Kopplingsbyte Pajero V6 ?

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Golle
Användare
Inlägg: 24
Blev medlem: mån aug 28, 2006 10:22
Ort: VXO

Inlägg av Golle » ons sep 20, 2006 20:03

ja jag får väl ta en helg eller 10 i garaget!!! men just nu är det bara jobb varenda helg som gäller!! testa att "rivstarta" på 4:an men det hälpte föga.. men det kommer niog att ordna sig!! hade u varit skönt om man slapp o riva ner den, efter som jag itne är 100 åp att meka!!

men jag åter kommer med resultat!!!

Golle
Användare
Inlägg: 24
Blev medlem: mån aug 28, 2006 10:22
Ort: VXO

Inlägg av Golle » tor okt 26, 2006 0:59

Ah nu har jag kört ett tag med kopplingen som den är o den verkar inte vara helt konsekvent... Ibland är den bra o i bland dålig! hur konstigt som helst.. Så nu har jag beslutat att jag kör med den som den är så får vi se vad som händer!!
Ingen som haft liknande problem?? Jag har hört mig för med mina vänner som är lite mer inne på sånt här men ingen som har en susning.

så så är det med det!!

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Inlägg av Rasmus » tor okt 26, 2006 16:50

ahma-niva skrev:
Hasse skrev:
Golle skrev:Det är alltså ingen som bytt koppling på en pajero v6a här eller??
Jodå! Massor av gånger på både långa o korta :wink:
Det är inte så svårt om man har lyft och en stark polare..........vxl-låda och fördlådan väger satans så många kilon. Vxl låds lyft är för mesar och är bökiga att ha till en sådan låda........

Annars kan du ta förd lådan först och vxl lådan sen, nackdelen är att det rinner massa oljor överallt ÄVEN om du tömt ut det innan.

Har många års erfarenhet av dom

Mvh Hasse
Sorry... :oops: nästa gång det efterlyses Pajerokunskap skall jag inte glömma bort dig Hasse. Tyckte bara detta inlägget blev hängande i luften utan svar ett tag... och grep efter halmstrån :vetej: ...alltså inte så att RoHe och Pajero är halmstrån.. Äh, ni fattar! :roll: :) Kör på nu så skall jag vara tyst och hålla mig till det jag begriper...
nog för att jag inte är så välbyggd men ett halmstrå???? :wink:

Angående kopplingsproblemet så är dom precis som rohe säger känsliga för vatten/smuts! Min koppling slirar i princip efter varje träff men det brukar rätta till sig efter man syndat och kört en sväng på sådandär äcklig väg!!
Växellådan är visserligen jävligt tung men relativt lätt att plocka ner om man är två stycken och äger två domkrafter!!

Hör av dig om du stöter på problem eller råkar bryta sönder något!!
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!

Skriv svar