Bra after-market sida/affär?

Allmän diskussion om allt som har med offroad, 4x4 och terrängbilar att göra.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

beffa
Rutinerad
Inlägg: 403
Blev medlem: tor nov 06, 2008 9:37
Ort: Eslöv
Kontakt:

Bra after-market sida/affär?

Inlägg av beffa » tor nov 06, 2008 10:03

Hej, tänkte bara höra om ni hade några bra tips på var man kan hitta billiga/bra grejer till jeep.
Har en cherokee som jag seriöst funderar på att höja ca 3"
Hittade ett bra komplett kitt på en amerikansk sida, men då gick ju frakten på nästan lika mycket som kittet :?

Mikael S
Forumräv
Inlägg: 602
Blev medlem: mån mar 06, 2006 19:51
Ort: Våxtorp

Inlägg av Mikael S » tor nov 06, 2008 12:38

Bra grejor till bra pris:

http://www.offroad.nu/


Har för mig att den 3 tums höjning (riktig höjning med nya blad bak.. inget i läggnings skräp..)
går på runt 9 000kr..

Bästa är att ringa jörgen själv.. Dock är han i USA just nu.. hemma slutet av nästa vecka..
Proud member of Team buntband

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » tor nov 06, 2008 12:56

Dalhems har en massa grejer till Cherokee
I aim to misbehave

mattebigge
4x4xnerd
Inlägg: 5922
Blev medlem: mån nov 13, 2006 22:12
Ort: Söderhamn
Kontakt:

Inlägg av mattebigge » tor nov 06, 2008 13:55

sams safari ?
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!

beffa
Rutinerad
Inlägg: 403
Blev medlem: tor nov 06, 2008 9:37
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av beffa » fre nov 07, 2008 1:25

kollade på http://www.offroad.nu/ men det fanns inget på hemsidan iaf...
Dalhems sida va ju något svårnavigerad, men hittade till slut lite grejer, men tyckte det va dyrt :shock: e ju faktiskt ett budget bygge jag håller på med :rodnar:
Samma sak på sams safari...
Alla kit jag hittat här ligger på kring 10-15000:- då e det tom billigare o beställa från usa fastän frakten landar på nära 2000:-

Mikael S
Forumräv
Inlägg: 602
Blev medlem: mån mar 06, 2006 19:51
Ort: Våxtorp

Inlägg av Mikael S » fre nov 07, 2008 4:59

ja.. jag vet att hemsidan är knasig...
Men RING till honom o kolla... Men som sagt... just nu är han i USA...
Proud member of Team buntband

beffa
Rutinerad
Inlägg: 403
Blev medlem: tor nov 06, 2008 9:37
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av beffa » fre nov 07, 2008 6:48

Mikael, va menade du förresten med
Mikael S skrev: riktig höjning med nya blad bak.. inget i läggnings skräp
Vad är det för dåligt med o lägga till ett extra blad istället för o byta ut hela paketet? Det halverar ju kostnaden o det e ganska lockande för någon som håller på med ett budgetbygge (som jag :rodnar: )

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » fre nov 07, 2008 9:38

beffa skrev:Mikael, va menade du förresten med
Mikael S skrev: riktig höjning med nya blad bak.. inget i läggnings skräp
Vad är det för dåligt med o lägga till ett extra blad istället för o byta ut hela paketet? Det halverar ju kostnaden o det e ganska lockande för någon som håller på med ett budgetbygge (som jag :rodnar: )
Det blir hur stumt som helst.... Du kan lika gärna riva väck bladen och svetsa dit lite vinkeljärnsbitar istället...
Adaleaf är avsett för om du kör med tung last, inte höja...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

XJ-91
Hemmastadd
Inlägg: 242
Blev medlem: mån nov 13, 2006 7:52
Ort: Kumla

Inlägg av XJ-91 » fre nov 07, 2008 10:03

Du kan förlänga bakre schaklet och på så sätt billigt höja jeepen bak, jag har 2" distans mellan bladfjädern och axeln sen förlängt bakre schaklen 3" funkar kanon går otroligt mjukt i bakfjädrarna många höjnings satser blir hårdare än orginal och är det budgetbygge så blir det inte billigare än så här :D

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » fre nov 07, 2008 16:41

beffa skrev:Dalhems sida va ju något svårnavigerad, men hittade till slut lite grejer, men tyckte det va dyrt :shock: e ju faktiskt ett budget bygge jag håller på med :rodnar:
Slå in XJ i sökfunktionen på dalhems så kommer allt upp direkt.

Vi montera ett RE kit från dalhems förra helgen med addaleafs, blev lite stötigare men faktiskt helt okej. o flexar bra iaf.

Hur mycket vill du lägga? dalhems har ju ett 2" BB kit med nya dämpare för 3620:- Visserligen är 2" inte så mycket, men dyrt dycker jag inte det va iaf.
I aim to misbehave

Mikael S
Forumräv
Inlägg: 602
Blev medlem: mån mar 06, 2006 19:51
Ort: Våxtorp

Inlägg av Mikael S » fre nov 07, 2008 17:19

Lasse Suzicán skrev:
beffa skrev:Mikael, va menade du förresten med
Mikael S skrev: riktig höjning med nya blad bak.. inget i läggnings skräp
Vad är det för dåligt med o lägga till ett extra blad istället för o byta ut hela paketet? Det halverar ju kostnaden o det e ganska lockande för någon som håller på med ett budgetbygge (som jag :rodnar: )
Det blir hur stumt som helst.... Du kan lika gärna riva väck bladen och svetsa dit lite vinkeljärnsbitar istället...
Adaleaf är avsett för om du kör med tung last, inte höja...
Håller med lasse!
Desutom så skiljer det inte så himla mycket i pris... sbvab har en höjning på 3 tum.. o den är dyrare... (3000-4000kr :shock: :shock: ) och är desutom iläggnings blad... kostar: Pris: 12 430 kr inkl. moms
Bättre att sattsa på en "riktig" höjning från början så blir du inte besviken senare...
Han hade i sommras i alla fall 3 tums höjningar för runt 9 000kr!
Ring som sagt o hör vad han har för pris... Innan du beställer nått... Jag har inte hittat billigare någon annan stans.. o jag har funderat på att höja min XJ ett bra tag... Var någon på jeepnetsweden som tog hem en 3" höjing från usa.. o med tull o frakt så skiljde det inte många kronor...
Proud member of Team buntband

beffa
Rutinerad
Inlägg: 403
Blev medlem: tor nov 06, 2008 9:37
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av beffa » mån nov 10, 2008 15:03

Lasse: ok, då lärde man sig något nytt :) Är lite nybörjare på det här, tidigare har jag mest försökt på det andra hållet (dvs försökt få bilen så nära marken så möjligt)
MrHawk skrev: Hur mycket vill du lägga? dalhems har ju ett 2" BB kit med nya dämpare för 3620:- Visserligen är 2" inte så mycket, men dyrt dycker jag inte det va iaf.
Jag måste ha missat det... E det komplett med allt man behöver? Det va ungefär va kittet jag hittade i usa kostade. Ser man verkligen någon skillnad med 2"? Nån som gjort det o har några före o efter bilder?

beffa
Rutinerad
Inlägg: 403
Blev medlem: tor nov 06, 2008 9:37
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av beffa » mån nov 10, 2008 15:05

XJ-91 skrev:Du kan förlänga bakre schaklet och på så sätt billigt höja jeepen bak, jag har 2" distans mellan bladfjädern och axeln sen förlängt bakre schaklen 3" funkar kanon går otroligt mjukt i bakfjädrarna många höjnings satser blir hårdare än orginal och är det budgetbygge så blir det inte billigare än så här :D
Hur gör du fram då? Annars ser ju bilen snart ut som en epa om man bara höjer bak...
Du råkar inte ha några bilder?

Skriv svar