Vindruta Cherokee/Comanche?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Vindruta Cherokee/Comanche?
Har nyligen köpte en Comanche, ett riktigt kap, går prefekt o motor och drivlina och kostade mig 5000... MEN
Någon av de tidigare ägarna har antingen haft ett stort intresse för golf, eler vart väldigt oförsiktig, så jag behöver en ny ruta...
Va inne hos glasmästaren, och där hamnade priset på 6500 kr för en ruta, inkl. montering då... Men det va 2,5 timmar, så rutan hamnar iaf på 3000 vilket jag fortfaronde tycker är dyrt
Särskilt om man betänker att bilen främst ska köras i skogen när den är färdigbyggd..
Ska höra med en glasmästare till, men troligen ligger dem rätt lika...
Ingen här söderifrån som sett någon Cherokee XJ på nån skrot, eller har någon stående som reservdelbil som skulle kunna tänka sig att bli av med en ruta? Eller har något tips på någon bilglasmästare? I värsta fall får man väll köpa en röten XJ och bara plocka rutan och lite småkrafs..
Byta gör jag själv, sitter butyltejpad, då går det väll på drygt 2 - 2,5 timmar... Glasmästarn skulle limma ( ) fast rutan på terränbilen med sån stenhårt lim som dem har på nya personbilar... Vilket skulle göra att den inte lever länge
Fanns en XJ här, men den har någon smartskalle slagit sönder rutan på Fattar inte att folk tror det är okej att slå sönder bilarna på skroten...
Någon av de tidigare ägarna har antingen haft ett stort intresse för golf, eler vart väldigt oförsiktig, så jag behöver en ny ruta...
Va inne hos glasmästaren, och där hamnade priset på 6500 kr för en ruta, inkl. montering då... Men det va 2,5 timmar, så rutan hamnar iaf på 3000 vilket jag fortfaronde tycker är dyrt
Särskilt om man betänker att bilen främst ska köras i skogen när den är färdigbyggd..
Ska höra med en glasmästare till, men troligen ligger dem rätt lika...
Ingen här söderifrån som sett någon Cherokee XJ på nån skrot, eller har någon stående som reservdelbil som skulle kunna tänka sig att bli av med en ruta? Eller har något tips på någon bilglasmästare? I värsta fall får man väll köpa en röten XJ och bara plocka rutan och lite småkrafs..
Byta gör jag själv, sitter butyltejpad, då går det väll på drygt 2 - 2,5 timmar... Glasmästarn skulle limma ( ) fast rutan på terränbilen med sån stenhårt lim som dem har på nya personbilar... Vilket skulle göra att den inte lever länge
Fanns en XJ här, men den har någon smartskalle slagit sönder rutan på Fattar inte att folk tror det är okej att slå sönder bilarna på skroten...
Jeep Comanche Laredo 4,0 -88 under uppbyggnad
-
- Veteran
- Inlägg: 1514
- Blev medlem: ons jan 14, 2009 20:54
- Ort: Markaryd
Kolla på usa skroten i osby dom har nog en. Dom har ett helt gäng med cherokee's där.
Deras ruta borde väll passa på en comanche.
Deras ruta borde väll passa på en comanche.
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a
Ja det ska avra samma på XJ och MJ...cherokeex2 skrev:Kolla på usa skroten i osby dom har nog en. Dom har ett helt gäng med cherokee's där.
Deras ruta borde väll passa på en comanche.
Tror jag vet vilken skrot du menar faktiskt...
Måste vara dessa va?
http://www.bildelarosby.se/main.htm
Står inte att dem har någon, men vet du om den har plockgård? får skicka ett mail annars och fråga...
Jeep Comanche Laredo 4,0 -88 under uppbyggnad
-
- Veteran
- Inlägg: 1514
- Blev medlem: ons jan 14, 2009 20:54
- Ort: Markaryd
Ja det är den jag menade. Man får inte plocka saker själv där, men säger man till dem inne i kundmottagningen så skickar dom en mekaniker att plocka ut rutan åt dig medans du väntar. Vill du följa med ut bland bilarna så brukar det inte vara något problem.
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a
Men låter skitbra Får ta en roadtripp med kärra bakom 740in och åka till osby tror jagcherokeex2 skrev:Ja det är den jag menade. Man får inte plocka saker själv där, men säger man till dem inne i kundmottagningen så skickar dom en mekaniker att plocka ut rutan åt dig medans du väntar. Vill du följa med ut bland bilarna så brukar det inte vara något problem.
Jeep Comanche Laredo 4,0 -88 under uppbyggnad
-
- Veteran
- Inlägg: 1514
- Blev medlem: ons jan 14, 2009 20:54
- Ort: Markaryd
Rutan sitter limmad på cherokee, men är man försiktig så borde det gå att få ut den hel.
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a
På bilen här i kalmar med trasig ruta är den butyltejpad... Är det olika på olika bilar eller?
Isf är det busenkelt att få väck den hel sålänge den inte är sprucken från början. Har 24,5 meter skärtråd sen jag bytte ruta i min 740... Gick inte köpa en meter bara
Isf är det busenkelt att få väck den hel sålänge den inte är sprucken från början. Har 24,5 meter skärtråd sen jag bytte ruta i min 740... Gick inte köpa en meter bara
Tackar Är ju lite närmare än Osbylcd1810 skrev:returbilen i kristianstad har 2 st
Jeep Comanche Laredo 4,0 -88 under uppbyggnad