Pajero

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » tor mar 30, 2006 20:25

Hehe! får bli en bild ovanför jordhögen :P

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön apr 09, 2006 10:16

Pajero! du får komma med bilder på vad som inte ville vara med i lerhålet :D

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Inlägg av Rasmus » sön apr 09, 2006 17:21

har nu hittat felet efter kort sökande...

Före:

Bild

Efter

Bild

Felet är nu åtgärdat, det tog en stund mer än lasses 16 minuter!
Det var vänster yttre drivknut som lämna in :x
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön apr 09, 2006 17:31

En snabb reparation ändå! :D

Jag blev portad från tvätthallen idag :lol: 5 centimeter lera över hela golvet som jag fick skotta ut :woot:

falcon
Användare
Inlägg: 41
Blev medlem: lör mar 04, 2006 9:44
Ort: Mala

Inlägg av falcon » sön apr 09, 2006 17:50

pajero skrev:har nu hittat felet efter kort sökande...

Före:

Bild

Efter

Bild

Felet är nu åtgärdat, det tog en stund mer än lasses 16 minuter!
Det var vänster yttre drivknut som lämna in :x
jag trodde de var höger? eller :wink:

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » sön apr 09, 2006 18:06

pajero skrev: Bild
Tänk!
Jag har också en massa sådana högar.... Och javisst skaffade jag en ny igår...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön apr 09, 2006 19:06

Opel frontera eller mazda knutar lär visst vara hållbara :poke:

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » sön apr 09, 2006 20:06

Hasse skrev:Opel frontera eller mazda knutar lär visst vara hållbara :poke:
ni körde knappast svetsat fram!!!
det är ju att döma IFS drivaxlar/knutar till bilhimlen på kort notis.

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön apr 09, 2006 20:14

TMT skrev:
Hasse skrev:Opel frontera eller mazda knutar lär visst vara hållbara :poke:
ni körde knappast svetsat fram!!!
det är ju att döma IFS drivaxlar/knutar till bilhimlen på kort notis.
Nope! det gjorde vi inte men vem vet vad som händer i framtiden??

BTW! Red bull har en bil som kör rock crawling med IFS fram o bak :wink: och enda problemet han har är att få splinsen i sina "custom" drivaxlar att hålla, dvs inga knutar smäller för han!!

summa summarum så är IFS underskattat :twisted: om inget annat ska jag minsann visa det i skånecupen :D

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön apr 09, 2006 20:15

JÄKLAR!!!! nu stack jag ut hakan igen :rock:

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » sön apr 09, 2006 20:15

TMT skrev:
Hasse skrev:Opel frontera eller mazda knutar lär visst vara hållbara :poke:
ni körde knappast svetsat fram!!!
det är ju att döma IFS drivaxlar/knutar till bilhimlen på kort notis.
Man får skylla sig själv när man parkerar i närheten av lasse :wink: :wink:
skämt åsido så ÄR! IFS framvagnar klenare än stela axlar,både knutar och allt annat
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » sön apr 09, 2006 20:18

Hasse skrev:
TMT skrev:
Hasse skrev:Opel frontera eller mazda knutar lär visst vara hållbara :poke:
ni körde knappast svetsat fram!!!
det är ju att döma IFS drivaxlar/knutar till bilhimlen på kort notis.
Nope! det gjorde vi inte men vem vet vad som händer i framtiden??

BTW! Red bull har en bil som kör rock crawling med IFS fram o bak :wink: och enda problemet han har är att få splinsen i sina "custom" drivaxlar att hålla, dvs inga knutar smäller för han!!

summa summarum så är IFS underskattat :twisted: om inget annat ska jag minsann visa det i skånecupen :D

det beror nog på att alla jävla biltillverkare gillar att bygga så klena knutar i förhållande till bilen.
sen är det ju så att när man tokhöjjen en IFS så får man kassa vinklar på knutarna vilket sliter och frestar dom jävligt hårt.

annars har ju även hummern det vill jag minnas, fast dom är ju lite bättre dimensionerade.

sen en del har ju lite emot IFS då viktfördelning och hjulens beteende inte blir som med en stel axel, själv är jag inte hundra hemma på allt där men någon här inne besitter säkert den kunskapen att förklara.

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön apr 09, 2006 20:19

Jag ger mig inte!! jag ska vinna skånecupen med Enterprise :twisted:
och blir det inte i år så jäklar blir det nästa år :woot:

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » sön apr 09, 2006 20:29

Hasse skrev:Jag ger mig inte!! jag ska vinna skånecupen med Enterprise :twisted:
och blir det inte i år så jäklar blir det nästa år :woot:
det blir snart inte mkt mazda kvar där hör jag.

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön apr 09, 2006 20:35

Jag tycker det gick jäkligt bra utan spärr bak eller fram :rock:

Så nästa gång går det ännu bättre :D

Skriv svar