toe in toe out
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
toe in toe out
Är det någon som har koll på hjulvinklar? Hörde att har man stela axlar som vi har så ska toe`n stå nån grad utåt.
Jag har ställt den +/-0. Har slitit lite snett på utsidan av hjulen, krökta styrstag osv. har kört med kraftig toe in.
Men hur ska hjulvinklarna stå igentligen?
Cherokee Xj med dana 30
//micke
Jag har ställt den +/-0. Har slitit lite snett på utsidan av hjulen, krökta styrstag osv. har kört med kraftig toe in.
Men hur ska hjulvinklarna stå igentligen?
Cherokee Xj med dana 30
//micke
Tå ut eller tå in det e frågan
Det finns uppgifter på detta i verkstadhanboken,, å storleken på däck har inte nån betydelse för detta ,,ex en Scania har mellan 2 till 4 mm toe ut eller toe in beronde på modell
Mr Jp
Mr Jp
Re: Tå ut eller tå in det e frågan
Enligt handboken till min Suzuki så är toe-in 2-6 mm på den.. om det säger något? =)Mr Jp skrev:Det finns uppgifter på detta i verkstadhanboken,, å storleken på däck har inte nån betydelse för detta ,,ex en Scania har mellan 2 till 4 mm toe ut eller toe in beronde på modell
Mr Jp
Re: Tå ut eller tå in det e frågan
Rent teoretiskt så borde igentligen hjulens diam påverka,ju större diam desto mindre vinkelförändring när man mäter på hjulens ytterkantMr Jp skrev:Det finns uppgifter på detta i verkstadhanboken,, å storleken på däck har inte nån betydelse för detta ,,ex en Scania har mellan 2 till 4 mm toe ut eller toe in beronde på modell
Mr Jp
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Bara att prova då , börja me 2 mm å känns den "spårkännslig" öka med två till . Min Wrangler är över hela vägen om man inte passar upp , men det är fet offsett på dom fälgarna med .... så det beror väll på lite av varje
Men får du för mycket toe in så är ju alltid risken att slita däck större .
Men får du för mycket toe in så är ju alltid risken att slita däck större .
Vatten är vått , havet är djupt och en Jeep ska vara svart !