patrol.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
patrol.
hej.
jag har en nissan patrol 92a (kort) som jag tycker det är dåligt med vrid i.
så jag undrar om det är någon som har erfarenhet att lägga i en td 40 motor?
kan man använda nissans växellådor eller ska man anväda volvos låda och en fördelnings låda?
jag har en nissan patrol 92a (kort) som jag tycker det är dåligt med vrid i.
så jag undrar om det är någon som har erfarenhet att lägga i en td 40 motor?
kan man använda nissans växellådor eller ska man anväda volvos låda och en fördelnings låda?
Om du tycker att patrolens motor är slö så är de antagligen någon fel på den.
Taro 1,5 hytt 2.4 B 1991
www.fas-offroad.se
www.fas-offroad.se
du får inte mkt mer vrid i en TD40.... och det är ett bojsänke i jämf.
har du en 3,3L sug 3,3TD eller 2,8TD?
oavsett så är ingen av dom speciellt slö igentligen skulle vara sugspisen isåfall men då har du ju turbo alternativen du borde ju ha 2,8TD motorn i din skulle jag tro med tanke på årsm.
går ju fiffla lite med pump och turbo på dom och få mer fart på skiten men om inte annat kan du ju växla ner lådorna lite till så får du mer "vrid" för effekten och vridet räcker gott och väl till i maskinen från början det kan jag lova.
och söker du en riktigt fart åk och dyngsprätt är det ju bara Cheva BB som gäller med minst 500hp
har du en 3,3L sug 3,3TD eller 2,8TD?
oavsett så är ingen av dom speciellt slö igentligen skulle vara sugspisen isåfall men då har du ju turbo alternativen du borde ju ha 2,8TD motorn i din skulle jag tro med tanke på årsm.
går ju fiffla lite med pump och turbo på dom och få mer fart på skiten men om inte annat kan du ju växla ner lådorna lite till så får du mer "vrid" för effekten och vridet räcker gott och väl till i maskinen från början det kan jag lova.
och söker du en riktigt fart åk och dyngsprätt är det ju bara Cheva BB som gäller med minst 500hp
Om du mailar mig på calle at mahindra.se
Så kan jag skicka bilder på mitt avgas system jag byggde så jag fick bättre vrid och ork i min 2.8td. Men i övrigt är motorn det samma bara att ljudämparna togs bort vilket friar upp väldigt mycke utan att den dricker mer eller sliter mer. vad har du för däck på?
Jag kör 35:or på min orginal allt på motorn och inget skruvat och orginal system och de går fin fint. Så din motor e nog lite sleten.
Så kan jag skicka bilder på mitt avgas system jag byggde så jag fick bättre vrid och ork i min 2.8td. Men i övrigt är motorn det samma bara att ljudämparna togs bort vilket friar upp väldigt mycke utan att den dricker mer eller sliter mer. vad har du för däck på?
Jag kör 35:or på min orginal allt på motorn och inget skruvat och orginal system och de går fin fint. Så din motor e nog lite sleten.
hej
har du en 3,3L sug 3,3TD eller 2,8TD
jo jag har en 2,8 td.. nog går den bra då man varvar men det är ju inget vrid på låga varv, för det är ju en virvel kammar diesel..
har även en 81a med 3,3 sug men åtminståne tycker jag att den har mycket bättre vrid på låga varv.
nej jag tror inte heller att man får byta motor i finland,,för ni har mycket bätre lagar i sverige..
jag kör med 31x 10.5 nu men jag har beställt 33x12.5 15 med10" fälgar
jo jag har en 2,8 td.. nog går den bra då man varvar men det är ju inget vrid på låga varv, för det är ju en virvel kammar diesel..
har även en 81a med 3,3 sug men åtminståne tycker jag att den har mycket bättre vrid på låga varv.
nej jag tror inte heller att man får byta motor i finland,,för ni har mycket bätre lagar i sverige..
jag kör med 31x 10.5 nu men jag har beställt 33x12.5 15 med10" fälgar
men du försök få tag på en 4,2L sug diesel dom är ruggiga på lågavarv
dom sitter i många finlands bilar, vet om en i sverige som bytt i från en 2,8td till en 4,2 sug och han tyckte dom var nästan jämlika men mycket mer vrid i botten på 4,2an.
fast orkar inte spisen med det verkar ju konstigt, du får väl växla ner lite då så du kan ligga på högra varv.
dom sitter i många finlands bilar, vet om en i sverige som bytt i från en 2,8td till en 4,2 sug och han tyckte dom var nästan jämlika men mycket mer vrid i botten på 4,2an.
fast orkar inte spisen med det verkar ju konstigt, du får väl växla ner lite då så du kan ligga på högra varv.
Du kan få köpa min 3.3TD och då ingår resten av bilen också
Taro 1,5 hytt 2.4 B 1991
www.fas-offroad.se
www.fas-offroad.se
http://www.blocket.se/vi/9349597.htm?ca=15_sMahindra skrev:Vad vill du ha för den?Devil skrev:Du kan få köpa min 3.3TD och då ingår resten av bilen också
Om några dagar kan 2 stolar från en Taro 91a följa med och priset kan självklart disskuteras.
Taro 1,5 hytt 2.4 B 1991
www.fas-offroad.se
www.fas-offroad.se
hej.
nej den är så gammal så det går inte med nån box. har redan skruvat upp den så den ryker lite..
nej.. i finland finns dom inte heller med 4,2.
har nån en effekt kurva till en volvo td 40 motor?
annars kan ni gå in på www.nettiauto.fi å titta hur dyra bilar vi har här i finland.. å mycket sämre med utrustning än i sverige
å då man importerar en personbil kommer det skatt på den cirka 20-25% av vad motsvarande kostar här i landet
nej den är så gammal så det går inte med nån box. har redan skruvat upp den så den ryker lite..
nej.. i finland finns dom inte heller med 4,2.
har nån en effekt kurva till en volvo td 40 motor?
annars kan ni gå in på www.nettiauto.fi å titta hur dyra bilar vi har här i finland.. å mycket sämre med utrustning än i sverige
å då man importerar en personbil kommer det skatt på den cirka 20-25% av vad motsvarande kostar här i landet
Har du ökat laddtrycket också?DW skrev:hej.
nej den är så gammal så det går inte med nån box. har redan skruvat upp den så den ryker lite..
nej.. i finland finns dom inte heller med 4,2.
har nån en effekt kurva till en volvo td 40 motor?
annars kan ni gå in på www.nettiauto.fi å titta hur dyra bilar vi har här i finland.. å mycket sämre med utrustning än i sverige
å då man importerar en personbil kommer det skatt på den cirka 20-25% av vad motsvarande kostar här i landet
TD 40:n är en tämligen stor trög klump och dessutom en förkammardiesel
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
nej jag har inte ökat ännu, har jyst köpt en mätare som inte har blivit monterat än..
tror fort farande hårt på volvo motorn efter att jag hörde vad det var för vrid i dom..(på svensk land rover klubb)
men den ryms väl inte..skulle i alla fall vara roligt att prov köra en bil som en sådan är i. kanske man änrar sej efter.. men då det inte fins någon sådan bil i finland
tror fort farande hårt på volvo motorn efter att jag hörde vad det var för vrid i dom..(på svensk land rover klubb)
men den ryms väl inte..skulle i alla fall vara roligt att prov köra en bil som en sådan är i. kanske man änrar sej efter.. men då det inte fins någon sådan bil i finland