High Chaparral Off Road Meet 24-26/8

Information och tips om träffar

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

bibendum81
Rutinerad
Inlägg: 439
Blev medlem: mån apr 30, 2007 10:20
Ort: Mönsterås
Kontakt:

Inlägg av bibendum81 » sön aug 26, 2007 20:18

den gula dodgen var inte så tråkig heller
Åka vilse är en hobby! ¨
Det är dom som åker vilse som finner dom nya vägarna...

Joel_Vbg
4x4xnerd
Inlägg: 5518
Blev medlem: sön mar 11, 2007 8:46
Ort: Varberg
Kontakt:

Inlägg av Joel_Vbg » sön aug 26, 2007 20:24

bibendum81 skrev:den gula dodgen var inte så tråkig heller
Han spräckte lådan i finalen... :shock:
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » sön aug 26, 2007 20:58

Joel_Vbg skrev: Dock var de 3st idioter som fick för sig att välta min husvagn kl 2 på lördagsnatten, sprang iväg när jag kom ur husvagnen.
Dom kom ta mig fan tillbaka efter 5min, men denna gången gick dom in i min bil och börja rota vid förarplatsen!!!
Jag flög ur husvagnen i träskor och kalingar och sprang efter dom, hade jag fått tag på dom så.l
Fy fan! va dålig stil. Har hört att det är mycke supande och problem på HC, förra året va det några som blev av med saker i bilen under natten åsså vet jag.
I aim to misbehave

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön aug 26, 2007 21:00

Det är trist att det ska finnas rötägg på en del av träffarna :(

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » sön aug 26, 2007 21:07

Jo det var rätt så rörigt på campingen!illvarvande av motorer mitt i natten och massa körande hit och dit.
Sedan var det ganska många som blev sura när det helt plötsligt skulle kosta 160:- per passagerare också,lite tydligare prissättning hade nog sparat en hel del bråk i kassan.

Men det är ju verkligen "vilda västern" på HC bokstavligt talat!
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

RogerÅ
Avstängd
Inlägg: 5625
Blev medlem: fre nov 03, 2006 13:23

Inlägg av RogerÅ » sön aug 26, 2007 21:10

Mathias T skrev:Jo det var rätt så rörigt på campingen!illvarvande av motorer mitt i natten och massa körande hit och dit.
Sedan var det ganska många som blev sura när det helt plötsligt skulle kosta 160:- per passagerare också,lite tydligare prissättning hade nog sparat en hel del bråk i kassan.

Men det är ju verkligen "vilda västern" på HC bokstavligt talat!
tog dom betalt för passagerare :shock: varför?

ahma-niva
Rutinerad
Inlägg: 478
Blev medlem: mån mar 06, 2006 13:37
Ort: Hässleholm
Kontakt:

Inlägg av ahma-niva » sön aug 26, 2007 21:27

Frontera skrev:Hadde riktigt kul.
Kanske liite många bilar fick köa i 30 min för att komma till körområdet.
Roligast tyckte jag va att köra muddracet.
Lite kul att köra mot en hummer.
Bildbevis:

Bild

Bild
/mats
http://lada-niva.se
...den som äger en Niva har en historia att berätta...

Joel_Vbg
4x4xnerd
Inlägg: 5518
Blev medlem: sön mar 11, 2007 8:46
Ort: Varberg
Kontakt:

Inlägg av Joel_Vbg » sön aug 26, 2007 21:33

MR Hawk Jo, de var inte så kul, konstiga är att dom grejade i bilen ett par minuter trots att de låg en gubbe och sov i baksätet! :shock:
Jag skiter i vilket, nästa år (om de blir) så hyr jag en stuga och LÅSER bilen...

Frontera jag missade rejset mot hummern men såg när du körde mot portal sukin (?).
Är faktiskt lite imponerad över att en såpass ny bil tål så mkt vatten. :wink:

En sak är klart, chevan kommer få hålla sig på vägen, jag SKA ha byggt en riktig 4x4 bil nu! :D
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Inlägg av Malle » sön aug 26, 2007 22:31

Tjo hej vicket liv det var här då :!: :lol: Jaja, jag var iaf uppe under lördagen med Lisen (som egentligen heter Louise och hade namnsdag och bara blev "spontangrattad" av Pjocke (vars flickvän heter Louise om jag inte minns fel), själv grattade jag Lisen givetvis så fort hon sa det!), och jag blev också lite gramse över att det kostade oss 160:- extra. Givetvis så fick jag ju dra in på maten för henne, och själv åt jag bara en hamburgare med strips och en våffla på det...
- Men pappa! Jag är fortfarande hungrig!
- Men ta en kotte till då! Det finns ju massvis på marken! Och är du snäll så kan du ju få plocka lite blåbär....don efter person, he he he....

Nä, skämt åsidå, jag är glad att jag inte kom dit med ett gäng kompisar...det hade blivit jäkligt dyrt :!: Jag har filmat lite både från mudracet och skogskörningen, film kommer så småninom på TPB men jag har storflytt denna veckan så ni får nog vänta lite :( Grattis till den fin körningen i mudracet, Linda, men varför la du dig i ditt sista race :?: Taktik :?: Misstänker att vi aldrig får veta sanningen...
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

Henkish
Nybörjare
Inlägg: 1
Blev medlem: sön aug 26, 2007 23:25

bilder suggan?

Inlägg av Henkish » mån aug 27, 2007 0:07

någon som tog några bilder eller filmat, hade varit kul att se!!!

Mvh Henkish/suggan :D
Ett liv-en chans!

pjocke
Veteran
Inlägg: 2156
Blev medlem: sön feb 12, 2006 20:50
Ort: Malmö

Inlägg av pjocke » mån aug 27, 2007 5:41

Trots att det var lite rörigt på campingen och lite trångt i skogen på lördagen måste jag säga att det varit en väldigt trevlig helg. De sista timmarna på körområdet på söndagen var riktigt behagliga, då det var jag och typ fyra andra bilar mot slutet ;) Jag har också ett gäng mudracebilder som kommer så småningom...

Åsa-Nisse
Forumräv
Inlägg: 967
Blev medlem: mån feb 13, 2006 8:15
Ort: Hallabro, Ronneby Kommun
Kontakt:

Inlägg av Åsa-Nisse » mån aug 27, 2007 8:43

Att det var rörigt på campingen märkte vi inte av där vi låg faktiskt.

Men Johan hade varit upp vid tre på natten för att gå på toaletten då hade några slagit sönder en husvagn.

Jag har lagt ut lite bilder på min hemsida.

http://www.engbergracing.com -> Klicka på photo

Smakprov:

Bild
Johan sitter fast på mossen.....

Bild
Jenny är ute och kör lite med CJ7an.

Bild
Mathias är inte rädd om bilen :lol: :lol:
/ Jonas Engberg

http://www.engbergracing.com
http://www.engbergracing.blogspot.com
Jeep CJ7 -75 | Olds455cui | 35" MT
Calvinator -02 | Volvo 850R | Paddeldäck | 35" Bogger | 14" Alcoa

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Inlägg av BorkJonas » mån aug 27, 2007 8:55

Åsa-Nisse skrev:Att det var rörigt på campingen märkte vi inte av där vi låg faktiskt.

Men Johan hade varit upp vid tre på natten för att gå på toaletten då hade några slagit sönder en husvagn.

Jag har lagt ut lite bilder på min hemsida.

http://www.engbergracing.com -> Klicka på photo

Smakprov:


Johan sitter fast på mossen.....


Jenny är ute och kör lite med CJ7an.


Mathias är inte rädd om bilen :lol: :lol:
Hehe Mathias var visst rädd om bilen...han mumlade något om att dom har slutat att tillverka dem...problemet var att hans bil blev kapad av Terese och han fick inte köra själv! :D

Han frågade mig nog minst fem gånger om jag hade sett hans bil någonstanns! Det är som att leta efter hjorton ungefär...man ser dem på håll ibland, men när man väl kommer fram så är dom borta! :lol:
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

Frontera
Guru
Inlägg: 2777
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:46
Ort: Dalby

Inlägg av Frontera » mån aug 27, 2007 14:26

Malle skrev:Tjo hej vicket liv det var här då :!: :lol: Jaja, jag var iaf uppe under lördagen med Lisen (som egentligen heter Louise och hade namnsdag och bara blev "spontangrattad" av Pjocke (vars flickvän heter Louise om jag inte minns fel), själv grattade jag Lisen givetvis så fort hon sa det!), och jag blev också lite gramse över att det kostade oss 160:- extra. Givetvis så fick jag ju dra in på maten för henne, och själv åt jag bara en hamburgare med strips och en våffla på det...
- Men pappa! Jag är fortfarande hungrig!
- Men ta en kotte till då! Det finns ju massvis på marken! Och är du snäll så kan du ju få plocka lite blåbär....don efter person, he he he....

Nä, skämt åsidå, jag är glad att jag inte kom dit med ett gäng kompisar...det hade blivit jäkligt dyrt :!: Jag har filmat lite både från mudracet och skogskörningen, film kommer så småninom på TPB men jag har storflytt denna veckan så ni får nog vänta lite :( Grattis till den fin körningen i mudracet, Linda, men varför la du dig i ditt sista race :?:
Taktik :?: Misstänker att vi aldrig får veta sanningen...
Vissa saker skall man inte veta :wink:

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » mån aug 27, 2007 16:59

BorkJonas skrev:
Åsa-Nisse skrev:Att det var rörigt på campingen märkte vi inte av där vi låg faktiskt.

Men Johan hade varit upp vid tre på natten för att gå på toaletten då hade några slagit sönder en husvagn.

Jag har lagt ut lite bilder på min hemsida.

http://www.engbergracing.com -> Klicka på photo

Smakprov:


Johan sitter fast på mossen.....


Jenny är ute och kör lite med CJ7an.


Mathias är inte rädd om bilen :lol: :lol:
Hehe Mathias var visst rädd om bilen...han mumlade något om att dom har slutat att tillverka dem...problemet var att hans bil blev kapad av Terese och han fick inte köra själv! :D

Han frågade mig nog minst fem gånger om jag hade sett hans bil någonstanns! Det är som att leta efter hjorton ungefär...man ser dem på håll ibland, men när man väl kommer fram så är dom borta! :lol:
Jo den var på rymmen en del!ett tag var det ju tre st tokiga kvinnor i den och tydligen lika många viljor om vald färdriktning :roll: Var rätt så tacksam att jag satt i niklas suzuki just då :lol:
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Skriv svar