Mer pållar i td25an
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 217
- Blev medlem: ons apr 04, 2007 22:12
- Ort: Forsheda VJK
Mer pållar i td25an
Har en kingcab Navara doublecab -00a med en td25ti i som bruksbil och dragbil till träffar o skulle vilja ha ut lite mer ur den hur man ställer upp turbotrycket vet jag men det blir ju inte mer ladd om den inte får mer diesel med hur gör jag då har dålig koll på dieselpumpar kan bara lite om bocshs radpumpar inget mer
Är inte ute efter något herregösses röj i spisen men lite extra i backarna vore inte fel vill inte ha någon skyhög förbrukning heller med tanke på att jag använder bilen dagligen
Är inte ute efter något herregösses röj i spisen men lite extra i backarna vore inte fel vill inte ha någon skyhög förbrukning heller med tanke på att jag använder bilen dagligen
Senast redigerad av Kingcab-XXL den tis feb 03, 2009 21:48, redigerad totalt 2 gång.
Suzuki sj413 special
För gammal för det..
http://www.garaget.org/Melin
Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva
VOLVO V70 D5 - 2008
BMW 540 E39 - 1996
Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva
VOLVO V70 D5 - 2008
BMW 540 E39 - 1996
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 217
- Blev medlem: ons apr 04, 2007 22:12
- Ort: Forsheda VJK
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 217
- Blev medlem: ons apr 04, 2007 22:12
- Ort: Forsheda VJK
Monterade laddtrycksmätaren i dag o den ladddar lite över 0,8 bar i dagsläget
Kollade även på pumpen o där fanns bara 4 skruvar 2 till max och tomgångsvarv och en uppe på klockan som känner av turbotrycket och en med en plåthylsa på
Tror iaf att det e en skruv bakom den e det där man kan ställa upp den lite eller????
tänkte kolla lite på kompisens patrol 2,8 då pumparna ser lika dana ut i stort sett bortsett från antalet cyl förstås och se vad som gömmer sig bakom hylsan
Kollade även på pumpen o där fanns bara 4 skruvar 2 till max och tomgångsvarv och en uppe på klockan som känner av turbotrycket och en med en plåthylsa på
Tror iaf att det e en skruv bakom den e det där man kan ställa upp den lite eller????
tänkte kolla lite på kompisens patrol 2,8 då pumparna ser lika dana ut i stort sett bortsett från antalet cyl förstås och se vad som gömmer sig bakom hylsan
Suzuki sj413 special
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 217
- Blev medlem: ons apr 04, 2007 22:12
- Ort: Forsheda VJK
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 217
- Blev medlem: ons apr 04, 2007 22:12
- Ort: Forsheda VJK
Innåt skulle den skruvas stälde upp den 3/4varv ska bygga om vastegatestaget i morgon till justerbart och se hur mkt man får upp laddet på det
Men skillnad blev det iaf mkt kvickare i accet
jobbigt bara att när ac n startar så går den upp ca 250varv mot tidigare 100varv ökning på tomgång men går ju koppla ur
Men skillnad blev det iaf mkt kvickare i accet
jobbigt bara att när ac n startar så går den upp ca 250varv mot tidigare 100varv ökning på tomgång men går ju koppla ur
Suzuki sj413 special
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 217
- Blev medlem: ons apr 04, 2007 22:12
- Ort: Forsheda VJK
har ökat laddet till 1,1 nu och ställt ner pumpen till 1/2varv mer än original då går den kanon
fick modifiera övertrycksventilen på insuget med då den inte gillade att man laddade mer än 0,9
Ställer man upp pumpen mer så börjar den rycka vid hög fart och fullt gaspådrag varför ??
fick modifiera övertrycksventilen på insuget med då den inte gillade att man laddade mer än 0,9
Ställer man upp pumpen mer så börjar den rycka vid hög fart och fullt gaspådrag varför ??
Suzuki sj413 special
.
En oljebrännare ska ryga ...Kingcab-XXL skrev:har ökat laddet till 1,1 nu och ställt ner pumpen till 1/2varv mer än original då går den kanon
fick modifiera övertrycksventilen på insuget med då den inte gillade att man laddade mer än 0,9
Ställer man upp pumpen mer så börjar den rycka vid hög fart och fullt gaspådrag varför ??
Förmodligen har du en övertrycks ventil som sitter någonstans
På patrol motorn sitter den framme på insugning röret och utlöser vid 0,9 bar.
Jag fick plugga min och kör med ca 1,4 bar nu på landsväg och för att få mer effekt hittade jag en magnet ventil som kan styra luft,(kom från ett tanksläp) så med en liten knapp i bilen så blockerar jag waste gaten och vips 2,6 bar vid behov
På patrol motorn sitter den framme på insugning röret och utlöser vid 0,9 bar.
Jag fick plugga min och kör med ca 1,4 bar nu på landsväg och för att få mer effekt hittade jag en magnet ventil som kan styra luft,(kom från ett tanksläp) så med en liten knapp i bilen så blockerar jag waste gaten och vips 2,6 bar vid behov
VA sa jag något ?
Jeep cj 7 :såld
Toyota Landcruier : Rip
Nissan patrol y60 :såld
Can-am outlander xtp 1000
Nissan patrol byggd för äventyr där vägen slutar med massor av godis
Jeep cj 7 :såld
Toyota Landcruier : Rip
Nissan patrol y60 :såld
Can-am outlander xtp 1000
Nissan patrol byggd för äventyr där vägen slutar med massor av godis
Ja, det hade han.. Men den har han ju redan moddat. Kanske plugga helt istället...Tazz skrev:Förmodligen har du en övertrycks ventil som sitter någonstans
På patrol motorn sitter den framme på insugning röret och utlöser vid 0,9 bar.
Jag fick plugga min och kör med ca 1,4 bar nu på landsväg och för att få mer effekt hittade jag en magnet ventil som kan styra luft,(kom från ett tanksläp) så med en liten knapp i bilen så blockerar jag waste gaten och vips 2,6 bar vid behov
http://www.garaget.org/Melin
Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva
VOLVO V70 D5 - 2008
BMW 540 E39 - 1996
Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva
VOLVO V70 D5 - 2008
BMW 540 E39 - 1996