Personliga meddelanden!!

Hjälp, frågor eller tips rörande sajten och forumet

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Personliga meddelanden!!

Inlägg av Rasmus » sön mar 12, 2006 21:08

Finns det nån speciell anledning till att det är avstängt!!
Det kanske står varför här någonstans men jag har inte hittat det!!!!
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » sön mar 12, 2006 22:23

Kör med minimalt med funktioner på än så länge, vill veta lite hur mycket bandbredd jag drar.

Problemet med personliga meddelanden är att jag inte kan ha kontroll på hur mycket som sparas, och jag kan inte radera när det börjar ta plats.

Kan slå på en begränsad variant, men då finns risken att ens inkorg blir full för snabbt o meddelanden inte kommer fram.

Inte helt omöjligt att den funktionen och en del andra kommer att aktiveras dock. Men som sagt, känner mig fram lite på hur forumet ska fungera och utformas, men är det väldigt många som vill att personliga meddelanden ska aktiveras så får jag ta och omvärdera det lite.
I aim to misbehave

pjocke
Veteran
Inlägg: 2156
Blev medlem: sön feb 12, 2006 20:50
Ort: Malmö

Inlägg av pjocke » mån mar 13, 2006 9:03

Har B-one maxbegränsning på bandbreddsutnyttjandet? Låter inget vidare...

Jag kan tänka mig att hosta en maskin till 4x4sweden.se och vad det nu kan vara som kokas ihop tillsammans med offroad.se från och med den 1/5, då mitt lilla hallbygge (ja, det blir seriöst - ingen städskrubb) är klart... om det är av intresse.

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » mån mar 13, 2006 9:13

pjocke skrev:Har B-one maxbegränsning på bandbreddsutnyttjandet? Låter inget vidare...

Jag kan tänka mig att hosta en maskin till 4x4sweden.se och vad det nu kan vara som kokas ihop tillsammans med offroad.se från och med den 1/5, då mitt lilla hallbygge (ja, det blir seriöst - ingen städskrubb) är klart... om det är av intresse.
Nä dom har "fri" bandbredd så länge man inte drar tillräckligt för att störa dom andra sidorna som ligger på samma server/lina, men verkar vara lugnt, drar rätt mycket bandbredd på mrhawk.com som åsså igger på b-one och har funkat klockrent, tack vare att jag inte låter folk ladda upp bilder här så drar det inte så mycket ändå.

Men är sugen att lägga till ett galleri på sidan som folk kan ladda up bilder i, o då blir det helt ruskigt mycket bandbredd...

Men vi får la se, kanske får höra av mig i framtiden om lite hostingplaner 8) Växer antalet användare rejält så kommer jag förr eller senare leta efter någon mer "seriös" host iaf.
I aim to misbehave

pjocke
Veteran
Inlägg: 2156
Blev medlem: sön feb 12, 2006 20:50
Ort: Malmö

Inlägg av pjocke » mån mar 13, 2006 9:27

MrHawk skrev:Men vi får la se, kanske får höra av mig i framtiden om lite hostingplaner 8) Växer antalet användare rejält så kommer jag förr eller senare leta efter någon mer "seriös" host iaf.
Det är bara att hojta. Jag kan säkert rota fram nån maskin att köra på också om det kniper :)

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » mån mar 13, 2006 9:34

pjocke skrev: Det är bara att hojta. Jag kan säkert rota fram nån maskin att köra på också om det kniper :)
Gamla maskiner har jag gott om här annars...... 5burkar ståendes.. i en liten 1:a... iofs bara 3 som går just nu, kanske tur det :lol:

Slagit på personliga meddelanden, om än lite begränsad till antalet sparade, så får vi se hur det funkar :D
I aim to misbehave

Rasmus
Forumräv
Inlägg: 522
Blev medlem: tor mar 02, 2006 14:47
Ort: Bjärnum

Inlägg av Rasmus » mån mar 13, 2006 16:16

:woot: :tumbup:

Det behöver inte vara så stor inkorg!!!
Nu slipper man kladda ner en tråd för att bara säga en sak!!!

Tack för hjälpen!!
Mvh Rasmus
Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!

Skriv svar