Mazda 2600
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Mazda 2600
Hej alla Är ny här
Står i bgrepp att byta ut min Isuzu pickis 4x4 -90 pga att rötan håller på att förtära den. Då jag anv den att dra ganska tunga prylar, så vill man ju inta att bilen ska dela sig pga av dålig ram.
Har tittat på en Mazda B2600 -97 men man ser väldigt lite info om denna vagn i 4wd kretsar. Hur är den, svagheter styrkor, någon som vet???
Står i bgrepp att byta ut min Isuzu pickis 4x4 -90 pga att rötan håller på att förtära den. Då jag anv den att dra ganska tunga prylar, så vill man ju inta att bilen ska dela sig pga av dålig ram.
Har tittat på en Mazda B2600 -97 men man ser väldigt lite info om denna vagn i 4wd kretsar. Hur är den, svagheter styrkor, någon som vet???
Den jag har är jag nöjd med.. dock är det en 88á..
Men den tar sig fram på dom flesta ställen..
har bara kört fast när jag provat att doppa hela bilen men då får man skylla sig själv
annars måste jag säga att det är en bra och potent bil att köra offroad med
Men den tar sig fram på dom flesta ställen..
har bara kört fast när jag provat att doppa hela bilen men då får man skylla sig själv
annars måste jag säga att det är en bra och potent bil att köra offroad med
Ford Ranger orginal -07
Patrol axelvänd med 35 12,5 15
Cherokee rubicon express 4,5 med 32 10,5 15
Jeep Wrangler
http://picasaweb.google.com/m/viewer#al ... 4597125953
http://www.youtube.com/user/scepter4x4?feature=watch
Patrol axelvänd med 35 12,5 15
Cherokee rubicon express 4,5 med 32 10,5 15
Jeep Wrangler
http://picasaweb.google.com/m/viewer#al ... 4597125953
http://www.youtube.com/user/scepter4x4?feature=watch
det ända jag saknar på en mazda är riktig framvagn.. typ stel som på suzuki mm...
man får lite bättre flex då
man får lite bättre flex då
Ford Ranger orginal -07
Patrol axelvänd med 35 12,5 15
Cherokee rubicon express 4,5 med 32 10,5 15
Jeep Wrangler
http://picasaweb.google.com/m/viewer#al ... 4597125953
http://www.youtube.com/user/scepter4x4?feature=watch
Patrol axelvänd med 35 12,5 15
Cherokee rubicon express 4,5 med 32 10,5 15
Jeep Wrangler
http://picasaweb.google.com/m/viewer#al ... 4597125953
http://www.youtube.com/user/scepter4x4?feature=watch
Kolla med www.offroad.nu
har inte haft några problem med mina frihjulsnav...
och då kör jag ju ändå med 35:er och är inte specielt snäll i min körning
och då kör jag ju ändå med 35:er och är inte specielt snäll i min körning
Ford Ranger orginal -07
Patrol axelvänd med 35 12,5 15
Cherokee rubicon express 4,5 med 32 10,5 15
Jeep Wrangler
http://picasaweb.google.com/m/viewer#al ... 4597125953
http://www.youtube.com/user/scepter4x4?feature=watch
Patrol axelvänd med 35 12,5 15
Cherokee rubicon express 4,5 med 32 10,5 15
Jeep Wrangler
http://picasaweb.google.com/m/viewer#al ... 4597125953
http://www.youtube.com/user/scepter4x4?feature=watch
min mazda har gått som offroad i ca 4 år nu så den har vart med om lite men den fixar terrängen fint ändå..
Ford Ranger orginal -07
Patrol axelvänd med 35 12,5 15
Cherokee rubicon express 4,5 med 32 10,5 15
Jeep Wrangler
http://picasaweb.google.com/m/viewer#al ... 4597125953
http://www.youtube.com/user/scepter4x4?feature=watch
Patrol axelvänd med 35 12,5 15
Cherokee rubicon express 4,5 med 32 10,5 15
Jeep Wrangler
http://picasaweb.google.com/m/viewer#al ... 4597125953
http://www.youtube.com/user/scepter4x4?feature=watch
Den bilen jag ev ska titta på har manuella nav vilket kanske är bra. Men är van med auto nav på Isuzun vilket har funkat bra till det jag anv den till.
Då till frågan funkar det att ha dom spärrade när man kör med 2wd utan att sabba nått, tänker på vintern då man plötsligt behöver 4wd.
Likaså tvärtom 4wd och ha dom frikopplade kan ju vara bra med lågväxel då endast bakaxeln driver trots 4wd ikopplad.
Då till frågan funkar det att ha dom spärrade när man kör med 2wd utan att sabba nått, tänker på vintern då man plötsligt behöver 4wd.
Likaså tvärtom 4wd och ha dom frikopplade kan ju vara bra med lågväxel då endast bakaxeln driver trots 4wd ikopplad.
Naven ska du bara ha kopplade när du kör på 4H / 4L inte annars.......dyrt att rasa diverse saker i drivlinanGelis skrev:Den bilen jag ev ska titta på har manuella nav vilket kanske är bra. Men är van med auto nav på Isuzun vilket har funkat bra till det jag anv den till.
Då till frågan funkar det att ha dom spärrade när man kör med 2wd utan att sabba nått, tänker på vintern då man plötsligt behöver 4wd.
Likaså tvärtom 4wd och ha dom frikopplade kan ju vara bra med lågväxel då endast bakaxeln driver trots 4wd ikopplad.
Manuella är klart bättre än autonaven även om man får hoppa ut o in för att koppla in dom
Det går hur bra som helst att köra med naven ständigt ikopplade,tex så har toyotas 4runner 91 något som kallas för ADD dvs dom kopplar isär den långa axeln i diffhuset.det enda som inte snurrar längre då är kronhjul/pinjong och kardanaxeln.Gelis skrev:Den bilen jag ev ska titta på har manuella nav vilket kanske är bra. Men är van med auto nav på Isuzun vilket har funkat bra till det jag anv den till.
Då till frågan funkar det att ha dom spärrade när man kör med 2wd utan att sabba nått, tänker på vintern då man plötsligt behöver 4wd.
Likaså tvärtom 4wd och ha dom frikopplade kan ju vara bra med lågväxel då endast bakaxeln driver trots 4wd ikopplad.
Drivaxlarna med skyddsdamasker snurrar fortfarande med och det är dom som är slitagekänsligast.
Det är igentligen mest en fråga om bränsleförbrukning
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"