Vet ej hur kraftiga axlarna eller andra delar är. Men jag har 40 tum däck och svetsad diff, bak. Det har hållt hittills, men...
Min har en Willys kaross i både plast och plåt den kallas Baby Blue Beast
och var ganska känd tidigare, både i Backracing och Monsterrace sammanhang. Den har varit med i reportage i Four Wheel Drive, minst tio gånger. Det har suttit olika motorer i den t ex 454 och 350, nu sitter det en Rover 8 i den. Bilder finns på www.teammixab.co se under bilder från Tossene - ljusblå Willys.
Range rover 3,5l v8 sent -70tal
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
jaa då den känner jag allt igenIsland skrev:Vet ej hur kraftiga axlarna eller andra delar är. Men jag har 40 tum däck och svetsad diff, bak. Det har hållt hittills, men...
Min har en Willys kaross i både plast och plåt den kallas Baby Blue Beast
och var ganska känd tidigare, både i Backracing och Monsterrace sammanhang. Den har varit med i reportage i Four Wheel Drive, minst tio gånger. Det har suttit olika motorer i den t ex 454 och 350, nu sitter det en Rover 8 i den. Bilder finns på www.teammixab.co se under bilder från Tossene - ljusblå Willys.
Du var på annandagsträffen i borås med va?? och har sett den i 4WD några gånger.
Har du orginal drivalxlar eller är de bytta till grövre??
Hade du orginal axlarna i Formula offroad med??
Vad säger du om Rover 8an är det bra med krut i den??
Funderar på 38 eller 40" så e ju bra och veta vad jag behöver byta:twisted:
Har du ändrat hjul upphängningen nått eller är det orginal??
4x4 Engineering Sandhill
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
Det var inte jag som var i Borås. Jag har bara kört i Tossene eftersom det är nära Hunnebostrand, där jag bor. Jag tror att det är originalaxlar. Jag vet att det suttit andra axlar på bilen, men det var Henrik Vesa som tävlade med den. Det kunde varit mer "pulver", men den duger bra att traila runt med i skogen. Jag såg att du var intresserad av körningen i Tossene till helgen. Du kan ju titta själv på bilen. Jag kan väldigt lite om Range Rover. Mitt jeep-intresse håller sig i första hand kring Ford Bronco 66 - 77. Jag har två stycken -74. De har pensionerats från skogen och körs bara på asfalt. Baby Blue Beast får åka i skogen.
Hehe då var det en liknande där Tyvärr så har jag ingen möjlig het att komma till tossene i helgen men får komma förbi och titta någon gång framåt våren, kommer åka upp till hamburgsund i april troligen så kanske det finns möjlighet och komma förbi dåIsland skrev:Det var inte jag som var i Borås. Jag har bara kört i Tossene eftersom det är nära Hunnebostrand, där jag bor. Jag tror att det är originalaxlar. Jag vet att det suttit andra axlar på bilen, men det var Henrik Vesa som tävlade med den. Det kunde varit mer "pulver", men den duger bra att traila runt med i skogen. Jag såg att du var intresserad av körningen i Tossene till helgen. Du kan ju titta själv på bilen. Jag kan väldigt lite om Range Rover. Mitt jeep-intresse håller sig i första hand kring Ford Bronco 66 - 77. Jag har två stycken -74. De har pensionerats från skogen och körs bara på asfalt. Baby Blue Beast får åka i skogen.
Kollade närmare på axlarna på din bil och de liknar Rangens väldigt mycket iaf.
det är bra då vet jag att det ska funka
4x4 Engineering Sandhill
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat