Pajero cab canvas/plasttak

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

GUJOGUJO
Hemmastadd
Inlägg: 163
Blev medlem: ons sep 02, 2009 21:59
Ort: Åsarp 18 km söder om Falköping

Pajero cab canvas/plasttak

Inlägg av GUJOGUJO » tis nov 16, 2010 22:21

Hej
Nyss köpt mig en Pajero CAB 92 blå, nyfiken på hur många kamrater jag har på forumet med samma typ av bil. Behöver lite råd om cabben
m m.

Hälsningar

Gunnar
Kör idag Pajero kort 3,5 L + att hustrun har en lång 3,5 L + en kort med canvastak för soliga dagar. I viloläge några styck Pajero:s för skrotning.

pet
Användare
Inlägg: 13
Blev medlem: tor jul 06, 2006 21:01
Ort: lundsbrunn

pajero cabbe

Inlägg av pet » tis nov 30, 2010 18:47

hej :) jag har en pajero -91 med cabbe och hardtopp ,funkar bra att skifta mellan hardtopp och cabbe men rutorna på cabben har blivit hårda och sprucit så de ska bytas till våren om jag hittar någon som kan byta dom för en rimlig peng. behöver även se över canvas takluckan som spruckit lite. :?
Hansson

GUJOGUJO
Hemmastadd
Inlägg: 163
Blev medlem: ons sep 02, 2009 21:59
Ort: Åsarp 18 km söder om Falköping

92 cabbe

Inlägg av GUJOGUJO » tis nov 30, 2010 19:11

Hej
Kul med en cabbe vän. Mina rutor är också dåliga å dragkedjan i bak kass. HAr inget plasttak men skulle gärna köpa ett, du vet inte var man kan finna ett dito. ???
Jag får inte upp takluckan, verkar ha kärvat. Får väl försöka plocka isär å smörja när tid medges.

Gunnar
Kör idag Pajero kort 3,5 L + att hustrun har en lång 3,5 L + en kort med canvastak för soliga dagar. I viloläge några styck Pajero:s för skrotning.

pet
Användare
Inlägg: 13
Blev medlem: tor jul 06, 2006 21:01
Ort: lundsbrunn

Inlägg av pet » ons dec 01, 2010 19:53

tyvärr så vet jag inte var man kan få tag på hardtopp och glasruta bak,den är ju inget man vill montera och demontera var dag direkt.
jag tro att pajero kort modell med cabbe och stört båge bak är vanligare utomlands än här hemma,min är importerad från Tyskland.
kolla om du inte kan hitta en på en skrot utomlands.
lycka till ,peter. :)
Hansson

GUJOGUJO
Hemmastadd
Inlägg: 163
Blev medlem: ons sep 02, 2009 21:59
Ort: Åsarp 18 km söder om Falköping

cabbe

Inlägg av GUJOGUJO » ons dec 01, 2010 20:00

Tack, jag får leta

Gunnar
Kör idag Pajero kort 3,5 L + att hustrun har en lång 3,5 L + en kort med canvastak för soliga dagar. I viloläge några styck Pajero:s för skrotning.

Skriv svar