Passat TDI

All teknik som inte är märkesbunden. Ex. Däck, Winchar och allmänna motorfrågor o.s.v.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

RogerÅ
Avstängd
Inlägg: 5625
Blev medlem: fre nov 03, 2006 13:23

Inlägg av RogerÅ » lör dec 30, 2006 20:20

Stefan skrev:Så nu har man testat med reservnyckeln.. nu är Passaten välldigt billig... ingen skillnad mot vanliga nyckeln... :cry:
& kostar ? :D :wink:

Nymoen
Veteran
Inlägg: 1822
Blev medlem: sön mar 12, 2006 18:40
Ort: Gustafs (säter)
Kontakt:

Inlägg av Nymoen » sön dec 31, 2006 11:47

När det är så där är nog billigaste att lämna den till någon som kan plugga i datorn och felsöka..

Jag hade en FORD :weird: :puke: en gång som bara gick på full gas jag tror jag bytte allt på den och den gick lika ändå . Tillsist körde jag den till Ford där jag kännde värkaren , Han tittade på bilen en lunch rast och det visade sig att stiftet i kontakten (Jorden-) till luftmasse mätaren hade åkt in i kontakten..Han fixade det och lite andra inställningar och kostade 300:- :roll:

holm
Användare
Inlägg: 27
Blev medlem: tor dec 21, 2006 15:12

Inlägg av holm » ons jan 10, 2007 12:35

Låter som transpondern runt tändningslåset som känner av att det är rätt nyckel. WV/audi tdi har en sån startspärr, startar direkt utan problem för att tvärdö efter en sekund. Min förra passat hade såna hyss för sig,Iibland kunde man försöka 10ggr innan den gick. Farsan A4 blev likadan, då bytte dom transpondern så var det fixat.

mattebigge
4x4xnerd
Inlägg: 5922
Blev medlem: mån nov 13, 2006 22:12
Ort: Söderhamn
Kontakt:

Inlägg av mattebigge » ons jan 10, 2007 18:22

har du rätt tryck till insprutarna, verkar som pumpen inte hinner med riktigt när bilen väl startar
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!

Stefan
Rutinerad
Inlägg: 425
Blev medlem: ons mar 01, 2006 9:57
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Stefan » tor jan 11, 2007 9:26

Hej alla kan säga att Passaten har kommit till liv igen.. Jag bogserade hem bilen en kväll o den stod i garaget över natten sen på förmiddan gick jag ner till garaget och ville bara prova o starta.. man vill ju så gärna att den skall gå igång igen, OCH det gjorde den!!! döm om min förvåning och den har gjort det i en vecka nu!! två gånger har den stannat när jag har försökt att starta under veckan men endast bara en gång vardera gång bara vridet om nyckeln igen så har den gått igång.
http://WWW.olerumoffroaders.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Mahindra Cj 540 Sport
med Toy8 axlar och 36 tummare = till salu
Suzuki 416 Turbo = Såld :-(
CHEROKEE XJ 1989 = Såld

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » tor jan 11, 2007 9:32

Visst är det underbart med elektronik högt och lågt :roll: :roll: :roll: :roll:
Bilverkstäderna tjänar stor pengar på det i alla fall.
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Skriv svar