Patrol -00
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Patrol -00
Hejsan, e i köpa tagen av en patrol -00 3l diesel. Och tänkte höra om ngn har lite erferenheter att se upp med och gärna lite var man kan hitta en bra billig höjning för att den ska funka med 35".
Men alla tips och råd avseende denna bil uppskattas.
MVH
Mathias
Men alla tips och råd avseende denna bil uppskattas.
MVH
Mathias
-
- Guru
hej å grattis till en potent offroadbil
du kan billigt göra en fjäderhöjning med enbart distanser under fjädrarna,2" räcker för 35or men du kan höja 6" det har jag på min 91a å det är samma ram å axlar/fjädrar som din
jag satte ut min här på forumet till försäljning i går så kolla där så ser du hur fjädringen fungerar
du kan få bilder på min höjning om du vill
du kan billigt göra en fjäderhöjning med enbart distanser under fjädrarna,2" räcker för 35or men du kan höja 6" det har jag på min 91a å det är samma ram å axlar/fjädrar som din
jag satte ut min här på forumet till försäljning i går så kolla där så ser du hur fjädringen fungerar
Låter ju lovande.. Självklart vill man ju ha så stora däck som möjligt. Men som vanligt den ständiga fråga hur vägenegenskaperna blir och orket om man nu inte byter utväxling.. Men om man börjar med 2" höjning, var får man puckar ifrån, och e det något annat man behöver tänka på, swaybar, bromslangar osv?
Funkar orginalfälgarna med 35 x 13.5"are??
En annan fråga hur e fyrhjulsdriften på dessa, när e mittdiffen låst??
MVH
Mathias
Funkar orginalfälgarna med 35 x 13.5"are??
En annan fråga hur e fyrhjulsdriften på dessa, när e mittdiffen låst??
MVH
Mathias
-
- Guru
Tjena! Hittade detta på nätet.. E det ngt känt problem??
SUBJECT: NISSAN PATROL ST 3L DIESEL, 2000 - Very disgruntled Nissan customer (20/06/2006) *ENGINE* *CONSUMER ADVICE*
"I recently purchased a a 3 Litre Diesel Patrol. The vehicle was purchased from a car yard and I had a pre inspection. Last week, on returning from the long weekend the vehicle stated to blow heavy smoke. I immediately switched the vehicle off and pulled over to the side of the road. Yep it was a tow truck job.
The statutory warranty had expired by 400 km. I put the vehicle in for repair to find out that I had blown a piston in number 4 pot and number 2 had a hole in it.
I have since been advised that this problem is common place for the 2000 model 3L Diesel and this expensive repair is carried out regularly.
I am disappointed that Nissan are not interested and will only discuss the matter if I have the full service history of Nissan dealer service. I did not own the vehicle prior to 3 months ago. My question being if Nissan was aware of a well documented problem why did they not recall the vehicle and replace the problem components. I own a Nissan X-Trail as well from new. I now have serious concerns related to Nissan customer service and care for their customers. This will influence future purchases. Let this be a warning to all who buy a 2000 3 Litre Diesel Patrol to have the head removed and the pistons checked prior to purchase it will save you around $6000. Very disgruntled Nissan customer" P Bates, Mooroolbark VIC 0407 131119
SUBJECT: NISSAN PATROL ST 3L DIESEL, 2000 - Very disgruntled Nissan customer (20/06/2006) *ENGINE* *CONSUMER ADVICE*
"I recently purchased a a 3 Litre Diesel Patrol. The vehicle was purchased from a car yard and I had a pre inspection. Last week, on returning from the long weekend the vehicle stated to blow heavy smoke. I immediately switched the vehicle off and pulled over to the side of the road. Yep it was a tow truck job.
The statutory warranty had expired by 400 km. I put the vehicle in for repair to find out that I had blown a piston in number 4 pot and number 2 had a hole in it.
I have since been advised that this problem is common place for the 2000 model 3L Diesel and this expensive repair is carried out regularly.
I am disappointed that Nissan are not interested and will only discuss the matter if I have the full service history of Nissan dealer service. I did not own the vehicle prior to 3 months ago. My question being if Nissan was aware of a well documented problem why did they not recall the vehicle and replace the problem components. I own a Nissan X-Trail as well from new. I now have serious concerns related to Nissan customer service and care for their customers. This will influence future purchases. Let this be a warning to all who buy a 2000 3 Litre Diesel Patrol to have the head removed and the pistons checked prior to purchase it will save you around $6000. Very disgruntled Nissan customer" P Bates, Mooroolbark VIC 0407 131119
YJ-93, med lite xtra allt
Montero-94
Förhoppningsvis snart Patrol-00
Montero-94
Var mycket naera att koopa denna patrol -00, var vaeldigt overtygad men har blivit avskrackt av denna ZD30 motorn.. Ngn som har nga asikter. Har borjat vaent blickarna at Landcruiser och pajero istaellet..
Sa tips och lankar om detta sporsmal e mkt valkommande..
Mathias
Sa tips och lankar om detta sporsmal e mkt valkommande..
Mathias
YJ-93, med lite xtra allt
Montero-94
Montero-94
2" känns som en bra nybörjarhöjningRoger Patrol skrev:hej å grattis till en potent offroadbil
Klarar man besiktningen med distanserna monterade?
Måste man göra andra modifieringar för att använda distanserna?
-
- Guru