bultar till VW TD svänghjul
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
bultar till VW TD svänghjul
som det står.
någon som vet dimensionen på bultarna som håller svänghjulet på en ww 1,6L TD från en passat.
verkar vara fingängat troligen lär ju vanlig audi och ww bensin morot ha samma.
saknar ju några till min diesel konvertering just nu..... ska äntligen stoppa i min dieselknota i suzukin hoppas jag, den som legat i säkert 2år snart med växellåda från zukin....
jaja pics kommer vart efter som tänkte bara meka ihop lådorna med moroten nu och påbörja montering i ramen medens syrran sysslar med ramlyftet (snart en häjjare på svetsa är hon men lite slarvig fortfarande)
någon som vet dimensionen på bultarna som håller svänghjulet på en ww 1,6L TD från en passat.
verkar vara fingängat troligen lär ju vanlig audi och ww bensin morot ha samma.
saknar ju några till min diesel konvertering just nu..... ska äntligen stoppa i min dieselknota i suzukin hoppas jag, den som legat i säkert 2år snart med växellåda från zukin....
jaja pics kommer vart efter som tänkte bara meka ihop lådorna med moroten nu och påbörja montering i ramen medens syrran sysslar med ramlyftet (snart en häjjare på svetsa är hon men lite slarvig fortfarande)
Köp nya från VW,dom har speciell platt skalle så att lamellen ska gå fri.
Sedan är dom tänkta att "vinkeldras" också.
Ska du ha till ett "riktigt" svänghjul så köp till tidig passat eller en audi 80,golfens är mycket kortare pga idiotlösningen med tryckplattan på vevaxlen
Sedan är dom tänkta att "vinkeldras" också.
Ska du ha till ett "riktigt" svänghjul så köp till tidig passat eller en audi 80,golfens är mycket kortare pga idiotlösningen med tryckplattan på vevaxlen
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
okej.
jo jag har allt som behövs men slarvat bort bultarna, passat svänhjul med suzuki lamell centrum i passatens lamell.
ska köpa nya bultar imorgon om jag kommer ihåg det.
har du måttet dom ska dras?
kan ju göra det riktigt när jag ändå är i farten, annars är ju mutterknackan ett hederligt verktyg haha.
jo jag har allt som behövs men slarvat bort bultarna, passat svänhjul med suzuki lamell centrum i passatens lamell.
kan ju göra det riktigt när jag ändå är i farten, annars är ju mutterknackan ett hederligt verktyg haha.
Momenten och så beror nog på vilken årsmodell som bultarna är till,vet ej om dom äldre är för vinkeldragning.TMT skrev:okej.
På 90talarna så var det 60mn och sedan 90grader
Mathias T skrev:Momenten och så beror nog på vilken årsmodell som bultarna är till,vet ej om dom äldre är för vinkeldragning.TMT skrev:okej.
På 90talarna så var det 60mn och sedan 90grader
haha okej lagom med andra ord.
jag har grejjat bultar och svarvat en bussning till kopplingen så suzuki axeln går in i lagret på ww dieseln nu så ska bara lacka lådan innan jag monterar skiten.
tack ändå
Mathias T skrev:Får du plats med den i sprängkåpan på suzukilådan? jag fick svarva bort en del för att få dit den
det är här det fina kommer in.... jag har ju byggt ihop en suzuki låda med sprängkåpan från en passat, fräst in det och skruvat ihop det med bultförband, då det inte går svetsa i sprängkåpan till passat eller audi som ni som testat vet, inte ens med special magnesium tillsats medel funkar det, skit matrial är det gjort av enligt mig.
suzuki lådan går utmärkt att svetsa i, men man får tänka sig för då suzuki lådan delas horisontalt på mitten dvs att man kan inte svetsa ihop dom iallaf om man någonsin vill renovera lådan.
jag tar ju lite kort på det senare,
jag änvänder ju passat startmotorn också då.
självklart är det många ggn krångligare att göra så här men jag var ju tvungen att testa iallaf.
i fortsättning gör jag bara adaptrar känner jag, det är smidigare.
Jo det går ju faktiskt att trycka in vitara 16V koppling som har 215mm lamell i sj´s växellåda.
Sitter en sådan på min gule nu,den är väl större än passatens?
Det kan tom gå att pressa in en volvotryckplatta med en aning moddning och dom finns med riktigt högt fjädertryck.
Det där med svetsning och passatkåpa upptäckte vi för många herrans år sedan
Det blir liksom lite att gå över ån efter vatten av det hela
ps vitarastarten orkar hur bra som helst
Det kan tom gå att pressa in en volvotryckplatta med en aning moddning och dom finns med riktigt högt fjädertryck.
Mathias T skrev:Jo det går ju faktiskt att trycka in vitara 16V koppling som har 215mm lamell i sj´s växellåda.
jo jag vet. men jag var tvungen att testa, har gjort det två ggn nu en till en volvo 142 också som går än.
troligen måste det ju funka att ta en sådan volvo platta till svänghjulet på passaten också den är ju inte så helvetes liten igentligen.....
fast som sagt det är nog sista gången nu, sen ska jag prova något annat
fast den ska bara sitta på en stund den åker det i en annan motor i a-trakorn
host diesel åtta..... harkel