Pajero

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » sön apr 09, 2006 20:36

Hasse skrev:Jag tycker det gick jäkligt bra utan spärr bak eller fram :rock:

Så nästa gång går det ännu bättre :D
ja bara inte du lockar ut en massa bönder med sina kingcabar i spåren nu också blir ju taskigt att lyfta dom när det inte finns så mkt som håller att lyfta i.

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön apr 09, 2006 20:41

Innan dom ger sig ut i spåren så får dom gå i min och Lisen´s "kör som en biltjuv på grönbete skola" :D
Senast redigerad av Hasse den mån apr 10, 2006 18:25, redigerad totalt 1 gånger.

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Inlägg av Rasmus » mån apr 10, 2006 17:38

falcon skrev:
pajero skrev:har nu hittat felet efter kort sökande...

Före:

Bild

Efter

Bild

Felet är nu åtgärdat, det tog en stund mer än lasses 16 minuter!
Det var vänster yttre drivknut som lämna in :x
jag trodde de var höger? eller :wink:
Helvete, jag byta fel knut.....
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Inlägg av Rasmus » mån apr 10, 2006 17:42

Mathias T skrev:
TMT skrev:
Hasse skrev:Opel frontera eller mazda knutar lär visst vara hållbara :poke:
ni körde knappast svetsat fram!!!
det är ju att döma IFS drivaxlar/knutar till bilhimlen på kort notis.
Man får skylla sig själv när man parkerar i närheten av lasse :wink: :wink:
skämt åsido så ÄR! IFS framvagnar klenare än stela axlar,både knutar och allt annat
Det finns inga original ifs axlar som håller när man svetsar, kör på 35or och har tung gasfot!!
Självklart är dom sämre då där är dubbelt så många knutar som ska röra sig!!!
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » ons apr 12, 2006 20:45

Har du orginalförgasaren eller någon annan på pajeron?
Har för mig att jag läste om att någon hade bytat till en weber!

RoHe
Användare
Inlägg: 56
Blev medlem: sön feb 12, 2006 18:11
Ort: Bjärnum

Inlägg av RoHe » ons apr 12, 2006 21:01

Pajero kör med orginal förgasare :lol:
Det verkar funka fint :lol:

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » ons apr 12, 2006 21:04

Aha! jag kommer att byta då min inte vill som jag vill :?

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Inlägg av Rasmus » tor apr 13, 2006 17:27

Hasse skrev:Aha! jag kommer att byta då min inte vill som jag vill :?
vad vill inte?????
ha aldrig någonsin haft problem med förgasaren, den klarar mer lutning än vad bilen gör!!
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » tor apr 13, 2006 17:28

problemet är inte lutningar o sådant, men att den inte vill bli inställd som jag tycker o vill.....dra något mindre soppa och gå jämnare

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Inlägg av Rasmus » tor apr 13, 2006 17:31

Hasse skrev:problemet är inte lutningar o sådant, men att den inte vill bli inställd som jag tycker o vill.....dra något mindre soppa och gå jämnare
bilen drar rätt mycket med dom däcken!!!
Byt bränsle filtert och sätt gärna dit ett extra!! Jag kommer att ha tre på min när bränsle systemet är färdigt!!!
den sanden i vinninge hittar in i tanken hur du än gör!!!
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » tor apr 13, 2006 17:37

Med dom stora drar den som en ocean ångare :? men den drar även mycke med original däcken, men prova en weber ska jag göra mest för att se hur den går.

Den sanden skojar man inte bort precis, så jag gör nog tusan som du och säter dit några extra filter när jag flyttat upp tanken

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » tor apr 13, 2006 21:21

Hasse skrev:men prova en weber ska jag göra mest för att se hur den går.
Webrar kan vara jäkligt känsliga på "fel" lutningar....
Hasse skrev: Den sanden skojar man inte bort precis, så jag gör nog tusan som du och säter dit några extra filter när jag flyttat upp tanken
Bl.a Opel har en del filter för insprutningsmotorer med 8mm slanganslutning.
Just "insprutningsfilter" är mycket finare än vanliga "förgasar"filter...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » tor apr 13, 2006 21:26

Det där med insprutningsfilter funkar ypperligt!Haft det på flera bilar med förgasare.
Man kan även använda filter från en dieselbil och då får man möjlighet att tappa ur ev vatten med
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » tor apr 13, 2006 21:35

Hmm! fanken! får kanske bli insprut istället *funderar*

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » tor apr 13, 2006 21:40

Jag hade en B2600 för några år sedan och den gick riktigt risigt och svartrök som en diesel med orginalförgasaren.
Sedan köpte Per Ekman den av mig och vi monterade i en peugeot turbodiesel i den istället.
Dom verkar ha rätt så taskiga förgasare precis som suzuki SJ413
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Skriv svar