Morrn.
Hade en skum fundering inatt...hittar VÄLDIGT ofta kanonfina 2WD äldre Bläzrar och Subber. Vet inte om det är som så att ägarna är äldre och mer rädda om dom.Och att 4WD används hårdare och mer ungdomar som leker,busar och skruvar/bygger om dom.
Frågan är den :
Det som skiljer och behövs bytas/ändas borde ju vara växellådan (kanske går att lätt fixa befintliga mot en fördelningslåda??) skruva dit en fördelningslåda,byta kardan till bakaxeln, byta framaxeln.
Ramarna och karosserna borde ju va samma på 2WD som på 4WD.
Eller är det nå annat jag missat/inte tänkt på/inte räknat med??
Tankar/ideer/förslag/synpunkter??
/Robban
2WD --> 4WD Chevor
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 5922
- Blev medlem: mån nov 13, 2006 22:12
- Ort: Söderhamn
- Kontakt:
Precis, 2wd har ju fästen för övre o undre länkarmar i ramen, o fjädersäte för spiraler mm.Diesel skrev:Spiral/bladfjäder
Men det kan man ju kapa bort.
Då behöver du fästen för bladfjädrar från en 4wd pickup, borra nya hål o bulta fast
(När du ändå är i farten så bygger du ju om till 52" el 56" fjädrar
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Kolla min byggtråd om du vill ha inspiration:
http://www.wildwasby4wd.se/forum/viewtopic.php?t=2755)
Växellådsbalk behöver också bytas.
Likaså styrsnäcka, såvida du inte konverterar till cross-over när du ändå är igång,
då behöver du bara byta pitman-armen
Det går att genomföra, men är mycket jobb.
Låter som ett kul projekt mao.
![:tumbup:](./images/smilies/00tumme.gif)
Det bästa vore nog att skaffa en risig 4wd pickup att plocka delarna från,
och då kan du ju se hur allt sitter också.