Johans Highroof

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

oxyjohan
Beroende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 06, 2009 22:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av oxyjohan » mån jul 19, 2010 15:11

MrHawk skrev:Ja det va nog tur vi rev den, rena turen att den inte gav sig på Trophyn med tanke på hur lite som höll ihop den.
Nästa gång ska jag prova att dra fast fästet också så kanske man slipper tappa delar av bilen på motorvägen :rodnar:
TEAM HORRED CUSTOMS

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » ons jul 21, 2010 20:19

oxyjohan skrev:
MrHawk skrev:Ja det va nog tur vi rev den, rena turen att den inte gav sig på Trophyn med tanke på hur lite som höll ihop den.
Nästa gång ska jag prova att dra fast fästet också så kanske man slipper tappa delar av bilen på motorvägen :rodnar:
Är bara glad att bulten studsa i golvet på min o inte upp i rutan :shock:
I aim to misbehave

oxyjohan
Beroende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 06, 2009 22:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av oxyjohan » tis jul 27, 2010 19:51

Bytte mitt trasiga bladfjäderpaket idag, det fick bli ett plock av lite blad som Matte hade liggandes. Bilen blev ca 2 tum högre så jag ska nog byta på andra sidan också :-) Passade på att slänga din andra dämpare med lite längre slag också för mer utfjädring. Det blev gula Monroe Offroad Adventure (eller nåt)... Vitara bakdämpare :rock:
Bild
Bild
Bild
TEAM HORRED CUSTOMS

oxyjohan
Beroende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 06, 2009 22:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av oxyjohan » tor aug 05, 2010 9:49

Igår blev det lite plock med vänster frambroms som ligger på, igen. Jag bytte glidpinnar och gummin samt inspekterade och smörjde kolven men det gjorde ingen skillnad alls, börjar fundera på om felet inte ligger i oket.

Bild
TEAM HORRED CUSTOMS

Linus
Forumräv
Inlägg: 906
Blev medlem: tis okt 31, 2006 19:44
Ort: Blekinge

Inlägg av Linus » tor aug 05, 2010 9:58

Är ju jättelätt att plocka ur och i kolvarna på de oken om bara dammskydden är friska. Nu är de ju sällan det efter lerbad. Kolla även att det är fritt flås genom bromsslangen.
http://www.pixbox.se/usr_show_id111862_ ... rder1.html

Trying is the first step towards failure

oxyjohan
Beroende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 06, 2009 22:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av oxyjohan » tor aug 05, 2010 10:46

Linus skrev:Är ju jättelätt att plocka ur och i kolvarna på de oken om bara dammskydden är friska. Nu är de ju sällan det efter lerbad. Kolla även att det är fritt flås genom bromsslangen.
Ja, jag misstänker att det är slangen som kan vara problemet, kanske skrev lite otydligt, jag menade att jag tror felet ligger utanför oket d.v.s. bromsslang/rör... typ.
TEAM HORRED CUSTOMS

Joel
Veteran
Inlägg: 2074
Blev medlem: sön jul 01, 2007 19:08
Ort: Trollhättan
Kontakt:

Inlägg av Joel » tor aug 05, 2010 10:50

oxyjohan skrev:
Linus skrev:Är ju jättelätt att plocka ur och i kolvarna på de oken om bara dammskydden är friska. Nu är de ju sällan det efter lerbad. Kolla även att det är fritt flås genom bromsslangen.
Ja, jag misstänker att det är slangen som kan vara problemet, kanske skrev lite otydligt, jag menade att jag tror felet ligger utanför oket d.v.s. bromsslang/rör... typ.

jag kan bara säga att jag har haft isär å renoverat dom en gång å de blev inte ett dugg bättre.. dock blev de bra en stund sen samma visa igen.. sätt tilbaka samurai huvudbromscylinder så blir de nog bättre

oxyjohan
Beroende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 06, 2009 22:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av oxyjohan » tor aug 05, 2010 11:39

Joel skrev:
oxyjohan skrev:
Linus skrev:Är ju jättelätt att plocka ur och i kolvarna på de oken om bara dammskydden är friska. Nu är de ju sällan det efter lerbad. Kolla även att det är fritt flås genom bromsslangen.
Ja, jag misstänker att det är slangen som kan vara problemet, kanske skrev lite otydligt, jag menade att jag tror felet ligger utanför oket d.v.s. bromsslang/rör... typ.

jag kan bara säga att jag har haft isär å renoverat dom en gång å de blev inte ett dugg bättre.. dock blev de bra en stund sen samma visa igen.. sätt tilbaka samurai huvudbromscylinder så blir de nog bättre
Ska testa med en annan bromsslang först, den är relativt nybytt men den kan nog ha fått lite smällar när de gamla trötta bladen satt där. Om inte det gör nåon skillnad får jag låna en huvudbromscylinder från en SJ och testa med...
TEAM HORRED CUSTOMS

Linus
Forumräv
Inlägg: 906
Blev medlem: tis okt 31, 2006 19:44
Ort: Blekinge

Inlägg av Linus » fre aug 06, 2010 1:39

Ta och öppna luftnippeln med pedalen orörd, droppar vätskan hyfsat fort bör allting före oket vara okej. Tänkte närmast om det var täppt i slangen så bromsen låg emot.
http://www.pixbox.se/usr_show_id111862_ ... rder1.html

Trying is the first step towards failure

oxyjohan
Beroende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 06, 2009 22:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av oxyjohan » fre aug 06, 2010 8:41

Linus skrev:Ta och öppna luftnippeln med pedalen orörd, droppar vätskan hyfsat fort bör allting före oket vara okej. Tänkte närmast om det var täppt i slangen så bromsen låg emot.
Bra idé, jag ska göra det.
TEAM HORRED CUSTOMS

oxyjohan
Beroende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 06, 2009 22:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av oxyjohan » mån sep 27, 2010 20:15

Idag blev det lite pill med bakbromsarna, kostade på mig nya backar inför helgens körning :) Rätt skumt att en av backarna hoppat av kolven som syns på bilden... Det var bara små märken på trumman iallafall och nu funkar allt perfekt igen.

Bild
TEAM HORRED CUSTOMS

oxyjohan
Beroende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 06, 2009 22:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av oxyjohan » lör okt 23, 2010 15:22

Bild

Renoverade ok...
Senast redigerad av oxyjohan den ons mar 30, 2011 14:10, redigerad totalt 1 gånger.
TEAM HORRED CUSTOMS

oxyjohan
Beroende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 06, 2009 22:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av oxyjohan » sön feb 27, 2011 9:12

Det börjar bli dags för kontrollbesiktning igen, passade på att göra en service igår med nya oljor i motor, lådor och axlar. Fick dit en ny hastighetsmätarvajer och besiktningsdäcken. Nu blir det en tur till Biltema för att inhandla avgasbussningar och en fjädersats som ska hålla bromsslangarna på plats, sen är det bara att boka en tid och hålla tummarna :)
TEAM HORRED CUSTOMS

oxyjohan
Beroende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 06, 2009 22:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av oxyjohan » mån mar 28, 2011 17:00

Blankt papper på besiktiningen i år också, känns bra 8)
TEAM HORRED CUSTOMS

oxyjohan
Beroende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 06, 2009 22:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av oxyjohan » ons mar 30, 2011 14:08

Bild
Köpte lite rör igår... (nej jag försökte inte kapa med vedkapen...)


Bild
Tänkte att det ska bli tree sliders, det blir punktat på dropplisten och bultat i fram/bak.
TEAM HORRED CUSTOMS

Skriv svar