Långtids projekt (nytt chassie på G )
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Långtids projekt (nytt chassie på G )
Tänkte jag skulle bygga en ny crawler då abstinensen blev för stor efter jag sålt min förra.
Konceptet lyder:
Rörchassie med riktig plåt som "body panels"
Twin force axlar
Hpi e-savage växellåda
Stampede växellåda som ska agera fördelningslåda
savage stötdämpare
En stor borstlös outrunner motor
Mamba max fartreglage
3S 11,1v 3500mAh lipo batteri
2.2 beadlock fälgar
Rox lox däck (140mm höga och 55mm breda)
Traxxas TQ3 radio (3-kanals)
Winsch som ska köras på 3:e kanalen på radion
Något i stil som detta chassi hade jag tänkt mig:
detta är stampede växellådan:
Dessa fälgar är beställa och kommer på posten:
Och en liten bild på däcken som ska beställas inom en snar framtid (irok look alike)
Konceptet lyder:
Rörchassie med riktig plåt som "body panels"
Twin force axlar
Hpi e-savage växellåda
Stampede växellåda som ska agera fördelningslåda
savage stötdämpare
En stor borstlös outrunner motor
Mamba max fartreglage
3S 11,1v 3500mAh lipo batteri
2.2 beadlock fälgar
Rox lox däck (140mm höga och 55mm breda)
Traxxas TQ3 radio (3-kanals)
Winsch som ska köras på 3:e kanalen på radion
Något i stil som detta chassi hade jag tänkt mig:
detta är stampede växellådan:
Dessa fälgar är beställa och kommer på posten:
Och en liten bild på däcken som ska beställas inom en snar framtid (irok look alike)
Senast redigerad av skogsvild den mån apr 11, 2011 19:06, redigerad totalt 1 gånger.
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
www.rc4wd.com säljer dom däcken. Finns i både 2.2 och 1.9 fälgarMrHawk skrev:vilka säljer dom däcken o vilken storlek? Är sugen på nya till min Ford
vet ej om de ska göra til 1.5 fälgar oxå kolla in sidan för info om storlekar osv
NU har däck och fälgar ramlat in.
Däcken:
Och här är en bild på fälgarna:
Sen så har jag bestämat att korta axlarna lite så den inte blir så jätte bred. Kortat ena axeln ca 3 cm på bilden och då blir breden 34cm ytterkant på däcken:
Har mätt lite och kommit fram till att hjulbasen kommer bli 40,5cm och då kommer däcken bli ca 39,5" i verklig skala.
Här är däcken utställda med bredden och hjulbasen korekt inmätt så man får en liten hint om hur det kommer bli:
Nästa steg är att göra en jigg för axlarna och påbörja chassiet.
Mer uppdateringar kommer
Däcken:
Och här är en bild på fälgarna:
Sen så har jag bestämat att korta axlarna lite så den inte blir så jätte bred. Kortat ena axeln ca 3 cm på bilden och då blir breden 34cm ytterkant på däcken:
Har mätt lite och kommit fram till att hjulbasen kommer bli 40,5cm och då kommer däcken bli ca 39,5" i verklig skala.
Här är däcken utställda med bredden och hjulbasen korekt inmätt så man får en liten hint om hur det kommer bli:
Nästa steg är att göra en jigg för axlarna och påbörja chassiet.
Mer uppdateringar kommer
Lång tid, beror på vad man menar, 6timmar nattjobb är lång tid, men att sova 14h är också lång tidskogsvild skrev:Nja det har kommit massor imellanwimhed skrev:här blev det tomt?
står ju långtidsprojekt
Blazer -89, 5.7, 40" MM, snart 9" högre
garaget.org/wimhed
"Om du har gåshud på pitten så ska du dra ut pitten ur gåsen och tänka över din sexuella läggning"
garaget.org/wimhed
"Om du har gåshud på pitten så ska du dra ut pitten ur gåsen och tänka över din sexuella läggning"
nu har jag haft lite ledig tid så nu har jag börjat lite smått på chassiet.
kommer fler bilder imorron då jag ska fortsätta
kommer fler bilder imorron då jag ska fortsätta
nu är chassiet klart i det stora hela. Ska dit med stötdämpartorn och löda dit muttrar där "karossplåtarna" ska skruvas fast.
Mer än så här kunde jag inte göra idag då all rundstång är slut, helt sjukt men jag har gjort av med 6 METER rundstång på det här chassiet och det kanske går åt 1,5-2 meter till
nu till bilderna:
Höjden kommer bli ca 2-4cm lägre än vad som visas på bilderna.
och ös på med kommentarer nu
Mer än så här kunde jag inte göra idag då all rundstång är slut, helt sjukt men jag har gjort av med 6 METER rundstång på det här chassiet och det kanske går åt 1,5-2 meter till
nu till bilderna:
Höjden kommer bli ca 2-4cm lägre än vad som visas på bilderna.
och ös på med kommentarer nu
-
- Användare
axlar 700:-Andreoffroad skrev:hur mycket har axlar och sånt kostat
däck ca 500:-
fälgar ca 300:-
växellåda 200:-
6mm rundstång 6m 50:-
Kommer inte ihåg alla priser exakt men det är nära nog.
-
- Användare
Nae det är bara däcken som är köpta på rc4wd resten är ebay köp.Andreoffroad skrev:har du köpt allt på rc4wd sidan eller jag är sugen på en men vill mer har en verklig bil typ cheva blazer eller nåt sånt vet du var man kan få tag i det
Det jag kan komma på nu på rak arm är att köpa antingen axial AX-10 kit eller en axial SCX-10 och sen köpa en blazer kaross och sätta på.
Blazer karosser finns ju nästan överallt.
tex http://www.rc-butiken.se/index.php?act= ... uctId=5510