Eurotrial 2010 13-15/8

Allt om trial. Byggen, tävlande och allt annat som rör ämnet

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » mån jan 26, 2009 13:57

silvergray skrev:Detta måste hemma trial-sporten, det kan inte vara kul att tävla på olika villkor.
Är det bara jag som blir irriterad på sådant här trams.
jimmyskrot skrev:nee det spelar lite så stor roll faktist . bilarna i norden är bland dom bästa. vi kör ju på samma regler det är bara säkerheten de är skillnad på
Håller med Jimmy till 100 %.
Våra problem när vi är i mellan- och syd-Europa är att vi inte är vana vid deras typ av terräng, samt skillnaden i "tänket" när man kör med ET-regler i prickbelastningen...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Arne Karlsson
Beroende
Inlägg: 1046
Blev medlem: ons feb 15, 2006 20:03
Ort: Sandared

Inlägg av Arne Karlsson » tor maj 07, 2009 14:33

Nu har vi börjat med förberedelserna och kört första 7H-cupen enl ET-regler och det fungerade mkt bra, även funktionärerna var nöjda. Lasse Larsson hade fixat en lathund som alla domare o förare fick, detta förenklade tävlingen betydligt. För övrigt håller vi på med sponsring, skaffar funktionärer, bokar material,mm mm. Det flyter på, man kan tycka att vi har lång tid men tiden går fort. För tillfället är jag ute o raggar B-tekniker, så är det någon som känner sig manad så är det bara att höra av sig till mig. Datum för tävlingen är ??? Augusti 2010
Trialhälsningar
Arne Karlsson 0705-255517
Borås Jeepklubb
Senast redigerad av Arne Karlsson den ons jun 10, 2009 22:06, redigerad totalt 1 gånger.

fr006
Veteran
Inlägg: 1690
Blev medlem: mån jul 24, 2006 19:00
Ort: Hästveda
Kontakt:

Inlägg av fr006 » tor maj 07, 2009 14:53

Arne Karlsson skrev:Nu har vi börjat med förberedelserna och kört första 7H-cupen enl ET-regler och det fungerade mkt bra, även funktionärerna var nöjda. Lasse Larsson hade fixat en lathund som alla domare o förare fick, detta förenklade tävlingen betydligt. För övrigt håller vi på med sponsring, skaffar funktionärer, bokar material,mm mm. Det flyter på, man kan tycka att vi har lång tid men tiden går fort. För tillfället är jag ute o raggar B-tekniker, så är det någon som känner sig manad så är det bara att höra av sig till mig. Datum för tävlingen är 6-8 Augusti 2010
Trialhälsningar
Arne Karlsson 0705-255517
Borås Jeepklubb
Hejsan, jag och kanske några till från Hästveda FRC kan säkert komma och hjälpa till. Själv har jag A-licens för TL dom övriga har eller kommer att få licens både TL och TK.

Sam :hello:

Arne Karlsson
Beroende
Inlägg: 1046
Blev medlem: ons feb 15, 2006 20:03
Ort: Sandared

Inlägg av Arne Karlsson » tor maj 07, 2009 15:08

Hej Sam
Du får gärna skicka ett sms med ditt tel.nr så ringer jag upp dej, skriv gärna tid som passar dej.
MVH Arne

Arne Karlsson
Beroende
Inlägg: 1046
Blev medlem: ons feb 15, 2006 20:03
Ort: Sandared

Inlägg av Arne Karlsson » ons jun 10, 2009 22:11

Kommer nytt datum på tävlingen, det var många stora arrangemang samtidigt så tillgång på campingar o hotellrum var begränsade, blir ngn veckas förskjutning, nytt datum kommer så fort vi fått klartecken från Eurotrials ledamöter.
MVH Arne

fr006
Veteran
Inlägg: 1690
Blev medlem: mån jul 24, 2006 19:00
Ort: Hästveda
Kontakt:

Inlägg av fr006 » ons jun 10, 2009 23:11

Arne Karlsson skrev:Hej Sam
Du får gärna skicka ett sms med ditt tel.nr så ringer jag upp dej, skriv gärna tid som passar dej.
MVH Arne
Du har ett PM.

Sam

Arne Karlsson
Beroende
Inlägg: 1046
Blev medlem: ons feb 15, 2006 20:03
Ort: Sandared

Inlägg av Arne Karlsson » tis jul 07, 2009 17:08

Det nya datumet är 13-15/8 2010, hoppas det inte läggs träffar o andra tävlingar detta datum då säkerligen många vill se denna tävling samt att vi säkert kommer att behöva en hel del hjälp av andra klubbar. Räkna med 15-20 länder som deltar o det innebär 150-200 startande ekipage.
MVH Arne Karlsson

nivajocke
Hemmastadd
Inlägg: 100
Blev medlem: sön maj 31, 2009 20:57
Ort: kungsbacka

däck orginal

Inlägg av nivajocke » ons jul 08, 2009 13:52

hej
gick igenom reglerna för däck orginal på ET.
kommer vi att införa dessa på sbf reglerna nästa år,
tex på svenska kupen?
ock blir det samma däck reglemente när vi kör ET i borås 2010

Nivan behöver nya sulor till nästa års tävlande så jag kommer att vänta att köpa tills reglerna är satta men det är kul att veta

mvh joakim

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: däck orginal

Inlägg av Lasse Suzican » ons jul 08, 2009 14:56

nivajocke skrev:gick igenom reglerna för däck orginal på ET.
Smart...
Är alltid bra att läsa regler, så man vet vad som gäller....
nivajocke skrev:kommer vi att införa dessa på sbf reglerna nästa år,
tex på svenska kupen?
I samband med TFF:s årsmöte bestämde dom svenska trialförarna att vi (TFF) ska verka för att det svenska reglementet anpassas fullt ut avseende tekniska och stora delar av tävlingsreglementet (prickbelastning o liknande) mot det som används inom Eurotrialreglementet idag...

Jag håller på att skriva klart det förslag som så småningom kommer att lämnas in till SBF för godkännande. Har SBF inga invändningar mot förslaget, kommer dessa regler att gälla från och med nästa år. Eftersom inga av dom regeländringar som lämnas in strider mot svenskt säkerhetstänkande, utan tvärtom i vissa fall skärper kraven, förmodar jag att SBF inte kommer att ha några invändningar, men vi vet inte 100% säkert förrän reglerna publiceras på SBF:s hemsida...
nivajocke skrev:ock blir det samma däck reglemente när vi kör ET i borås 2010
I det förslag som lämnas in, JA!!!
Kommer också att ta en diskussion med dom andra representanterna inom ETC om vad som kommer att gälla för bilar som i original har större däck än 275x825mm....
nivajocke skrev:Nivan behöver nya sulor till nästa års tävlande så jag kommer att vänta att köpa tills reglerna är satta men det är kul att veta
Jag rekommenderar dig att vänta med eventuella däckinköp tills det att reglerna är godkända...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Morf the champ
Hemmastadd
Inlägg: 101
Blev medlem: sön okt 29, 2006 8:45
Ort: Hörby
Kontakt:

Inlägg av Morf the champ » lör jul 11, 2009 12:58

En liten åsikt om datumet. Det är på tok för sent med tanke på skolor och semestrar, det brukar vara lite av en familje semester.
Tycker årets ligger lite sent också.


MVH
Micke Larsson

AndersW
Guru
Inlägg: 2860
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:28
Ort: Bollebygd

Inlägg av AndersW » ons jul 29, 2009 8:58

Nu är den svenska hemsidan uppe: http://www.eurotrial.se

Ackeblack
Forumräv
Inlägg: 751
Blev medlem: sön okt 01, 2006 8:29
Ort: Ludvika

Datum?

Inlägg av Ackeblack » tor jul 30, 2009 0:05

Datumet ligger ju helt rätt om man ser till när övriga europa är lediga.... I så här god tid hinner man ju jobba in kompledigt eller planera en semestervecka till en resa söderöver det datumet.... 8)
Ä dä 4hjulsdrivet ä dä ok!

Arne Karlsson
Beroende
Inlägg: 1046
Blev medlem: ons feb 15, 2006 20:03
Ort: Sandared

Inlägg av Arne Karlsson » tor jul 30, 2009 7:23

Tävlingsorganisationen från BJK kommer att vara på plats i Tyskland på deras arrangemang av Eurotrial detta år. Vi kommer att spionera på all org. samt givetvis heja fram våra deltagare.
MVH Arne

Gustav
Användare
Inlägg: 97
Blev medlem: sön jul 22, 2007 17:47
Ort: Hyssna

Inlägg av Gustav » fre jul 31, 2009 21:42

Jag har en vecka semester i februari nästa år, kan vi inte ta det då?
Alla bilar med viss självrespekt har kylarprydnad!!

Arne Karlsson
Beroende
Inlägg: 1046
Blev medlem: ons feb 15, 2006 20:03
Ort: Sandared

Inlägg av Arne Karlsson » tor aug 13, 2009 11:37

Nu är vi hemma från Tyskland, ett jättearrangemang. Börjar först med att gratta våra svenska deltagare som visade en fin sammanhållning o ställde upp för varandra, härlig laganda. Vill även passa på att tacka Mickael Larsson som med sin erfarenhet visade oss runt samt tipsade oss om allt möjligt, stort som smått som kan göra vår tävling till en fullträff. Detta besök vill jag påstå var oerhört värdefull för oss som arrangörer. Det kommer att gå åt massor av funktionärer, så ni som är sugna på att vara med får gärna höra av er till mej. Har ni tävlande i eran klubb så prata med dom så kanske de kan förmedla erat intresse till mej, och Sam, jag har inte glömt av dej, kommer att höra av mej till dej.
Eurotrialhälsningar
Arne Karlsson
Borås Jeepklubb
033-255517, 0705-255517

Skriv svar