Förd.låda m kardan ??
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Beroende
- Inlägg: 1046
- Blev medlem: ons feb 15, 2006 20:03
- Ort: Sandared
Förd.låda m kardan ??
Finns det någon kraftig förd.låda som har kardan mellan vxl.låda o förd.lådan typ som Suzukin, ska vara till större Dieselspis m automat, vilka bilar satt den isåfall i? Finns det någon på forumet som kan ha en sådan?
MVH / Arne Karlsson
MVH / Arne Karlsson
Volvo sugga 1.0: hög 1.5:1 låg
Dodge weapon carrier 6wd fristående fördelningslåda som är jävligt låg växlad runt 4? något tror jag (letar en sådan till suggan)
ev vanlig 4wd weapon carrier lär ju ha också men de kan jag inget om i nuläget.
Np 205 finns som fristående till IHscout vill jag minnas, ligger kring 1.0:1 hög och 2.0:1 låg (inte exakt men närmast)
Lada niva har en fristående dock mellandiff och kan ej utväxling.
volvo 903 går ju bygga till fristående men det visste du redan
suzuki behövs inte nämnas.
vet om en fördelninglåda till en diesel pickupp troligen isuzu eller dyl fristående kraftig sak i alu väger inte as men är hyggligt tung ändå, utgångarna ligger i mitten fram och bak dvs man kan ju vrida lådan åt önskat håll, gissar på 1:1 och 2:1 i utväxling samma växlings steg som NP lådan, finns en sådan på skroten här i stan, men jag vet ej säkert från vilken bil.
vet inte hur det ligger till på den ryska fronten gällande F-lådorna.
gamla kingcab har fristående lådor också vet ej årsm men det vet åsa-nisse han har ju en på calvinator dock växer dom inte på träd.
hmm kan inte komma på mer i nuläget men hoppas det lilla jag sa var till hjälp om du inte redan visste allt dvs
lycka till.
Dodge weapon carrier 6wd fristående fördelningslåda som är jävligt låg växlad runt 4? något tror jag (letar en sådan till suggan)
ev vanlig 4wd weapon carrier lär ju ha också men de kan jag inget om i nuläget.
Np 205 finns som fristående till IHscout vill jag minnas, ligger kring 1.0:1 hög och 2.0:1 låg (inte exakt men närmast)
Lada niva har en fristående dock mellandiff och kan ej utväxling.
volvo 903 går ju bygga till fristående men det visste du redan
suzuki behövs inte nämnas.
vet om en fördelninglåda till en diesel pickupp troligen isuzu eller dyl fristående kraftig sak i alu väger inte as men är hyggligt tung ändå, utgångarna ligger i mitten fram och bak dvs man kan ju vrida lådan åt önskat håll, gissar på 1:1 och 2:1 i utväxling samma växlings steg som NP lådan, finns en sådan på skroten här i stan, men jag vet ej säkert från vilken bil.
vet inte hur det ligger till på den ryska fronten gällande F-lådorna.
gamla kingcab har fristående lådor också vet ej årsm men det vet åsa-nisse han har ju en på calvinator dock växer dom inte på träd.
hmm kan inte komma på mer i nuläget men hoppas det lilla jag sa var till hjälp om du inte redan visste allt dvs
lycka till.
-
- Beroende
- Inlägg: 1046
- Blev medlem: ons feb 15, 2006 20:03
- Ort: Sandared
Den där fristående lådan som du trodde var till en izusu är garanterat en datsun kingcab låda.
Dodge WC hade en lösning med idiotlåg etta vilket gjorde att den kunde användas utan lågväxel.
Det går att bygga om massa olika lådor till fristående då dom många bara är ihopkopplade med en splinsad hylsa tex mazda
Dodge WC hade en lösning med idiotlåg etta vilket gjorde att den kunde användas utan lågväxel.
Det går att bygga om massa olika lådor till fristående då dom många bara är ihopkopplade med en splinsad hylsa tex mazda
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 213
- Blev medlem: sön feb 26, 2006 19:20
- Ort: Ludvika
Undrar ungefär samma sak. Är på jakt efter en fördelningslåda med hög/lågväxel. Ska sitta i en hemmabyggd bandvagn/snövessla som ska byggas nån gång i framtiden... Motorn är tänkt att bli en MB300D med automat från nån w124. Vill ha en ganska smidig, ej så tung f-låda, utväxling 1:1 på hög och kanske 1:2 på lågen... Har funderat lite på kingcablådor, kan det vara nåt?
Länk till mitt nuvarande bygge...
Kommentera gärna!
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=227320
Länk till mitt nuvarande bygge...
Kommentera gärna!
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=227320
Om du inte nödvändigtvis behöver 1:1 på högen så är suzuki sj fördelningslådor ganska billiga och det finns gott om dom.
Vill man göra det enkelt för sig så tar man tex en golf TD med tillhörande växellåda och svetsar diffen i den.
Sedan har du ett lättvikts drivpaket.
Hade så på en hemmabyggd traktor och den gjorde ca 60kmh på 5:an och det brode räcka för dig.
Jag använde också volvo 240 axel
Vill man göra det enkelt för sig så tar man tex en golf TD med tillhörande växellåda och svetsar diffen i den.
Sedan har du ett lättvikts drivpaket.
Hade så på en hemmabyggd traktor och den gjorde ca 60kmh på 5:an och det brode räcka för dig.
Jag använde också volvo 240 axel
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Vad är det för utväxlingar på suzukilådorna då? Behöver ju inte vara exakt 1:1, det blir fler nerväxlingar där jag kan bestämma utväxling så jag får den fart jag vill ha. Hur sitter axlarna på en sån? Sitter utgående mittemot varandra och ingående på sidan eller?Mathias T skrev:Om du inte nödvändigtvis behöver 1:1 på högen så är suzuki sj fördelningslådor ganska billiga och det finns gott om dom.
Vill man göra det enkelt för sig så tar man tex en golf TD med tillhörande växellåda och svetsar diffen i den.
Sedan har du ett lättvikts drivpaket.
Hade så på en hemmabyggd traktor och den gjorde ca 60kmh på 5:an och det brode räcka för dig.
Jag använde också volvo 240 axel
Har haft en annan maskin med det konceptet du säger. Vill däremot ha mer pulver, den nuvarande maskinen har c:a 70 hk och det är för klent, vill nog ha minst 120 hk... Drar ledsladd på skoterlederna under vintrarna och då går det åt lite effekt om man inte vill åka i snigelfart...
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 105
- Blev medlem: tor feb 23, 2006 12:25
- Ort: sandhem
http://www.terrangaxel.com/hemsida.html Har en hög med GMC lådor.von_skyffel skrev:e de nån som vet om en sån gmc fördelnings låda??? skulle behöva en sådan
Du har ingånde axel mitt framåt och utgående åt höger både bak och fram.holm skrev:Vad är det för utväxlingar på suzukilådorna då? Behöver ju inte vara exakt 1:1, det blir fler nerväxlingar där jag kan bestämma utväxling så jag får den fart jag vill ha. Hur sitter axlarna på en sån? Sitter utgående mittemot varandra och ingående på sidan eller?Mathias T skrev:Om du inte nödvändigtvis behöver 1:1 på högen så är suzuki sj fördelningslådor ganska billiga och det finns gott om dom.
Vill man göra det enkelt för sig så tar man tex en golf TD med tillhörande växellåda och svetsar diffen i den.
Sedan har du ett lättvikts drivpaket.
Hade så på en hemmabyggd traktor och den gjorde ca 60kmh på 5:an och det brode räcka för dig.
Jag använde också volvo 240 axel
Har haft en annan maskin med det konceptet du säger. Vill däremot ha mer pulver, den nuvarande maskinen har c:a 70 hk och det är för klent, vill nog ha minst 120 hk... Drar ledsladd på skoterlederna under vintrarna och då går det åt lite effekt om man inte vill åka i snigelfart...
Utväxlingen skiljer beroende på vilken model lådan kommer ifrån
sj410 har 1,580:1 på högen och 2,511:1 på lågen
sj413 och samuraj har 1,409:1 på högen och 2,268:1 på lågen
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Det lät ju faktiskt riktigt bra... kanske får börja spana efter nån sån när man ska börja jaga alla grejer som behövs... Tack för hjälpen...Mathias T skrev:holm skrev:Du har ingånde axel mitt framåt och utgående åt höger både bak och fram.Mathias T skrev:
Utväxlingen skiljer beroende på vilken model lådan kommer ifrån
sj410 har 1,580:1 på högen och 2,511:1 på lågen
sj413 och samuraj har 1,409:1 på högen och 2,268:1 på lågen