Sitt förnamn i Signaturen?

Hjälp, frågor eller tips rörande sajten och forumet

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

GreenMountain
Beroende
Inlägg: 1438
Blev medlem: tor feb 23, 2006 10:00
Ort: småland-ryd
Kontakt:

Sitt förnamn i Signaturen?

Inlägg av GreenMountain » tis sep 26, 2006 16:00

hej

Skulle dit inte vara bra om alla skriver åtminstone sitt förnamn i sin signatur? kan ju vara bra och veta vad vissa heter.. så har man gjort på ett annat forum jag är inne på fast då är man tvingad att skriva sitt namn annars blir man "Bannad".. eller det kanske bara jag som tycker det? :roll:
Cherokee XJ on 39.5's IROK
http://www.facebook.com/Cherokee.Woody" onclick="window.open(this.href);return false;
Chevrolet k20 dually dragbil
https://www.facebook.com/pages/Chevrole ... 6201527986" onclick="window.open(this.href);return false;

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » tis sep 26, 2006 16:38

Egentligen skulle det finnas ett fält i profilen för sitt namn.

Går att lägga till, men varje gång jag uppdaterar forumet får jag göra om allt, så är inte så aktuellt just nu.

Däremot är en ny version av forumprogramvaran på gång som är mycket mer avancerad, frågan är bara när den blir klar.
I aim to misbehave

AtEase
Moderator
Inlägg: 1364
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:40
Ort: Lysekil
Kontakt:

Re: Sitt förnamn i Signaturen?

Inlägg av AtEase » tis sep 26, 2006 17:18

GreenMountain skrev:hej

Skulle dit inte vara bra om alla skriver åtminstone sitt förnamn i sin signatur? kan ju vara bra och veta vad vissa heter.. så har man gjort på ett annat forum jag är inne på fast då är man tvingad att skriva sitt namn annars blir man "Bannad".. eller det kanske bara jag som tycker det? :roll:
Jag för min del tycker inte alls det. På nätet "är" man ju sina alias, och alla har ju en profil bara ett knapptryck bort, där står ju både namn och ort. Jag tycker att signaturen mer är lämpad för citat eller andra underfundigheter och uttalanden.
En inställd spelning är också en spelning.

GreenMountain
Beroende
Inlägg: 1438
Blev medlem: tor feb 23, 2006 10:00
Ort: småland-ryd
Kontakt:

Re: Sitt förnamn i Signaturen?

Inlägg av GreenMountain » tis sep 26, 2006 17:20

AtEase skrev:
GreenMountain skrev:hej

Skulle dit inte vara bra om alla skriver åtminstone sitt förnamn i sin signatur? kan ju vara bra och veta vad vissa heter.. så har man gjort på ett annat forum jag är inne på fast då är man tvingad att skriva sitt namn annars blir man "Bannad".. eller det kanske bara jag som tycker det? :roll:
Jag för min del tycker inte alls det. På nätet "är" man ju sina alias, och alla har ju en profil bara ett knapptryck bort, där står ju både namn och ort. Jag tycker att signaturen mer är lämpad för citat eller andra underfundigheter och uttalanden.
jo om man har så man kan skriva sitt namn i profilen behöver man ju inte skriva det i signaturen?....
Cherokee XJ on 39.5's IROK
http://www.facebook.com/Cherokee.Woody" onclick="window.open(this.href);return false;
Chevrolet k20 dually dragbil
https://www.facebook.com/pages/Chevrole ... 6201527986" onclick="window.open(this.href);return false;

AtEase
Moderator
Inlägg: 1364
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:40
Ort: Lysekil
Kontakt:

Re: Sitt förnamn i Signaturen?

Inlägg av AtEase » ons sep 27, 2006 11:37

GreenMountain skrev:jo om man har så man kan skriva sitt namn i profilen behöver man ju inte skriva det i signaturen?....
Det kan man ju inte nu nej. Men mina källor säger mig att det kan vara på gång med en liten förändring, så jag tycker nog ändå inte att vi ska införa några sådana regler just nu.
En inställd spelning är också en spelning.

Frontera
Guru
Inlägg: 2777
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:46
Ort: Dalby

Inlägg av Frontera » ons sep 27, 2006 15:36

Jag hadde tyckt det va kul och veta namnen på alla :D

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Inlägg av Malle » ons sep 27, 2006 17:07

Visst är det trevligt att kunna se vem som döljer sig bakom en signatur, men ska det vara obligatoriskt? Och i vilket fall så räcker det i så fall att man har sådana uppgifter i profilen! Däremot tycker iaf jag att det är trevligt att se vilken ort någon kommer ifrån :D Man kan ju ha fler fält för uppgifter, men i många fall så ska det vara frivilligt att fylla i.
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

GreenMountain
Beroende
Inlägg: 1438
Blev medlem: tor feb 23, 2006 10:00
Ort: småland-ryd
Kontakt:

Inlägg av GreenMountain » ons sep 27, 2006 17:15

Malle skrev:Visst är det trevligt att kunna se vem som döljer sig bakom en signatur, men ska det vara obligatoriskt? Och i vilket fall så räcker det i så fall att man har sådana uppgifter i profilen! Däremot tycker iaf jag att det är trevligt att se vilken ort någon kommer ifrån :D Man kan ju ha fler fält för uppgifter, men i många fall så ska det vara frivilligt att fylla i.
ja om det kommer så man kan skriva in det i profilen behöver man ju inte ha det i signaturen....
Cherokee XJ on 39.5's IROK
http://www.facebook.com/Cherokee.Woody" onclick="window.open(this.href);return false;
Chevrolet k20 dually dragbil
https://www.facebook.com/pages/Chevrole ... 6201527986" onclick="window.open(this.href);return false;

niva_mats
4x4xnerd
Inlägg: 5160
Blev medlem: lör maj 06, 2006 16:50
Ort: Jäla (Falköping)

Inlägg av niva_mats » ons sep 27, 2006 20:33

tja.... dom flesta i offroadsvängen som jag känner kallar mig ju niva...

Gamla synder hänger med i hundra år... :roll:

Sen heter jag ju mats så det blev ju bra för en annan...

Det skall vara frivilligt att ange sitt namn på ett forum..

För trots allt så är det så det brukar funka i cyberspace
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

fredda
Rutinerad
Inlägg: 324
Blev medlem: tis feb 14, 2006 13:58
Ort: Krokom-Jämtland

Inlägg av fredda » sön maj 27, 2007 12:57

Malle skrev:Visst är det trevligt att kunna se vem som döljer sig bakom en signatur, men ska det vara obligatoriskt? Och i vilket fall så räcker det i så fall att man har sådana uppgifter i profilen! Däremot tycker iaf jag att det är trevligt att se vilken ort någon kommer ifrån :D Man kan ju ha fler fält för uppgifter, men i många fall så ska det vara frivilligt att fylla i.
ja! borde finnas ett fält för ort,bil/ar, modifieringar m.m. typ som man skrev i sin profil på bazukitiden.
Grand cherokee V8 -93

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » sön maj 27, 2007 19:27

fredda skrev:
Malle skrev:Visst är det trevligt att kunna se vem som döljer sig bakom en signatur, men ska det vara obligatoriskt? Och i vilket fall så räcker det i så fall att man har sådana uppgifter i profilen! Däremot tycker iaf jag att det är trevligt att se vilken ort någon kommer ifrån :D Man kan ju ha fler fält för uppgifter, men i många fall så ska det vara frivilligt att fylla i.
ja! borde finnas ett fält för ort,bil/ar, modifieringar m.m. typ som man skrev i sin profil på bazukitiden.
Inte helt omöjligt att det blir lite förändringar på denna punken i sommar. Sitter o väntar på den nya versionen av forumprogramvaran. Den skiljer sig rejält från nuvarande och vill inte lägga ner en massa tid innan den nya kommer.

Så denna punkt finns med i listan över framtida funktioner.
I aim to misbehave

fredda
Rutinerad
Inlägg: 324
Blev medlem: tis feb 14, 2006 13:58
Ort: Krokom-Jämtland

Inlägg av fredda » mån maj 28, 2007 19:26

det låter spännande och bra det :D
Grand cherokee V8 -93

Skriv svar