Maximal bredd på bilder!

Hjälp, frågor eller tips rörande sajten och forumet

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Gustavsson
Beroende
Inlägg: 1161
Blev medlem: tor jul 16, 2009 9:40
Ort: Värnamo

Maximal bredd på bilder!

Inlägg av Gustavsson » sön nov 22, 2009 23:05

En sak som slog mig idag är att väldigt stora bilder gör att forumet blir för brett för skärmen och man får scrolla i sidled för att se hela bilden samt även läsa texten som försvinner i förlängningen..

Vet att andra forum där jag påpekat detta lyckats sätta nån begränsning som gör att oavsett hur stora/breda bilderna är så anpassar de sig till gällande fönsterstorlek och går därför inte utanför och framkallar "sidoscrollen".

Det borde gå att lösa även här tycker jag! Mest som ett hett tips!
Toyota LJ70 -86. 8274 m bow2, Torsen fram, svetsat bak.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08

Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.

HRC
Rutinerad
Inlägg: 452
Blev medlem: sön mar 29, 2009 20:35
Ort: Järfälla

Inlägg av HRC » sön nov 22, 2009 23:14

Det vore bra om det kunde åtgärdas, ja. Hopplöst när folk trycker upp 1024x768-bilder som tar en evighet att ladda med min tröga uppkoppling. Man kan ju ställa in i webbläsaren (iaf IE) att den ska förminska dessa enorma bilder, men de måste ju ändå först laddas ner :(

Admin, how about it then?
Grand Cherokee 4,7 2000
Cherokee 4.0 2001

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Re: Maximal bredd på bilder!

Inlägg av MrHawk » mån nov 23, 2009 7:02

Gustavsson skrev:En sak som slog mig idag är att väldigt stora bilder gör att forumet blir för brett för skärmen och man får scrolla i sidled för att se hela bilden samt även läsa texten som försvinner i förlängningen..

Vet att andra forum där jag påpekat detta lyckats sätta nån begränsning som gör att oavsett hur stora/breda bilderna är så anpassar de sig till gällande fönsterstorlek och går därför inte utanför och framkallar "sidoscrollen".

Det borde gå att lösa även här tycker jag! Mest som ett hett tips!
GÅr inte att lösa i denna versionen av forumet tyvärr. Men det jag har en uppgradering på gång, men det har dragit ut lite då jag funderar på att byta forumprogramvaran helt nämligen.
I aim to misbehave

Skriv svar