Nu jävlar!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Nu jävlar!
Fick precis sålt ett gäng datorer jag haft stående, och nu har jag åtminstone en liiiiiten budget till att skaffa något som kan köras av vägen!
Som det ser ut nu är budgeten 10000:-, vilket kanske kan anses vara i minsta laget, men mer än så har jag inte just nu, och jag vill dessutom hemskt gärna komma igång.
Jag tänker mig att skaffa något som jag inte behöver vara rädd om, något som är lättmeckat men ändå något som håller och går att ha roligt med. Jag är inte rädd för att riva ner och bygga upp om så skulle behövas, även om jag (än så länge) har ganska begränsade kunskaper om bilar.
Ett vettigt mål är kanske att sikta in sig på något som går att köra hjälpligt under säsongen som är igång, och sedan kanske sikta in sig på att laga och förbättra under höst och vinter för att sedan åka ut och tävla lite nästa säsong.
Vad säger ni? Alla tips är jättevälkomna!
...fan, det här blir ju den perfekt 25-årspresenten till mig själv! *hoppar upp och ner av lycka*
Som det ser ut nu är budgeten 10000:-, vilket kanske kan anses vara i minsta laget, men mer än så har jag inte just nu, och jag vill dessutom hemskt gärna komma igång.
Jag tänker mig att skaffa något som jag inte behöver vara rädd om, något som är lättmeckat men ändå något som håller och går att ha roligt med. Jag är inte rädd för att riva ner och bygga upp om så skulle behövas, även om jag (än så länge) har ganska begränsade kunskaper om bilar.
Ett vettigt mål är kanske att sikta in sig på något som går att köra hjälpligt under säsongen som är igång, och sedan kanske sikta in sig på att laga och förbättra under höst och vinter för att sedan åka ut och tävla lite nästa säsong.
Vad säger ni? Alla tips är jättevälkomna!
...fan, det här blir ju den perfekt 25-årspresenten till mig själv! *hoppar upp och ner av lycka*
Re: Nu jävlar!
Hejpjocke skrev:Alla tips är jättevälkomna!
Sätt in en annons under "köpes" här på forumet. Sedan är det bara att vänta på napp. 10' är inte mycket, med det lär räcka till något "du slipper vara rädd om". Lycka till med letandet - du lär kunna få hjälp med det mesta via detta (eller annat, märkesbundet) forum när det krånglar till sig.
Thomas
- som numera anser att 1,47:1 räcker för att få kallas lågväxel.
- som numera anser att 1,47:1 räcker för att få kallas lågväxel.
-86 Är du säker på att det är en 410 och inte en 413 Inte för att det spelar någon större roll, förutom att 410:ans f-låda är värd en smärre förmögenhet...och hardtop är fan så mycket bättre än kapell, fladdrar inte och är smidigare att plocka av
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
Vad skiljer den från 410:ans? 86:orna är identiska så när som på det lilla märket på passagerarsidan så vitt jag vet.pjocke skrev:Ingen aning. Den har instrumentpanel från en 413 också. Spela roll, dock...
Att dom e dyrare än en 413 låda kan jag hålla med om men förmögenhet är la att ta i Betalar man mer än 3000:- så är man blåst, blir billigare att köpa nya stenkrypardrev då ju.Malle skrev:-86 Är du säker på att det är en 410 och inte en 413 Inte för att det spelar någon större roll, förutom att 410:ans f-låda är värd en smärre förmögenhet...
Senast redigerad av MrHawk den lör mar 04, 2006 21:36, redigerad totalt 1 gånger.
I aim to misbehave
Jamen för fan Höken Det skiljer ju hur mycket som helst Ta bara motorn t.ex. 410:an är ju på bara 1000 kubik men 413 har hela 1300 kubik, vi snackar klass-skilnad här Och utseendet sen....öhhh....hmmmm....eller framkomligheten....eller nä.....ähh, jag ger mig
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Hmmm!MrHawk skrev:"instrumentpanel från en 413 också"
Vad snackar du om malle Instrumentpanel med 1000cc motor
Läs vad jag citerar
Enda motorn som finns i "Damens" instrumentpanel är kupefläkten och den är inte så attans stark....
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!