axelkonvertering
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
- Inlägg: 25
- Blev medlem: lör mar 18, 2006 10:19
- Ort: Katrineholm
axelkonvertering
Är det någon som har utfört en axelkonvertering på en disco?
Vad finns det för axlar som är nära bolt on, förutom valpportaler.
Är det någon som har erfarenheter så fram med det bara
Det är ju tydligt att lr axlarna inte håller
// Danne
Vad finns det för axlar som är nära bolt on, förutom valpportaler.
Är det någon som har erfarenheter så fram med det bara
Det är ju tydligt att lr axlarna inte håller
// Danne
Jag skulle använda axlarna från en toytoy BJ75 eller HJ60 helst med deras orginalmonterade diffspärrar av vajerstyrd typ.
Har en sådan BJ75 och sneglar på att montera dessa på min range rover(också trött på roverskräpet,hur f-n kan man montera personbilgrejor på en stor 4x4???)
Spårvidden är ganska samma och utväxlingen på 4,10:1 bör funka bra,sätter man sedan skivor bak så ser dom nästan ut som rovergrejorna också.
En annan fördel är att man får en bättre placering av styrstaget(Det är väl bara rover som har världens klenaste styrstag som dessutom sitter lägre än axelröret!).
Fast å andra sidan hade det varit fint med toyotaaxlar på suzukin också,jag hatar att ha beslutsångest
Sedan finns det mängder av eftermarknadsprylar till toyan också.
Portaler är runt 100-150 kg tyngre styck och man får som sagt en icke landsvägsvänlig utväxling
Har en sådan BJ75 och sneglar på att montera dessa på min range rover(också trött på roverskräpet,hur f-n kan man montera personbilgrejor på en stor 4x4???)
Spårvidden är ganska samma och utväxlingen på 4,10:1 bör funka bra,sätter man sedan skivor bak så ser dom nästan ut som rovergrejorna också.
En annan fördel är att man får en bättre placering av styrstaget(Det är väl bara rover som har världens klenaste styrstag som dessutom sitter lägre än axelröret!).
Fast å andra sidan hade det varit fint med toyotaaxlar på suzukin också,jag hatar att ha beslutsångest
Sedan finns det mängder av eftermarknadsprylar till toyan också.
Portaler är runt 100-150 kg tyngre styck och man får som sagt en icke landsvägsvänlig utväxling
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
-
- Användare
- Inlägg: 25
- Blev medlem: lör mar 18, 2006 10:19
- Ort: Katrineholm
Jag gör gärna slut på din beslutsångest, så när kan jag komma och hämta axlarna, blir det bra i helgenMathias T skrev:Jag skulle använda axlarna från en toytoy BJ75 eller HJ60 helst med deras orginalmonterade diffspärrar av vajerstyrd typ.
Har en sådan BJ75 och sneglar på att montera dessa på min range rover(också trött på roverskräpet,hur f-n kan man montera personbilgrejor på en stor 4x4???)
Spårvidden är ganska samma och utväxlingen på 4,10:1 bör funka bra,sätter man sedan skivor bak så ser dom nästan ut som rovergrejorna också.
En annan fördel är att man får en bättre placering av styrstaget(Det är väl bara rover som har världens klenaste styrstag som dessutom sitter lägre än axelröret!).
Fast å andra sidan hade det varit fint med toyotaaxlar på suzukin också,jag hatar att ha beslutsångest
Sedan finns det mängder av eftermarknadsprylar till toyan också.
Portaler är runt 100-150 kg tyngre styck och man får som sagt en icke landsvägsvänlig utväxling
// danne
Tsss... Det är kö på dom axlarna.... börjar rakt bakom mig...Discodanne skrev: Jag gör gärna slut på din beslutsångest, så när kan jag komma och hämta axlarna, blir det bra i helgen
// danne
Red Winch, precision-engineered performance products for 4X4 vehicles
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.
Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.offroadmetalworx.se/
http://www.red-winches.com
http://www.goodwinch.com
http://www.trail-gear.com
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.
Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.offroadmetalworx.se/
http://www.red-winches.com
http://www.goodwinch.com
http://www.trail-gear.com
-
- Användare
- Inlägg: 25
- Blev medlem: lör mar 18, 2006 10:19
- Ort: Katrineholm
Till vilken toytoy??Discodanne skrev:Oki, vet du hur det är med de odiffade axlarna i mått osv.
fick tag på ett par sådana efter lite telefonsamtal i går.
/// danne
Det verkar som om min bj75 har en spårvidd som är runt 4-5cm smalare än rangen(detta med 8" breda fälgar som breddar utåt).
Det stora problemet verkar som sagt vara att få utrymme för fjädrarna
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
-
- Användare
- Inlägg: 25
- Blev medlem: lör mar 18, 2006 10:19
- Ort: Katrineholm
kommer från en lj70Mathias T skrev:Till vilken toytoy??Discodanne skrev:Oki, vet du hur det är med de odiffade axlarna i mått osv.
fick tag på ett par sådana efter lite telefonsamtal i går.
/// danne
Det verkar som om min bj75 har en spårvidd som är runt 4-5cm smalare än rangen(detta med 8" breda fälgar som breddar utåt).
Det stora problemet verkar som sagt vara att få utrymme för fjädrarna
-
- Användare
- Inlägg: 25
- Blev medlem: lör mar 18, 2006 10:19
- Ort: Katrineholm
Rackarns, de är ju inte så lätta att få tag på till rimliga priser.......Mathias T skrev:Jag är inte säker men jag tror att LJ´ns är ännu smalare,dom är ganska klena i höljet också.
Själv hade jag nog tagit från en av de "stora" toyotorna
Jaja då kanske det blir att modda lr axelhuset och peta in toy8 innanmätet då..........
/ Danne
Köp axlar från en HJ60! Dom är både bredare och lättare att hitta än BJ75 axlar.
Jacob
G & J Off-Road
Återförsäljare av Sway-A-Way Racerunner Air Shocks och Coilovers i Sverige
Summit Machine bussningar och Flex Joints
Ryckstroppar
Jacob@gjoffroad.se
Mobil: 070 7570737
G & J Off-Road
Återförsäljare av Sway-A-Way Racerunner Air Shocks och Coilovers i Sverige
Summit Machine bussningar och Flex Joints
Ryckstroppar
Jacob@gjoffroad.se
Mobil: 070 7570737