Lappat och lagat..

Allt som rör Suzuki

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » sön mar 26, 2006 12:02

Simon skrev: Sluta nu skrämmer ni mig =)

Nåja,.. jag tror inte tidigare ärgare varit så kärleksfulla mot aset som jag är, troligen därför den ser ut som den gör :)

Motorn är bra .. hehe..
Är det ingen annan rost i ramen så är det inte panik, utstickande delarna från ramen är ju rätt lätta att byta.
I aim to misbehave

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön mar 26, 2006 12:11

Det är vad jag tycker med, ramen "ser" frisk ut det lilla man ser av den så nya fästen är det absolut bästa :D

Simon
Användare
Inlägg: 33
Blev medlem: ons mar 15, 2006 9:24
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Simon » sön mar 26, 2006 12:40

Hasse skrev:Det är vad jag tycker med, ramen "ser" frisk ut det lilla man ser av den så nya fästen är det absolut bästa :D
Finns det att köpa eller ska man tillverka egna, funderar på att byta dämparna också, som du nämnde, några tips på den fronten? Billigt men bra :D

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » sön mar 26, 2006 12:48

Simon skrev: Finns det att köpa eller ska man tillverka egna, funderar på att byta dämparna också, som du nämnde, några tips på den fronten? Billigt men bra :D
Eftersom rost i ramarna är ovanligt så skulle jag inte satsa på att det finns nåt, men köp lite biffig fyrkantsprofil i ungefär samma storlek som orginal. Se bara till att få shackelinfäsningen i rätt läge.

Finns inget riktigt bra budgetalternativ till bakdämparna. Jag (och många andra) kör volvo 240 bakdämpare från biltema, biliga, men något hårda, kanske funkar lite bättre på en lång iom lite mer vikt i rumpen.
I aim to misbehave

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön mar 26, 2006 12:58

Med nya fästen menade jag hemma gjorda då det troligt vis inte finns att köpa sådana, min tanke var att göra av orginalet :wink:

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » sön mar 26, 2006 20:33

Jag har visserligen set något hål på en sj-ram förr,men inte så här!!! :shock: :shock:
Så brukar det dock se ut på vitarorna
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Hasse
OffroadGeek
Inlägg: 4395
Blev medlem: mån feb 27, 2006 22:58
Ort: Skogen

Inlägg av Hasse » sön mar 26, 2006 20:36

Din blåa vitara har jag ju sett på bild :shock: och den skojade man inte bort sådär, vitaran jag hade var bra i ramen men en kraftig inbromsning eller olycka så hade man flygit iväg med karossen. Resterna står annars hos Mats Skarped om någon letar efter en bra ram.

Skriv svar