Chevrolet k1500 -89

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

cheva k1500
Veteran
Inlägg: 1757
Blev medlem: fre dec 05, 2008 19:06
Ort: Oxelösund

Inlägg av cheva k1500 » sön maj 02, 2010 15:18

dumle skrev:Hur går det för dig marcus är det mycket att göra tycker att det har ståt stil ett tag nu
Haha jodå det går segt först va/är problem med tjejen sen har jag haft mycket jobb på stålverket den senaste tiden.Det är ju rälsbrott på kranarna hela jävla tiden.Och när det inte är rälbrott så är det magnetok som ska svetsas.Men jag börjar komma igång ska iväg till strängnäs och inhandla färg snart
Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......

dumle
Användare
Inlägg: 80
Blev medlem: fre apr 16, 2010 13:48
Ort: Vingåker

Inlägg av dumle » sön maj 02, 2010 16:41

cheva ck1500 skrev:
dumle skrev:Hur går det för dig marcus är det mycket att göra tycker att det har ståt stil ett tag nu
Haha jodå det går segt först va/är problem med tjejen sen har jag haft mycket jobb på stålverket den senaste tiden.Det är ju rälsbrott på kranarna hela jävla tiden.Och när det inte är rälbrott så är det magnetok som ska svetsas.Men jag börjar komma igång ska iväg till strängnäs och inhandla färg snart
Det va ju de jag sa du skulle inte ha tagit jour jobbet jag visste nästan att hon skulle sticka.40 timmar på två dagar är inte normala arbets tider.Jaja det löser sig väl får vi väl hoppas.Strängnäs säger du du ska möjligt viss inte besöka milmac och måla bilen militärgrön.Har du fixat rören ännu?

cheva k1500
Veteran
Inlägg: 1757
Blev medlem: fre dec 05, 2008 19:06
Ort: Oxelösund

Inlägg av cheva k1500 » sön maj 02, 2010 17:15

dumle skrev:
cheva ck1500 skrev:
dumle skrev:Hur går det för dig marcus är det mycket att göra tycker att det har ståt stil ett tag nu
Haha jodå det går segt först va/är problem med tjejen sen har jag haft mycket jobb på stålverket den senaste tiden.Det är ju rälsbrott på kranarna hela jävla tiden.Och när det inte är rälbrott så är det magnetok som ska svetsas.Men jag börjar komma igång ska iväg till strängnäs och inhandla färg snart
Det va ju de jag sa du skulle inte ha tagit jour jobbet jag visste nästan att hon skulle sticka.40 timmar på två dagar är inte normala arbets tider.Jaja det löser sig väl får vi väl hoppas.Strängnäs säger du du ska möjligt viss inte besöka milmac och måla bilen militärgrön.Har du fixat rören ännu?
Jaja skit samma det finns fler om det bara är så.Japp den blir mörk militärgrön.Och ja rören är införskafade så nu är det bara tiden som fattas men jag tror att jag börjar få lite ledigt nån gång nästa vecka så då drar tokigheterna igång igen
Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......

koppartaket
Veteran
Inlägg: 2001
Blev medlem: tis sep 09, 2008 20:33
Ort: Lidköping
Kontakt:

Inlägg av koppartaket » sön maj 02, 2010 21:57

cheva ck1500 skrev:Är inne i en fas av på pensling av underredsmassa

Lite före bilder
Bild
Bild

Använder plastic paddings fungerar bra.Sotis är med och övervakar så det inte ska gå som vanligt
Bild
det är ju lite synd att dom inte får en ordentlig underreds behandling när dom tas in.. :vetej:
Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)

cheva k1500
Veteran
Inlägg: 1757
Blev medlem: fre dec 05, 2008 19:06
Ort: Oxelösund

Inlägg av cheva k1500 » mån maj 03, 2010 16:51

koppartaket skrev:
cheva ck1500 skrev:Är inne i en fas av på pensling av underredsmassa

Lite före bilder
Bild
Bild

Använder plastic paddings fungerar bra.Sotis är med och övervakar så det inte ska gå som vanligt
Bild
det är ju lite synd att dom inte får en ordentlig underreds behandling när dom tas in.. :vetej:
Ja riktigt synd.Det blir så mycket onödigt arbeta på grund utav det
Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......

cheva k1500
Veteran
Inlägg: 1757
Blev medlem: fre dec 05, 2008 19:06
Ort: Oxelösund

Inlägg av cheva k1500 » sön maj 09, 2010 16:48

Hum undra vart jag gjorde av rören nånstans.Ska om jag kan leta fram dom man ska ju ha så mycket bröte nere vid verkstan.Jag har även beställt ut plåt så jag äntligen ska få min kofångare
Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......

dumle
Användare
Inlägg: 80
Blev medlem: fre apr 16, 2010 13:48
Ort: Vingåker

Inlägg av dumle » sön maj 09, 2010 22:33

cheva ck1500 skrev:Hum undra vart jag gjorde av rören nånstans.Ska om jag kan leta fram dom man ska ju ha så mycket bröte nere vid verkstan.Jag har även beställt ut plåt så jag äntligen ska få min kofångare
Åå du är ju fan otrolig.Va blev det för plåt då blev det från arbetsgivarn eller btw hur är det med tjejen

cheva k1500
Veteran
Inlägg: 1757
Blev medlem: fre dec 05, 2008 19:06
Ort: Oxelösund

Inlägg av cheva k1500 » sön maj 09, 2010 22:36

dumle skrev:
cheva ck1500 skrev:Hum undra vart jag gjorde av rören nånstans.Ska om jag kan leta fram dom man ska ju ha så mycket bröte nere vid verkstan.Jag har även beställt ut plåt så jag äntligen ska få min kofångare
Åå du är ju fan otrolig.Va blev det för plåt då blev det från arbetsgivarn eller btw hur är det med tjejen
Haha ja jag vet att jag är det.Yepp det blev weldox det blir nog bra seg och lätt.Jo då det är väl bra.Nu är det lungt och skönt hemma det får du tolka som du vill :roll:
Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......

dumle
Användare
Inlägg: 80
Blev medlem: fre apr 16, 2010 13:48
Ort: Vingåker

Inlägg av dumle » mån maj 10, 2010 22:17

Ja okej va blir det bak då för om jag känner dig rätt så ska det matcha både fram och bak blir det hysh hysh plåt där eller.Haha lika romantisk som vanligt hör jag haha jaja fast du är väl lycklig nu när du får bo i verkstan

cheva k1500
Veteran
Inlägg: 1757
Blev medlem: fre dec 05, 2008 19:06
Ort: Oxelösund

Inlägg av cheva k1500 » mån maj 10, 2010 22:22

dumle skrev:Ja okej va blir det bak då för om jag känner dig rätt så ska det matcha både fram och bak blir det hysh hysh plåt där eller.Haha lika romantisk som vanligt hör jag haha jaja fast du är väl lycklig nu när du får bo i verkstan
Haha jag förstår inte va du menar.Nja hysh hysh plåt det blir armox plåt så man får lite vikt där bak det blir nog bra.Ja jo fast jag har ju inte hunnit vara i verkstan så mycket först har man varit aldeles för mycket på stålverket sen har min käre far släppat in en skotare och en dumper i verkstan också
Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......

cheva k1500
Veteran
Inlägg: 1757
Blev medlem: fre dec 05, 2008 19:06
Ort: Oxelösund

Inlägg av cheva k1500 » sön maj 23, 2010 20:52

Har inte hänt så mycket.Och när man tänkte börja lite ute så blev det dåligt väder istället.Så det blev lite inomhus aktiviteter efter lite tänkande och ritande hade jag två cirklar på ett paper

Bild

Hög koncentration

Bild

Så då va ytterringen färdig skuren

Bild

Verkar ju passa bra

Bild

Nu ska det bara skäras ut i 5-6 mm plåt.Se när man får tid med det
Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......

dumle
Användare
Inlägg: 80
Blev medlem: fre apr 16, 2010 13:48
Ort: Vingåker

Inlägg av dumle » sön maj 23, 2010 20:58

Så där ja har du verkligen gjort det där själv haha.Du använder dom fälgarna ändå.Men du ska väl bredda dom :lol: Skönt att du kommer igång så du inte har grävit ner dig helt efter allt kommer förbi nån dag och kollar hur det går

cheva k1500
Veteran
Inlägg: 1757
Blev medlem: fre dec 05, 2008 19:06
Ort: Oxelösund

Inlägg av cheva k1500 » sön maj 23, 2010 21:02

dumle skrev:Så där ja har du verkligen gjort det där själv haha.Du använder dom fälgarna ändå.Men du ska väl bredda dom :lol: Skönt att du kommer igång så du inte har grävit ner dig helt efter allt kommer förbi nån dag och kollar hur det går
Haha jo du.Känner mig riktigt duktig.Japp snåljon som man är så blir det dom fälgarna.Jafö fan dom ska bli 8-9 tum iallafal bara att smälla upp i svarven.Nä haha grävt ner mig har jag inte gjort har jobbat istället.Du är så välkommen så
Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......

dumle
Användare
Inlägg: 80
Blev medlem: fre apr 16, 2010 13:48
Ort: Vingåker

Inlägg av dumle » sön maj 23, 2010 22:01

cheva ck1500 skrev:
dumle skrev:Så där ja har du verkligen gjort det där själv haha.Du använder dom fälgarna ändå.Men du ska väl bredda dom :lol: Skönt att du kommer igång så du inte har grävit ner dig helt efter allt kommer förbi nån dag och kollar hur det går
Haha jo du.Känner mig riktigt duktig.Japp snåljon som man är så blir det dom fälgarna.Jafö fan dom ska bli 8-9 tum iallafal bara att smälla upp i svarven.Nä haha grävt ner mig har jag inte gjort har jobbat istället.Du är så välkommen så
Haha tvekade inte en sekund på att du gjort det själv.Skär du ringarna på jobbet eller.Haha det låter ju enkelt bara att smälla upp i svarven jag vet ju inte föresten fast du kan väl som har jobbat som svarvare men för dom verkligen plats i svarven.Sen ska väl du leka med tigen kan jag tänka mig

cheva k1500
Veteran
Inlägg: 1757
Blev medlem: fre dec 05, 2008 19:06
Ort: Oxelösund

Inlägg av cheva k1500 » sön maj 23, 2010 22:05

dumle skrev:
cheva ck1500 skrev:
dumle skrev:Så där ja har du verkligen gjort det där själv haha.Du använder dom fälgarna ändå.Men du ska väl bredda dom :lol: Skönt att du kommer igång så du inte har grävit ner dig helt efter allt kommer förbi nån dag och kollar hur det går
Haha jo du.Känner mig riktigt duktig.Japp snåljon som man är så blir det dom fälgarna.Jafö fan dom ska bli 8-9 tum iallafal bara att smälla upp i svarven.Nä haha grävt ner mig har jag inte gjort har jobbat istället.Du är så välkommen så
Haha tvekade inte en sekund på att du gjort det själv.Skär du ringarna på jobbet eller.Haha det låter ju enkelt bara att smälla upp i svarven jag vet ju inte föresten fast du kan väl som har jobbat som svarvare men för dom verkligen plats i svarven.Sen ska väl du leka med tigen kan jag tänka mig
Hah va skönt att nån tror på en iallafal.Japp jag skär dom på jobbet det är enklare att skära dom med plasman då får maskin skära ut bullt hålen också så man slipper borra alla hål.Na det kan inte mer än åt helvete gå haha nä med det är en enkel operation att dela fälgar.Ja det är samma svarv som jag hade när jag breddade dina fälgar till hot roden.Yepp tänkte först mma svetsa ringarna men det blir nog tigen får se va det blir
Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......

Skriv svar