patrol.

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » lör sep 23, 2006 12:49

DW skrev:nej jag har inte ökat ännu, har jyst köpt en mätare som inte har blivit monterat än..

tror fort farande hårt på volvo motorn efter att jag hörde vad det var för vrid i dom..(på svensk land rover klubb)

men den ryms väl inte..skulle i alla fall vara roligt att prov köra en bil som en sådan är i. kanske man änrar sej efter.. :? men då det inte fins någon sådan bil i finland :(
Om du inte ökat trycket så har du nyckeln till mer vrid där! :wink:
Det enda som bestämmer hur mycket man kan "skruva upp" en diesel är igentligen turbons och pumpens kapacitet(och naturligtvis motorn hållbarhet)
uppåt 2bar laddtryck brukar funka fint och sedan måste du naturligtvis se till att pumpen ger tillräckligt med bränsle.

Motorerna brukar hålla om man inte ligger och belastar dom fullt under längre tid,typ drar släp.
Oftast är det sprickor i toppen eller blåst topplockspackning som blir resultatet.

Som tankeexperiment så har dom som trimmar vw dieselar numera kommit över 200hk och 400nm i vrid,detta på en 1,9litare :shock:
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Skriv svar