Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
TMT
- OffroadGeek
- Inlägg: 4563
- Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
- Ort: Vetlanda
Inlägg
av TMT » sön apr 09, 2006 20:36
Hasse skrev:Jag tycker det gick jäkligt bra utan spärr bak eller fram
Så nästa gång går det ännu bättre
ja bara inte du lockar ut en massa bönder med sina kingcabar i spåren nu också blir ju taskigt att lyfta dom när det inte finns så mkt som håller att lyfta i.
-
Hasse
- OffroadGeek
- Inlägg: 4395
- Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
- Ort: Skogen
Inlägg
av Hasse » sön apr 09, 2006 20:41
Innan dom ger sig ut i spåren så får dom gå i min och Lisen´s "kör som en biltjuv på grönbete skola"
Senast redigerad av
Hasse den mån apr 10, 2006 18:25, redigerad totalt 1 gånger.
-
Rasmus
- Forumräv
- Inlägg: 522
- Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
- Ort: Bjärnum
Inlägg
av Rasmus » mån apr 10, 2006 17:38
falcon skrev:pajero skrev:har nu hittat felet efter kort sökande...
Före:
Efter
Felet är nu åtgärdat, det tog en stund mer än lasses 16 minuter!
Det var vänster yttre drivknut som lämna in
jag trodde de var höger? eller
Helvete, jag byta fel knut.....
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!
-
Rasmus
- Forumräv
- Inlägg: 522
- Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
- Ort: Bjärnum
Inlägg
av Rasmus » mån apr 10, 2006 17:42
Mathias T skrev:TMT skrev:Hasse skrev:Opel frontera eller mazda knutar lär visst vara hållbara
ni körde knappast svetsat fram!!!
det är ju att döma IFS drivaxlar/knutar till bilhimlen på kort notis.
Man får skylla sig själv när man parkerar i närheten av lasse
skämt åsido så ÄR! IFS framvagnar klenare än stela axlar,både knutar och allt annat
Det finns inga original ifs axlar som håller när man svetsar, kör på 35or och har tung gasfot!!
Självklart är dom sämre då där är dubbelt så många knutar som ska röra sig!!!
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!
-
Hasse
- OffroadGeek
- Inlägg: 4395
- Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
- Ort: Skogen
Inlägg
av Hasse » ons apr 12, 2006 20:45
Har du orginalförgasaren eller någon annan på pajeron?
Har för mig att jag läste om att någon hade bytat till en weber!
-
RoHe
- Användare
- Inlägg: 56
- Blev medlem: sön feb 12, 2006 18:11
- Ort: Bjärnum
Inlägg
av RoHe » ons apr 12, 2006 21:01
Pajero kör med orginal förgasare
Det verkar funka fint
-
Hasse
- OffroadGeek
- Inlägg: 4395
- Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
- Ort: Skogen
Inlägg
av Hasse » ons apr 12, 2006 21:04
Aha! jag kommer att byta då min inte vill som jag vill
-
Rasmus
- Forumräv
- Inlägg: 522
- Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
- Ort: Bjärnum
Inlägg
av Rasmus » tor apr 13, 2006 17:27
Hasse skrev:Aha! jag kommer att byta då min inte vill som jag vill
vad vill inte?????
ha aldrig någonsin haft problem med förgasaren, den klarar mer lutning än vad bilen gör!!
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!
-
Hasse
- OffroadGeek
- Inlägg: 4395
- Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
- Ort: Skogen
Inlägg
av Hasse » tor apr 13, 2006 17:28
problemet är inte lutningar o sådant, men att den inte vill bli inställd som jag tycker o vill.....dra något mindre soppa och gå jämnare
-
Rasmus
- Forumräv
- Inlägg: 522
- Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
- Ort: Bjärnum
Inlägg
av Rasmus » tor apr 13, 2006 17:31
Hasse skrev:problemet är inte lutningar o sådant, men att den inte vill bli inställd som jag tycker o vill.....dra något mindre soppa och gå jämnare
bilen drar rätt mycket med dom däcken!!!
Byt bränsle filtert och sätt gärna dit ett extra!! Jag kommer att ha tre på min när bränsle systemet är färdigt!!!
den sanden i vinninge hittar in i tanken hur du än gör!!!
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!
-
Hasse
- OffroadGeek
- Inlägg: 4395
- Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
- Ort: Skogen
Inlägg
av Hasse » tor apr 13, 2006 17:37
Med dom stora drar den som en ocean ångare
men den drar även mycke med original däcken, men prova en weber ska jag göra mest för att se hur den går.
Den sanden skojar man inte bort precis, så jag gör nog tusan som du och säter dit några extra filter när jag flyttat upp tanken
-
Lasse Suzican
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
-
Kontakt:
Inlägg
av Lasse Suzican » tor apr 13, 2006 21:21
Hasse skrev:men prova en weber ska jag göra mest för att se hur den går.
Webrar kan vara jäkligt känsliga på "fel" lutningar....
Hasse skrev:
Den sanden skojar man inte bort precis, så jag gör nog tusan som du och säter dit några extra filter när jag flyttat upp tanken
Bl.a Opel har en del filter för insprutningsmotorer med 8mm slanganslutning.
Just "insprutningsfilter" är mycket finare än vanliga "förgasar"filter...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för
Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
Mathias T
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6345
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
- Ort: Nol
Inlägg
av Mathias T » tor apr 13, 2006 21:26
Det där med insprutningsfilter funkar ypperligt!Haft det på flera bilar med förgasare.
Man kan även använda filter från en dieselbil och då får man möjlighet att tappa ur ev vatten med
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
-
Hasse
- OffroadGeek
- Inlägg: 4395
- Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
- Ort: Skogen
Inlägg
av Hasse » tor apr 13, 2006 21:35
Hmm! fanken! får kanske bli insprut istället *funderar*
-
Mathias T
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6345
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
- Ort: Nol
Inlägg
av Mathias T » tor apr 13, 2006 21:40
Jag hade en B2600 för några år sedan och den gick riktigt risigt och svartrök som en diesel med orginalförgasaren.
Sedan köpte Per Ekman den av mig och vi monterade i en peugeot turbodiesel i den istället.
Dom verkar ha rätt så taskiga förgasare precis som suzuki SJ413
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"