duktig och smart istället å väx av det som person!!
annaloodh88 skrev: Vi kanske borde starta en tråd, såg en sådan på Jeepsweden "Vad har du gjort för din bil idag?"
Jaså..du är otrogen och smyger där åxå..å inte är du tyst om det heller..;-)
annaloodh88 skrev: Som svar på din fråga om Tradera, så säljer jag allt mellan himmel och jord.
Men har blivit smått rik på porrtidningar :lol:
Oki..som mig då..säljer åxå allt mellan himmel och jord på Tradera...
Men jag har inte blivit rik på porrisar..(vad dom nu har med Tradera att göra..och HUR du har kunnat bli rik på dom och vad du har haft dom till vill jag INTE ens veta... ;-))
Knegolf skrev: Handlar denna tråden om skattekostnaden på en Silverado eller är jag helt ute och cyklar? ;)
Japp..inte åker du bil heller utan helt ute i snön å cyklar..;-) (bra minne du har då..pojkjäkel.. ;-) )

Nä..läggdax..Lite speedad ef ha vart på Alice Coopers Show ikväll..å strax dax å gå uppp å jobba igen så.. :-( :-(
Natti!
/R

Som svar på kjolfrågan, det är billigare med mindre tyg ;) Och lätt att sy egna! Sen kan jag säkert komma på massa andra fula anledningar, precis som du själv.
Tycker också Mahindra kan köpa En ordentlig bil åtminstone, så du kanske ska hinta honom igen om Blazer´n :wink:
Har slutat använda logga in på jeepsweden, jag kan ju inte vara en svikare..

Jobbet gick det käpp rätt åt skogen med. Var nåt företag som tillverkade diabetesutrustning. Som nyss ändrat om till femskift, bra betalt. Men de hade inte gjort klart med facket eller någonting ännu när jag skulle dit. Så det blir väl till att vänta, eller kanske åka dit med en kaka? 8) Föga otroligt att det blir något verkar det som.

Så nu ska jag fortsätta jobba det lilla jag får på ålderdomshemmet här i Limhamn. Tänk er ett ställe med 50 sängliggandes människor, som bara väntar på en sak här i livet. Förutom att någon ska dra med dem in på skithuset x antal gånger om dygnet, matas av personal samt privilegiet att duscha.. en gång var fjortonde dag?
Jag har aldrig luktat på döden förut, fan alltså.. Började jobba extra där för två veckor sedan.


Porren! ja, det är så att jag kom över ett lite större parti med erotiktidningar från 50-60 talet. Vad jag inte visste var att jag kunde tjäna en hel del pengar på detta i auktioner. Annars kan jag lova att jag aldrig hållt i en porrtidning förut. Och vill nog helst slippa :D
Jag är en fena på traderabusiness, så jag är anlitbar ifall någon önskar ha sålt en massa skräp.

Heavy att du såg Alice btw!
Compared to this, anything is too much money - and not enough truck

Knegolf
Rutinerad
Inlägg: 373
Blev medlem: mån maj 26, 2008 18:02
Ort: Eslöv - Malmö T/R

Inlägg av Knegolf » ons dec 16, 2009 16:21

Ta mig fan vilket långt inlägg det blev. Det börjar bli dags att skaffa bättre bredband :roll:

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » ons dec 16, 2009 16:23

coolt tråden är nu flyttad :shock:
The sound of eight hooves tear the earth.
sleipner is here!

ΧΞΣ

http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Finnpower
Veteran
Inlägg: 2306
Blev medlem: sön mar 02, 2008 19:52
Ort: Robertsfors

Inlägg av Finnpower » ons dec 16, 2009 16:44

TMT skrev:coolt tråden är nu flyttad :shock:
Ja är dom inte fantastiska våra moderatorer. med ett par knapptryckningar kan dom förvandla en urspårad tråd till nåt helt begripligt...
Och vi får väl se hur lång tid det tar innan denna självdör....
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Inlägg av henke_99 » ons dec 16, 2009 17:24

Finnpower skrev:
TMT skrev:coolt tråden är nu flyttad :shock:
Ja är dom inte fantastiska våra moderatorer. med ett par knapptryckningar kan dom förvandla en urspårad tråd till nåt helt begripligt...
Och vi får väl se hur lång tid det tar innan denna självdör....
Nä nåt helt begripligt har dom inte skapat (nåja originaltråden är väl begriplig nu) utan dom har skapat en tråd som är verkligen totalt fylld av nonsens och snack om ungefär allt man kan tänka sig att det inte borde snackats om...

Runekebab
Beroende
Inlägg: 1316
Blev medlem: fre sep 04, 2009 7:58
Ort: Växjö

Inlägg av Runekebab » ons dec 16, 2009 17:40

:pop:

annaloodh88
Hemmastadd
Inlägg: 109
Blev medlem: sön maj 25, 2008 23:42
Ort: Kronobergs Län

Inlägg av annaloodh88 » ons dec 16, 2009 17:57

henke_99 skrev:
Finnpower skrev:
TMT skrev:coolt tråden är nu flyttad :shock:
Ja är dom inte fantastiska våra moderatorer. med ett par knapptryckningar kan dom förvandla en urspårad tråd till nåt helt begripligt...
Och vi får väl se hur lång tid det tar innan denna självdör....
Nä nåt helt begripligt har dom inte skapat (nåja originaltråden är väl begriplig nu) utan dom har skapat en tråd som är verkligen totalt fylld av nonsens och snack om ungefär allt man kan tänka sig att det inte borde snackats om...
Fan, orka.. Filade på den länge eller
Senast redigerad av annaloodh88 den ons dec 16, 2009 18:04, redigerad totalt 1 gånger.
Compared to this, anything is too much money - and not enough truck

Knegolf
Rutinerad
Inlägg: 373
Blev medlem: mån maj 26, 2008 18:02
Ort: Eslöv - Malmö T/R

Inlägg av Knegolf » ons dec 16, 2009 17:59

Men nu kan han inte gnälla, för nu ligger tråden under skitsnack och topicen är "allt utom skattekostnad". Så att sålänge vi håller oss bortom det så är det lugnt. Men det kan vara svårt att förstå?

Skriv svar