Karosshöjning Trooper
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Karosshöjning Trooper
Det är så att jag håller på o höjjer min Trooper 3,5" i karossen. Bak är den redan uppe men nu när jag ska få upp den fram så uppkom det lite problem.
Bak så höjde jag upp hela bilen och sedan pallade jag upp under trösklarna/sparklådorna och lät ramen sjunka ifrån karossen. Det gick skitbra.
Men fram så är trösklarna/sparklådorna inte i bästa skick. Har fått en del stryk samt rostangrepp så jag vågar inte palla upp karossen där.
Nu undrar jag om någon vet hur mycket golvet klarar. Vågar man låta karossen vila på golvet? Om man lägger plankor så det fördelar tyngden över större ytor?
Hade jag haft en travers så hade jag redan varit klar, nu får jag tyvärr hålla till godo med pallbockar och garagedomkrafter.
Bak så höjde jag upp hela bilen och sedan pallade jag upp under trösklarna/sparklådorna och lät ramen sjunka ifrån karossen. Det gick skitbra.
Men fram så är trösklarna/sparklådorna inte i bästa skick. Har fått en del stryk samt rostangrepp så jag vågar inte palla upp karossen där.
Nu undrar jag om någon vet hur mycket golvet klarar. Vågar man låta karossen vila på golvet? Om man lägger plankor så det fördelar tyngden över större ytor?
Hade jag haft en travers så hade jag redan varit klar, nu får jag tyvärr hålla till godo med pallbockar och garagedomkrafter.
Senast redigerad av CrazyMac den ons nov 08, 2006 21:53, redigerad totalt 1 gånger.
E-tuna Offroaders | Såld ->Isuzu Trooper | Nytt 4x4 projekt kommer framöver. Så länge kör jag i skogen med Yamaha Grizzly 700Fi -08.
Re: Höjjningsfråga
CrazyMac skrev:Det är så att jag håller på o höjjer min Trooper 3,5" i karossen. Bak är den redan uppe men nu när jag ska få upp den fram så uppkom det lite problem.
Bak så höjde jag upp hela bilen och sedan pallade jag upp under trösklarna/sparklådorna och lät ramen sjunka ifrån karossen. Det gick skitbra.
Men fram så är trösklarna/sparklådorna inte i bästa skick. Har fått en del stryk samt rostangrepp så jag vågar inte palla upp karossen där.
Nu undrar jag om någon vet hur mycket golvet klarar. Vågar man låta karossen vila på golvet? Om man lägger plankor så det fördelar tyngden över större ytor?
Hade jag haft en travers så hade jag redan varit klar, nu får jag tyvärr hålla till godo med pallbockar och garagedomkrafter.
Det går nog bra du slipper u den största vikten från ram motor osv ta en träkloss så ska det nog gå bra
Gick bra med golvet.
Men så hade sista karossfästesbulten så klart rostat fast så in i helvete. Dom andra lossnade helt utan våld. Fan va sur man blev när man arbetade hela dagen i verkstan med en enda bult och inte fick loss den. Imorrn åker stora vinkelslipen med för då ska den jävlen bort...
Men så hade sista karossfästesbulten så klart rostat fast så in i helvete. Dom andra lossnade helt utan våld. Fan va sur man blev när man arbetade hela dagen i verkstan med en enda bult och inte fick loss den. Imorrn åker stora vinkelslipen med för då ska den jävlen bort...
E-tuna Offroaders | Såld ->Isuzu Trooper | Nytt 4x4 projekt kommer framöver. Så länge kör jag i skogen med Yamaha Grizzly 700Fi -08.
Nu jävlar händer det grejjer, 10/12 klossar på plats. Satte den stora kapen i den jävla rostiga bulten och skickade den åt helvete. Nu återstår det bara att svetsa upp ramen längst fram där dom 2 sista klossarna ska sitta. Hela ramen är jävligt frisk förutom precis längst fram. Jävligt skumt. Isuzu måste ha gjort någon miss med rostskyddet där.
slhap: Bilder kommer imorrn kväll. Hade kameran med igår men eftersom det gick så jävla dåligt då hade jag ingen lust alls att ta några bilder.
slhap: Bilder kommer imorrn kväll. Hade kameran med igår men eftersom det gick så jävla dåligt då hade jag ingen lust alls att ta några bilder.
E-tuna Offroaders | Såld ->Isuzu Trooper | Nytt 4x4 projekt kommer framöver. Så länge kör jag i skogen med Yamaha Grizzly 700Fi -08.
Jag skulle gissa att det är någon som rostskyddat den bakre delarna av ramen Dom izusuna jag sett brukar ramen rosta på mer än karossen,oftast är dom rostigast på insidan ramen framför bakaxelnCrazyMac skrev:Nu jävlar händer det grejjer, 10/12 klossar på plats. Satte den stora kapen i den jävla rostiga bulten och skickade den åt helvete. Nu återstår det bara att svetsa upp ramen längst fram där dom 2 sista klossarna ska sitta. Hela ramen är jävligt frisk förutom precis längst fram. Jävligt skumt. Isuzu måste ha gjort någon miss med rostskyddet där.
slhap: Bilder kommer imorrn kväll. Hade kameran med igår men eftersom det gick så jävla dåligt då hade jag ingen lust alls att ta några bilder.
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Här kommer lite bilder från garaget. Håller fortfarande på att byta ut plåt, svetsar och grejjar. Kommer väl mera bilder när jag kommer framåt. Fick tag i en ny stötfångare också, bra mycket ballare en min egensvetsade grillguard som fungerade som grävskopa när man nosade ner i diken och surhål.
Troopern
Nya kofångaren
Numera 3.5" högre i karossen
Karossfästet VF, rostskadat. Nästan fixat.
Tror jag dragit av snart varenda jävla bult jag gett mig på.
Polarens Wrangler som står brevid. Med bladfjädrarna numera på rätt sida av axlarna.
Troopern
Nya kofångaren
Numera 3.5" högre i karossen
Karossfästet VF, rostskadat. Nästan fixat.
Tror jag dragit av snart varenda jävla bult jag gett mig på.
Polarens Wrangler som står brevid. Med bladfjädrarna numera på rätt sida av axlarna.
E-tuna Offroaders | Såld ->Isuzu Trooper | Nytt 4x4 projekt kommer framöver. Så länge kör jag i skogen med Yamaha Grizzly 700Fi -08.