Nästa gång ska jag prova att dra fast fästet också så kanske man slipper tappa delar av bilen på motorvägenMrHawk skrev:Ja det va nog tur vi rev den, rena turen att den inte gav sig på Trophyn med tanke på hur lite som höll ihop den.
Johans Highroof
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Är bara glad att bulten studsa i golvet på min o inte upp i rutanoxyjohan skrev:Nästa gång ska jag prova att dra fast fästet också så kanske man slipper tappa delar av bilen på motorvägenMrHawk skrev:Ja det va nog tur vi rev den, rena turen att den inte gav sig på Trophyn med tanke på hur lite som höll ihop den.
I aim to misbehave
Bytte mitt trasiga bladfjäderpaket idag, det fick bli ett plock av lite blad som Matte hade liggandes. Bilen blev ca 2 tum högre så jag ska nog byta på andra sidan också Passade på att slänga din andra dämpare med lite längre slag också för mer utfjädring. Det blev gula Monroe Offroad Adventure (eller nåt)... Vitara bakdämpare
TEAM HORRED CUSTOMS
Ja, jag misstänker att det är slangen som kan vara problemet, kanske skrev lite otydligt, jag menade att jag tror felet ligger utanför oket d.v.s. bromsslang/rör... typ.Linus skrev:Är ju jättelätt att plocka ur och i kolvarna på de oken om bara dammskydden är friska. Nu är de ju sällan det efter lerbad. Kolla även att det är fritt flås genom bromsslangen.
TEAM HORRED CUSTOMS
oxyjohan skrev:Ja, jag misstänker att det är slangen som kan vara problemet, kanske skrev lite otydligt, jag menade att jag tror felet ligger utanför oket d.v.s. bromsslang/rör... typ.Linus skrev:Är ju jättelätt att plocka ur och i kolvarna på de oken om bara dammskydden är friska. Nu är de ju sällan det efter lerbad. Kolla även att det är fritt flås genom bromsslangen.
jag kan bara säga att jag har haft isär å renoverat dom en gång å de blev inte ett dugg bättre.. dock blev de bra en stund sen samma visa igen.. sätt tilbaka samurai huvudbromscylinder så blir de nog bättre
Ska testa med en annan bromsslang först, den är relativt nybytt men den kan nog ha fått lite smällar när de gamla trötta bladen satt där. Om inte det gör nåon skillnad får jag låna en huvudbromscylinder från en SJ och testa med...Joel skrev:oxyjohan skrev:Ja, jag misstänker att det är slangen som kan vara problemet, kanske skrev lite otydligt, jag menade att jag tror felet ligger utanför oket d.v.s. bromsslang/rör... typ.Linus skrev:Är ju jättelätt att plocka ur och i kolvarna på de oken om bara dammskydden är friska. Nu är de ju sällan det efter lerbad. Kolla även att det är fritt flås genom bromsslangen.
jag kan bara säga att jag har haft isär å renoverat dom en gång å de blev inte ett dugg bättre.. dock blev de bra en stund sen samma visa igen.. sätt tilbaka samurai huvudbromscylinder så blir de nog bättre
TEAM HORRED CUSTOMS
Senast redigerad av oxyjohan den ons mar 30, 2011 14:10, redigerad totalt 1 gånger.
TEAM HORRED CUSTOMS
Det börjar bli dags för kontrollbesiktning igen, passade på att göra en service igår med nya oljor i motor, lådor och axlar. Fick dit en ny hastighetsmätarvajer och besiktningsdäcken. Nu blir det en tur till Biltema för att inhandla avgasbussningar och en fjädersats som ska hålla bromsslangarna på plats, sen är det bara att boka en tid och hålla tummarna
TEAM HORRED CUSTOMS