Nu strular forumet mycket igen....

Hjälp, frågor eller tips rörande sajten och forumet

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Nu strular forumet mycket igen....

Inlägg av Lasse Suzican » tor nov 27, 2008 23:09

Iaf här hemma hos mig får man upp detta hela tiden....


phpBB : Critical Error

Error updating sessions table

DEBUG MODE

SQL Error : 126 Incorrect key file for table './4x4sweden_se/phpbb_users.MYI'; try to repair it

UPDATE phpbb_users SET user_session_time = 1227823687, user_session_page = 0 WHERE user_id = 55

Line : 360
File : sessions.php
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » fre nov 28, 2008 7:47

Hmm skumt, allt funkar som det skall dock. Inte fått nåt liknande på skitlänge.

Funka det direkt efter en refresh när det hände?

Detta felet skall bara uppkomma när det är hög belastning, men lustigt nog händer det oftare när det är låg... Är nån bug i forumet, men forumet uppdateras inte längre, så jag får la testköra det nya forumet o se om jag kan få upp det.
I aim to misbehave

skogsvild
Veteran
Inlägg: 1843
Blev medlem: sön feb 12, 2006 19:22
Ort: Söderköping

Inlägg av skogsvild » fre nov 28, 2008 17:49

när jag går in och trycker på knappen "nya inlägg sen ditt senaste besök"

så kommer samma lista upp varje gång och trådarna är inte uppdaterade med nyaste poster heller.

måste logga ut och då står det Fel " Invalid_session" får då trycka logga ut knappen igen för att bli utloggad. när jag sen loggar in igen så är listan borta med "gamla inlägg"



lite rörigt men hoppas på¨en lösning snart.
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck 8) *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden :)

RangeMog
Forumräv
Inlägg: 693
Blev medlem: fre mar 14, 2008 11:59
Ort: Falkenberg

Inlägg av RangeMog » fre nov 28, 2008 18:08

när man klickar på senaste inlägg knappen så hamnar man ibland mitt i tråden med massa gamla inlägg först...
Att slåss för att få fred är som att knulla för att bli oskuld

Toyota Hilux 07(bruksbil) .rangemoggen (projekt )nedlagt

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » fre nov 28, 2008 18:40

skogsvild skrev:när jag går in och trycker på knappen "nya inlägg sen ditt senaste besök"

så kommer samma lista upp varje gång och trådarna är inte uppdaterade med nyaste poster heller.

måste logga ut och då står det Fel " Invalid_session" får då trycka logga ut knappen igen för att bli utloggad. när jag sen loggar in igen så är listan borta med "gamla inlägg" lite rörigt men hoppas på¨en lösning snart.
Nya inläggdelen kan strula beroende lite på vad man har för webbläsare och inställningar för cookies, eller om webbläsaren har kvar grejer i cachen som den inte borde. Tyvärr är detta forumet lite struligt på den punkten.

Det nya forumet som ligger o väntar på att jag skall ha tid över har lite uppdaterade funktioner där, så ditt problem kommer att lösa sig. Det nya forumet släcker inte markeringen för vad man läst och inte även om man loggar ut, vilket detta gör.
RangeMog skrev:när man klickar på senaste inlägg knappen så hamnar man ibland mitt i tråden med massa gamla inlägg först...
Detta händer om det är bilder i tråden som laddas långsamt. Nästan hundra på att den funktionen funkar bättre i det nya forumet.

Skall göra ett ryck i helgen o se om jag kan få klart det nya forumet, känns som det är dags nu.
I aim to misbehave

Skriv svar