Mer pållar i td25an

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Kingcab-XXL
Hemmastadd
Inlägg: 217
Blev medlem: ons apr 04, 2007 22:12
Ort: Forsheda VJK

Mer pållar i td25an

Inlägg av Kingcab-XXL » sön feb 01, 2009 21:47

Har en kingcab Navara doublecab -00a med en td25ti i som bruksbil och dragbil till träffar o skulle vilja ha ut lite mer ur den hur man ställer upp turbotrycket vet jag men det blir ju inte mer ladd om den inte får mer diesel med hur gör jag då har dålig koll på dieselpumpar kan bara lite om bocshs radpumpar inget mer
Är inte ute efter något herregösses röj i spisen men lite extra i backarna vore inte fel vill inte ha någon skyhög förbrukning heller med tanke på att jag använder bilen dagligen
Senast redigerad av Kingcab-XXL den tis feb 03, 2009 21:48, redigerad totalt 2 gång.
Suzuki sj413 special

kenny_69
Veteran
Inlägg: 1739
Blev medlem: tis maj 30, 2006 13:01
Ort: Motala

Inlägg av kenny_69 » sön feb 01, 2009 22:07

finns det inte kcr chips till den???

Melin
Forumräv
Inlägg: 782
Blev medlem: lör maj 05, 2007 22:31
Ort: Värnamo

Inlägg av Melin » sön feb 01, 2009 22:44

För gammal för det..
http://www.garaget.org/Melin
Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva ;)

VOLVO V70 D5 - 2008
BMW 540 E39 - 1996

Kingcab-XXL
Hemmastadd
Inlägg: 217
Blev medlem: ons apr 04, 2007 22:12
Ort: Forsheda VJK

Inlägg av Kingcab-XXL » tis feb 03, 2009 21:46

kenny_69 skrev:finns det inte kcr chips till den???
Från o med -02 gör det de men inte till min
Suzuki sj413 special

Kingcab-XXL
Hemmastadd
Inlägg: 217
Blev medlem: ons apr 04, 2007 22:12
Ort: Forsheda VJK

Inlägg av Kingcab-XXL » tor feb 05, 2009 20:51

Monterade laddtrycksmätaren i dag o den ladddar lite över 0,8 bar i dagsläget
Kollade även på pumpen o där fanns bara 4 skruvar 2 till max och tomgångsvarv och en uppe på klockan som känner av turbotrycket och en med en plåthylsa på
Tror iaf att det e en skruv bakom den e det där man kan ställa upp den lite eller????
tänkte kolla lite på kompisens patrol 2,8 då pumparna ser lika dana ut i stort sett bortsett från antalet cyl förstås och se vad som gömmer sig bakom hylsan
Suzuki sj413 special

Andreas
Beroende
Inlägg: 1078
Blev medlem: fre jun 01, 2007 11:17
Ort: Tibro

Inlägg av Andreas » sön feb 15, 2009 16:23

tar du bort "plåthylsan" så sitter där en skruv att ställa på pumpen med, kommer dock inte ihåg om det va in lr ut den skulle skruvas men det är ju bara att prova

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » sön feb 15, 2009 17:52

Den ska skruvas innåt och normalt sett så får man justera ner tomgången då den kommer att öka också
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Kingcab-XXL
Hemmastadd
Inlägg: 217
Blev medlem: ons apr 04, 2007 22:12
Ort: Forsheda VJK

Inlägg av Kingcab-XXL » sön feb 15, 2009 19:34

Ok tackar för svaren
Suzuki sj413 special

Tazz
Rutinerad
Inlägg: 396
Blev medlem: lör jun 17, 2006 19:10
Ort: sjöbo sverige
Kontakt:

Inlägg av Tazz » sön feb 15, 2009 20:32

Patrol pumpen ska skruven skruvas utåt på för att öka bränslet jag har sprängskiss om du behöver en
VA sa jag något ?
Jeep cj 7 :såld
Toyota Landcruier : Rip
Nissan patrol y60 :såld
Can-am outlander xtp 1000 :P
Nissan patrol byggd för äventyr där vägen slutar med massor av godis

Kingcab-XXL
Hemmastadd
Inlägg: 217
Blev medlem: ons apr 04, 2007 22:12
Ort: Forsheda VJK

Inlägg av Kingcab-XXL » tor feb 19, 2009 22:50

Innåt skulle den skruvas stälde upp den 3/4varv ska bygga om vastegatestaget i morgon till justerbart och se hur mkt man får upp laddet på det
Men skillnad blev det iaf mkt kvickare i accet
jobbigt bara att när ac n startar så går den upp ca 250varv mot tidigare 100varv ökning på tomgång men går ju koppla ur
Suzuki sj413 special

Kingcab-XXL
Hemmastadd
Inlägg: 217
Blev medlem: ons apr 04, 2007 22:12
Ort: Forsheda VJK

Inlägg av Kingcab-XXL » lör feb 21, 2009 21:42

har ökat laddet till 1,1 nu och ställt ner pumpen till 1/2varv mer än original då går den kanon
fick modifiera övertrycksventilen på insuget med då den inte gillade att man laddade mer än 0,9

Ställer man upp pumpen mer så börjar den rycka vid hög fart och fullt gaspådrag varför ??
Suzuki sj413 special

dansken
Veteran
Inlägg: 2120
Blev medlem: lör mar 04, 2006 20:14
Ort: Åstorp

.

Inlägg av dansken » lör feb 21, 2009 22:10

Kingcab-XXL skrev:har ökat laddet till 1,1 nu och ställt ner pumpen till 1/2varv mer än original då går den kanon
fick modifiera övertrycksventilen på insuget med då den inte gillade att man laddade mer än 0,9

Ställer man upp pumpen mer så börjar den rycka vid hög fart och fullt gaspådrag varför ??
En oljebrännare ska ryga :wink: ...

svingvard
Användare
Inlägg: 75
Blev medlem: fre mar 07, 2008 22:30
Ort: knislinge

Inlägg av svingvard » lör feb 21, 2009 22:19

japp men inte "rycka" :wink:
Toyota Land Cruiser PZJ-70...
ironman,T.max 9500 24 VOLT med trådlös flärr,mekaniska spärrar bak &fram,33x12.5x15,danita 1240 that`s it,än så länge
Land Rover Discovery -99 Td5, ome höjd 2"

Tazz
Rutinerad
Inlägg: 396
Blev medlem: lör jun 17, 2006 19:10
Ort: sjöbo sverige
Kontakt:

Inlägg av Tazz » sön feb 22, 2009 1:50

Förmodligen har du en övertrycks ventil som sitter någonstans :wink:
På patrol motorn sitter den framme på insugning röret och utlöser vid 0,9 bar.
Jag fick plugga min och kör med ca 1,4 bar nu på landsväg och för att få mer effekt hittade jag en magnet ventil som kan styra luft,(kom från ett tanksläp) så med en liten knapp i bilen så blockerar jag waste gaten och vips 2,6 bar vid behov :naughty: :shock:
VA sa jag något ?
Jeep cj 7 :såld
Toyota Landcruier : Rip
Nissan patrol y60 :såld
Can-am outlander xtp 1000 :P
Nissan patrol byggd för äventyr där vägen slutar med massor av godis

Melin
Forumräv
Inlägg: 782
Blev medlem: lör maj 05, 2007 22:31
Ort: Värnamo

Inlägg av Melin » sön feb 22, 2009 10:20

Tazz skrev:Förmodligen har du en övertrycks ventil som sitter någonstans :wink:
På patrol motorn sitter den framme på insugning röret och utlöser vid 0,9 bar.
Jag fick plugga min och kör med ca 1,4 bar nu på landsväg och för att få mer effekt hittade jag en magnet ventil som kan styra luft,(kom från ett tanksläp) så med en liten knapp i bilen så blockerar jag waste gaten och vips 2,6 bar vid behov :naughty: :shock:
Ja, det hade han.. Men den har han ju redan moddat. Kanske plugga helt istället... :P
http://www.garaget.org/Melin
Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva ;)

VOLVO V70 D5 - 2008
BMW 540 E39 - 1996

Skriv svar